2025. 01. 16. csütörtök
Gusztáv
: 412 Ft   : 400 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa konszern -227 millió euróra javította operatív eredményét

JETfly  |  2011. 05. 05., 12:20

A Lufthansa Csoport az év első három hónapjában 103 millió euróval javította operatív eredményét. A hagyományosan gyenge első negyedévben a Japánban történt természeti katasztrófa és az észak-afrikai zavargások tovább rontották a vállalat üzemi eredményét. A konszern operatív vesztesége 227 millió euró. Az 507 milliós negatív konszerneredmény az IAS 39 alkalmazásából származó, mintegy 300 millió eurós veszteséget is magában foglal. Ezzel szemben a pénzügyi derivatívák terén bekövetkezett egy 435 milliós pozitív változás, amely azonban az IAS 39 értelmében semleges hatást gyakorol a sajáttőkére.

A Passage Airline Csoport, a személyszállítási üzletág a konszern legnagyobb forgalmat generáló részlege az árbevétel növekedése ellenére -391 millió eurós operatív eredményt ért el, amely némileg elmarad a tavalyi év azonos időszakának értékétől. A változás oka egyrészt a Japánban történt természeti katasztrófa, másrészt a politikai zavargások Észak-Afrikában, harmadrészt az utóbbi hónapokban bekövetkezett olajár növekedés és a rendkívül kemény tél. Ez az üzleti terület ugyan képes volt a tavalyi értékhez képest növelni értékesítési árbevételét, azonban nem tudta teljes mértékben kihasználni a flottamodernizációból származó kapacitásnövekedést. Ennek ellenére a Passage Airline Csoport jelentős egyesköltség-csökkentést ért el. A Lufthansa Passage és a Germanwings müködését az év elején Németországban bevezetett légiközlekedési adó is megterhelte. Az első negyedévben a légitársaság összesen 234 millió eurós veszteséget ért el. A SWISS 17 millió eurós nyereséget könyvelhetett el, míg az Austrian Airlines 64 millió euróra csökkentette üzemi veszteségét, a bmi 63 millió, a Germanwings pedig 44 millió eurós veszteséget ért el.

Nagyon pozitív változás következett be a logisztika területén: nem csupán az árbevétel, hanem az operatív eredmény is nőtt, 64 millió eurót ért el. A Lufthansa Cargo majdnem teljesen értékesítette a jelentősen megnövelt kapacitását és ezzel a vállalat történetének legjobb negyedévét zárta. A Lufthansa Technik a nyereségi rátán növekedő nyomás ellenére növelte árbevételét és 69 millió eurós operatív eredményt ért el, ami majdnem eléri a tavalyi év rendkívül jó eredményét. Az IT szolgáltatások üzletág új megbízásokat kapott és növelte árbevételét az első negyedévben. Az operatív eredmény annak ellenére stabilan 3 millió euró maradt, hogy a költségcsökkentő intézkedések során egyszeri többletköltségek jelentkeztek. A növekvő utasforgalomból a catering üzletág is profitált, amely 2011 első negyedéve során növelte árbevételét és 2 millió euró operatív nyereséget ért el.

A Lufthansa nem érzi veszélyeztetve az év egészére várt, alapvetően pozitív üzleti várakozásait, ezért az igazgatótanács a teljes évet tekintve mind az árbevétel, mind az operatív eredmény növekedését várja. A további fejlemények Japánban és Észak-Afrikában, illetve mindezek kihatása az olajárra azonban nem teszik lehetővé az operatív eredmény számszerüsítését.

A 2011-es első negyedév számokban

A Lufthansa Konszern árbevétele a 2011-es első negyedév során 6,4 milliárd euró volt, amely 11,8%-kal magasabb, mint az előző év első három hónapjának árbevétele. A forgalmi bevételek 14,2%-kal 5,2 milliárd euróra nőttek. Az üzemi bevételek ebben az időszakban 7,2 milliárd euróra emelkedtek, amely 12,8%-os növekedésnek felel meg.

Az üzemi költségek az első negyedév során 9,7%-kal 7,4 milliárd euróra nőttek, ennek egyik legfőbb oka a 297 millió euróval drágább, összesen 1,4 milliárd eurós számlát kitevő üzemanyag-árak. Ez egy 27,8%-os ár- és mennyiségvezérelt növekedésnek felel meg, amely már tartalmaz egy 177 millió eurós fedezeti ügylet eredményt is. A különböző díjak és felárak 16,5%-kal voltak magasabbak az előző év első negyedévének értékénél.

A Lufthansa Konszern operatív eredménye -227 millió euró, amely a tavalyi eredménnyel összehasonlítva 103 millió eurós javulásnak felel meg. A konszerneredmény -507 millió euró volt, ez az előző év azonos időszakában -298 millió euró volt. A változás egy 300 milliós értékelési különbségnek köszönhető, amely az IAS 39 által előírt, a fedezeti ügyletek időszaki értékének más elszámolása miatt keletkezett. Az egy részvényre jutó eredmény -1,11 euró. A mérlegtechnikai hatásoktól megtisztítva ez az érték - 0,59 euró lenne (az előző év azonos időszakában -0,61 euró volt).

Az első negyedév során a Lufthansa 744 millió eurós beruházást hajtott végre, ebből 606 millió euró jutott a flotta bővítésére és modernizálására. A müködési cash flow 779 millió euró, a szabad cash flow (a müködési cash flow nettó beruházásokkal csökkentett értéke) 358 millió euró volt. A konszern az első negyedév végére 1,4 milliárd euróra csökkentette a nettó adósságát. Az első három hónap során a Csoport tőkeellátottsága a 2010-es záró értékhez képest 28,4%-ról 26,9%-ra csökkent.

Lufthansa Csoport

 

        január - március

     2011                  2010

változás

 

Árbevétel

millió euró

6.439

5.758

11,8%

ebből forgalmi árbevétel

millió euró

5.224

4.576

14,2%

Üzemi tevékenységből

származó nyereség

millió euró

-175

-343

49,0%

Üzemi eredmény

millió euró

-227

-330

31,2%

Korrigált üzemi nyereséghányad *

%   

-3,3%

-5,4%

2,1 szp

Csoportszintü eredmény

millió euró

-507

-298

-70,1%

Beruházási költség

millió euró

744

534

39,3%

Cash flow

millió euró

779

564

38,1%

Dolgozói állomány

 2011. március 31-én

 

117.325

117.732

-0,3%

Részvényegységrejutó nyereség

euró

-1,11

-0,65

-0,46

* Üzemi eredmény és visszaírt céltartalék osztva az árbevétellel.

 

A 2011. első negyedévi beszámolója teljes egészében megtalálható az interneten, a www.lufthansa.com/investor-relations címen.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program
2025. 01. 02., 10:54
Lássuk hát őket és a többieket és, ha már a nyitóképen a kínai Air Central Boeing 747-ese van, kezdjük a tengerentúli, valaha szebb időket látott gyártó típusaival.

  Legfrissebbek most

A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.