2024. 02. 29. csütörtök
: 391 Ft   : 362 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Vita a brit Hawk T2 flottáról

Vita a brit Hawk T2 flottáról
JETfly  |  2024. 02. 06., 16:32
Vita a brit Hawk T2 flottáról

A Brit Királyi Légierő pilótaképző rendszere a közelmúltban többször is a hírek szereplője volt: most a képzés fő platformjának tekinthető BAE Systems Hawk T2 flottáról láttak napvilágot friss hírek.

Megvizsgálták ugyanis több fronton a Hawk T2 üzemben tarthatóságának kérdését, és eltérő következtetésekre jutottak a Brit Királyi Légierő (RAF) hajózóinak gyakorlati képzésével kapcsolatban.

Az Egyesült Királyság alsóháza védelmi bizottságának tagja, John Spellar megvizsgálta a brit iparági képviselők azon felvetését, hogy a RAF pilóták valós idejű, illetve szimulátoros képzése között megfelelő egyensúly van-e.

Több más légierő képzési programjához hasonlóan, a brit rendszer is alkalmaz modern szimulátorokat, melyek segítségével virtuális repülési feladatokon keresztül is fejlesztik a kadétok képességeit, a képzés valós repülési élményét pedig továbbra is a kiöregedő Hawk T2 flottán biztosítják.

„Úgy gondolom, hogy amit láttunk, az egy teljes átalakulás a repülőkiképzésben az élő és a virtuális repülés közötti egyensúly tekintetében” – szögezte le Simon Barnes, a BAE Systems repülési ágazatának ügyvezető igazgatója. "Tehát a Hawk jelenleg is nagyon fontos szerepet tölt be, de közben már azon gondolkodunk, hogyan képezzük ki a jövő embereit."

Az eredetileg tervezett, 2027-es kivonási dátum helyett 5 évvel korábban búcsúztak el a Hawk T1-esek a briteknél, igaz a légierő híres bemutató csapata, a Red Arrows, továbbra is ezt a változatot repüli majd.
bővebben ...

Ezzel szemben Spellar azt állítja, hogy az Egyesült Királyság „elszalasztott egy nagy lehetőséget” azzal, hogy nem épít egy új kiképző repülőgépet, hozzátéve, hogy „mind a BAE Systems, mind a RAF vezetői is azt gondolhatják, hogy minden megoldható virtuális kiképzéssel, de úgy tűnik, hogy más országok légierői nem osztják ezt a nézetet.”

Példaként említette a Boeing egyre nagyobb eredményeket felmutató T-7A Red Hawk programját, melyben alvállalkozóként a svéd Saab gyár is szerepet vállal. A típus már az Edwards légibázison teljesíti repülési tesztsorozatát: a T-7A Red Hawk a kiöregedő T-38 Talon flottát váltja majd le hosszú időre megoldva a kiképzés kapcsolódó szakaszát.

A Boeing a közelmúltban mutatta be az első T-7A Red Hawk kiképzőgépet, amelyet az Egyesült Államok légierejének szállítanak. Mutatjuk a hivatalos esemény videóját!
bővebben ...

A brit képviselők aggodalma tehát arra vonatkozik, hogy a Hawk T2 idővel eléri életciklusa végét, és miközben ez az időpont közeledik, a briteknek nincs helyette új, saját fejlesztése a kiképzés gyakorlati szakaszában, amely a légi hadviselés új korszakának megfelelő generációs képességekkel rendelkezik.

Bár a Hawk életciklusa 2040-ben ér véget, aggodalomra az adhat okot, hogy a technológiai hiányosságok miatt a RAF valós kiképzése elavulttá válik, miközben a szimulált képzés a legújabb technológiai fejlesztések integrálásával folyamatosan fejlődik.

A RAF szóvivője, Martin Tinworth alezredes, az Airforce Technology-nak tett nyilatkozatában elmondta, hogy a szimulátoros képzés „ma már minden pilóta képzésének és harci hatékonyságának szerves részét képezi, és számos előnnyel jár, beleértve a hatékonyságot, a biztonságot, a környezetvédelmi szempontokat és a reális fenyegetés szimulációját.

A GlobalData információi szerint, több tényező is arra ösztönzi a haderőket, hogy csökkentsék az élő kiképzési programokban való részvételüket. Közülük a környezetvédelmi kérdések és a magas üzemanyagárak a két fő szempont. Emiatt egyre nagyobb figyelmet kap a szimulátor és a virtuális képzés piaca, amely költséghatékonyabb képzési formának számít.

„A különböző repülőgép-flották eltérő mennyiségű szimulátort/valós kiképzést használnak, a rendelkezésre álló szintetikus környezetek minőségétől függően. A valós repülési élmény biztosítása azonban továbbra is minden flotta alapvető követelménye” – tette hozzá Tinworth.

A BAE Systems részéről Barnes hozzátette, hogy folyamatosan figyelemmel követik a valós és a szimulátoros képzés arányának alakulását, illetve azt, hogy mire lesz majd szükség a hatodik generációs típusokra való képzésben. Kiemelte ugyanakkor azt is, hogy legyen bármekkora is a szimulátoros képzés „térnyerése”, egy képzési program sem fogja nélkülözni a valós repülési élményt és az ezt biztosító repülőgép típust. Kérdés, hogy a jövőt tekintve, a briteknél mely kiképző repülőgép fogja átvenni a Hawk T2-esek szerepét.

További tartalmakért ajánljuk Olvasóink figyelmébe a JETfly folyamatosan frissülő Facebook oldalát is!

Forrás: https://www.airforce-technology.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 15., 11:20
A II. világháború vége felé számos olyan konstrukció született, amely már a kelet-nyugati szembenállás során állt hadrendbe. Jó példa erre a kéthajtóműves brit bombázó, amely kortársaitól eltérően hosszú és sikeres karriert futott be.
2024. 02. 07., 16:28
Mint ahogy arról már lapunkon is beszámoltunk, 2024. február 4-8. között védelmi ipari szakkiállítást rendeznek Rijádban, ahol a legnagyobb repülőgépgyártó vállalatok is jelen vannak. A Boeing kapcsán az új F-15EX értékesítéséről is vannak friss információk.
2024. 02. 06., 16:32
A Brit Királyi Légierő pilótaképző rendszere a közelmúltban többször is a hírek szereplője volt: most a képzés fő platformjának tekinthető BAE Systems Hawk T2 flottáról láttak napvilágot friss hírek.
2024-02-22 15:17:46
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár adott otthont annak az alapszintű légi vezetés és irányítás tanfolyamnak, amelyet a kalkari Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO akkreditált kiképző központja, valamint az MH Légierő Parancsnokság közösen szervezett.
2024-02-15 10:08:00
Közzétette 2023-as pénzügyi jelentését az Airbus, amely szerint a toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó az elmúlt évben 735 repülőgépet adott át az ügyfeleknek, a vállalatcsoport árbevétele 65,4 milliárd euró volt, 11 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 02. 28., 10:59
Folyamatosan zajlik a H225M helikopter típusra történő átképzés az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál: február 28-án újabb hajózók kezdték meg a gyakorlati repülőkiképzésüket a típuson.
2024. 02. 27., 10:57
A 737-300 és társai nagy népszerűségnek örvendtek a maguk idejében, számos példányuk napjainkban is szolgálatban van.
2024. 02. 23., 16:13
Kecskemétre látogatott a PzH 2000-es önjáró lövegekre szerződött állomány
2024. 02. 23., 09:21
A gépet a brit Beagle Aircraft tervezte, de a cég, amely kutyafajtákról nevezte el típusait, 1969-ben megszűnt és már azelőtt átadta a jogokat a skót Scottish Aviation-nek, hogy egyetlen gépet is legyártott volna.

  Legfrissebbek most

Márciustól H145M típusú helikopterrel biztosítja a Magyar Honvédség a légi kutató-mentő szolgálatot az ország nyugati részén. A feladat legmagasabb szintű ellátásához szükséges tudás megszerzéséhez a kijelölt állomány speciális kiképzésen vett részt február 12-20-a között között az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egyik új büszkeségünket, a Lynx páncélozott gyalogsági harcjárművet először a Magyar Honvédségben rendszeresítik – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a tatárszentgyörgyi gyakorló- és lőtéren, február 27-én, kedden.