2025. 04. 21. hétfő
Konrád
: 408 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Vita a brit Hawk T2 flottáról

Vita a brit Hawk T2 flottáról
JETfly  |  2024. 02. 06., 16:32
Vita a brit Hawk T2 flottáról

A Brit Királyi Légierő pilótaképző rendszere a közelmúltban többször is a hírek szereplője volt: most a képzés fő platformjának tekinthető BAE Systems Hawk T2 flottáról láttak napvilágot friss hírek.

Megvizsgálták ugyanis több fronton a Hawk T2 üzemben tarthatóságának kérdését, és eltérő következtetésekre jutottak a Brit Királyi Légierő (RAF) hajózóinak gyakorlati képzésével kapcsolatban.

Az Egyesült Királyság alsóháza védelmi bizottságának tagja, John Spellar megvizsgálta a brit iparági képviselők azon felvetését, hogy a RAF pilóták valós idejű, illetve szimulátoros képzése között megfelelő egyensúly van-e.

Több más légierő képzési programjához hasonlóan, a brit rendszer is alkalmaz modern szimulátorokat, melyek segítségével virtuális repülési feladatokon keresztül is fejlesztik a kadétok képességeit, a képzés valós repülési élményét pedig továbbra is a kiöregedő Hawk T2 flottán biztosítják.

„Úgy gondolom, hogy amit láttunk, az egy teljes átalakulás a repülőkiképzésben az élő és a virtuális repülés közötti egyensúly tekintetében” – szögezte le Simon Barnes, a BAE Systems repülési ágazatának ügyvezető igazgatója. "Tehát a Hawk jelenleg is nagyon fontos szerepet tölt be, de közben már azon gondolkodunk, hogyan képezzük ki a jövő embereit."

Az eredetileg tervezett, 2027-es kivonási dátum helyett 5 évvel korábban búcsúztak el a Hawk T1-esek a briteknél, igaz a légierő híres bemutató csapata, a Red Arrows, továbbra is ezt a változatot repüli majd.
bővebben ...

Ezzel szemben Spellar azt állítja, hogy az Egyesült Királyság „elszalasztott egy nagy lehetőséget” azzal, hogy nem épít egy új kiképző repülőgépet, hozzátéve, hogy „mind a BAE Systems, mind a RAF vezetői is azt gondolhatják, hogy minden megoldható virtuális kiképzéssel, de úgy tűnik, hogy más országok légierői nem osztják ezt a nézetet.”

Példaként említette a Boeing egyre nagyobb eredményeket felmutató T-7A Red Hawk programját, melyben alvállalkozóként a svéd Saab gyár is szerepet vállal. A típus már az Edwards légibázison teljesíti repülési tesztsorozatát: a T-7A Red Hawk a kiöregedő T-38 Talon flottát váltja majd le hosszú időre megoldva a kiképzés kapcsolódó szakaszát.

A Boeing a közelmúltban mutatta be az első T-7A Red Hawk kiképzőgépet, amelyet az Egyesült Államok légierejének szállítanak. Mutatjuk a hivatalos esemény videóját!
bővebben ...

A brit képviselők aggodalma tehát arra vonatkozik, hogy a Hawk T2 idővel eléri életciklusa végét, és miközben ez az időpont közeledik, a briteknek nincs helyette új, saját fejlesztése a kiképzés gyakorlati szakaszában, amely a légi hadviselés új korszakának megfelelő generációs képességekkel rendelkezik.

Bár a Hawk életciklusa 2040-ben ér véget, aggodalomra az adhat okot, hogy a technológiai hiányosságok miatt a RAF valós kiképzése elavulttá válik, miközben a szimulált képzés a legújabb technológiai fejlesztések integrálásával folyamatosan fejlődik.

A RAF szóvivője, Martin Tinworth alezredes, az Airforce Technology-nak tett nyilatkozatában elmondta, hogy a szimulátoros képzés „ma már minden pilóta képzésének és harci hatékonyságának szerves részét képezi, és számos előnnyel jár, beleértve a hatékonyságot, a biztonságot, a környezetvédelmi szempontokat és a reális fenyegetés szimulációját.

A GlobalData információi szerint, több tényező is arra ösztönzi a haderőket, hogy csökkentsék az élő kiképzési programokban való részvételüket. Közülük a környezetvédelmi kérdések és a magas üzemanyagárak a két fő szempont. Emiatt egyre nagyobb figyelmet kap a szimulátor és a virtuális képzés piaca, amely költséghatékonyabb képzési formának számít.

„A különböző repülőgép-flották eltérő mennyiségű szimulátort/valós kiképzést használnak, a rendelkezésre álló szintetikus környezetek minőségétől függően. A valós repülési élmény biztosítása azonban továbbra is minden flotta alapvető követelménye” – tette hozzá Tinworth.

A BAE Systems részéről Barnes hozzátette, hogy folyamatosan figyelemmel követik a valós és a szimulátoros képzés arányának alakulását, illetve azt, hogy mire lesz majd szükség a hatodik generációs típusokra való képzésben. Kiemelte ugyanakkor azt is, hogy legyen bármekkora is a szimulátoros képzés „térnyerése”, egy képzési program sem fogja nélkülözni a valós repülési élményt és az ezt biztosító repülőgép típust. Kérdés, hogy a jövőt tekintve, a briteknél mely kiképző repülőgép fogja átvenni a Hawk T2-esek szerepét.

További tartalmakért ajánljuk Olvasóink figyelmébe a JETfly folyamatosan frissülő Facebook oldalát is!

Forrás: https://www.airforce-technology.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025. 03. 31., 09:15
Február 6-án tette közzé az ukrán védelmi minisztérium az első képet egy, már hazai felségjelzéseket viselő Mirage 2000-5F-ről. A kétüléses változatot ábrázoló kép felirata szerint ráadásul az első példány már Ukrajnában van.
2025. 03. 21., 09:15
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2025-04-09 17:00:19
Ramstein Flag 2025 - A dániai Skrydstrup légibázisra látogatott el dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke, ahol a többnemzeti repülő harcászati gyakorlatról és az azon részt vevő magyar állomány feladatairól tájékozódott.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.
2025. 04. 09., 21:11
Kovács Krisztián ezredest 2025. január elsejei hatállyal nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár élére.
2025. 04. 07., 23:10
Az űrkutatás iránt érdeklődő fiatalok körében méltán népszerű CanSat Verseny kétnapos döntőjét idén is az MH Böszörményi Géza Csapatgyakorlótér Parancsnokság tatárszentgyörgyi gyakorlóterén rendezték meg.
2025. 04. 02., 12:29
Bócsa szélén a Kukla Csárdához tartozó területen látható egy szovjet gyártású Li-2-es repülőgép.

  Legfrissebbek most

Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.