Az Orosz Légierő legkevesebb 50 darab Tu-160M stratégiai bombázó repülőgép megrendelését tervezi – jelentette az Interfax hírügynökség az Orosz Légierő főparancsnokára, Viktor Bondarev vezérezredesre hivatkozva.
„Az előállítási költségek megtérülése miatt legkevesebb 50 darab repülőgép legyártása szükséges” – közölte Bondarev vezérezredes, kiemelve, hogy a PAK DA program (a távolsági csapásmérő légieszközök fejlesztési programja) ezzel párhuzamosan folyik tovább. Korábban már szó volt róla, hogy a 2020-as évekre a nagy távolságú csapásmérő erők Tu-160 és Tu-95MSz típusokból álló flottája teljesen át lesz fegyverezve a PAK DA program keretében.
A Lenta.ru értesülései szerint az egyik legfontosabb feltétele a Tu-160 modernizációs programnak az NK-32 hajtómüvek gyártásának gazdaságossá tétele. Rentábilissá az előállítás 200 darabos megrendelésnél válik, ez a mennyiség pedig éppen 50 darab repülőgépet jelent – és akkor még a pót- és cserealkatrészek tovább emelik ezt a darabszámot.
2011-ben az NK-32 hajtómüvet előállító szamarai „Kuznyecov” vállalat a gazdaságossághoz szükséges éves darabszámot 20 darabban állapította meg. A Szovjetunió felbomlása előtti időszakban évenként átlag 5-6 darab Tu-160 hagyta el a szerelőcsarnokot, az ehhez szükséges 25-30 darab hajtómüvel együtt. A légierő szükséglete a meglévő gépek üzemeltetéséhez nem haladja meg az éves 5-6 darabot.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.