2024. 04. 16. kedd
Csongor
: 395 Ft   : 372 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Utolsó fázisához érkezett az L-39NG összeszerelése

Utolsó fázisához érkezett az L-39NG összeszerelése
JETfly  |  2022. 12. 15., 10:59
Utolsó fázisához érkezett az L-39NG összeszerelése

Újabb mérföldkőhöz érkezett az L-39NG projekt: az Aero gyártósorán lezajlott az első sorozatgyártású L-39NG törzsének és szárnyának összeszerelése. Fontos lépés ez a szériagyártású L-39NG első repülése felé, amelyre várhatóan ez év végén kerül sor.

"A törzs és a szárny összeszerelése jelentős esemény a repülőgépgyártásban, mivel ennek a lépésnek a befejezése a gyártást a végső összeszerelésig, majd a repülési tesztelésig viszi. Ez azt jelenti, hogy az első sorozatgyártású L-39NG-t még az év vége előtt tesztelhetjük a levegőben is. Nagyon hálás vagyok alkalmazottjainknak a hatalmas erőfeszítéseikért, ügyfeleinknek pedig a bizalmukért” – nyilatkozta Viktor Sotona, az Aero Vodochody elnök-vezérigazgatója.

Az L-39NG törzsét a szárnytól külön szerelik össze. A két részt ezután szerelik egybe, és így a repülőgép készen áll a légi tesztelésre. Az összes rendszer helyes összekapcsolása a gyártási ciklus egyik legfontosabb feladata. A repülőgép számos berendezést tartalmaz, beleértve a csöveket, rudakat és összesen 8 500 méter elektromos rendszerkábelt, amelyek biztosítják a repülőgép rendszereinek működését, mint például a hidraulikus és elektromos rendszerek, a kormányzásszervek, az üzemanyag-, levegő-, és oxigénrendszerek, a légkondicionálás és a futómű és fékszárnyak működését. A törzs és a szárny összeszerelése során kapcsolódnak össze a törzsben és a szárnyban lévő rendszerek. A gép így nemcsak egy repülőgép formáját ölti fel, hanem felszállásra is készen áll.

Az L-39NG szárnyának és törzsének kialakítása a gyár legújabb fejlesztéseinek eredménye. A lehető legjobb repülési jellemzők megőrzése és a súly megtakarítása érdekében a repülőgép szárnyak elülső élei, csűrői, hajtómű bemeneti csatornája, borításai, szerelőakna-fedelei és még sok más alkatrész könnyű kompozit anyagokból készül. A szárnyakba olyan tartályok vannak beépítve, amelyek a törzstartályokkal együtt több mint 1 400 liter üzemanyagot képesek tárolni. "A szárnyat az L-39NG-hez a magas biztonsági követelményeknek megfelelően terveztük. A szárnyak elülső élei például olyan tanúsítvánnyal rendelkeznek, hogy akár 650 km/h sebességig is ellenállnak a madárütközésnek sérülés nélkül, ami megfelelő védelmet biztosít a szárnyszerkezet és -rendszerek, és ezáltal a repülőgép-személyzet számára” – mondta Jaromír Lang, az Aero Vodochody L-39NG főtervezője.

A repülőgépekbe több mint 400 különböző műszer került beépítésre, amelyek akár külön-külön, akár a repülőgépekkel együtt átestek a légi közlekedésben való használatra történő engedélyeztetési eljáráson. Minden ilyen, a repülőgépbe szerelt műszer rendelkezik saját tanúsítvánnyal, amely igazolja, hogy a jóváhagyott dokumentációnak megfelelően gyártották, és átment a megfelelő ellenőrzéseken. A repülőgép saját naplóval rendelkezik, amely tartalmazza a fedélzetre szerelt műszerek összes tanúsítványát. Mindegyik repülőgép saját, úgynevezett "repülőtáskájában" tárolja ezeket a dokumentumokat. Műszer cseréje esetén a repülési táskában lévő megfelelő tanúsítvány is megváltozik. Amikor a repülőgépet eladják az ügyfélnek, a repülőgép naplóját, beleértve a repülési táskát, átadják a repülőgéppel és egyéb dokumentumokkal együtt.

Az L-39NG gyártási kapacitása fokozatosan növekszik. "Jövőre az Aero várhatóan 10 repülőgépet gyárt majd és idővel ez a szám évi 24-re nőhet. Az Aero-tól jelenleg 34 L-39NG repülőgépet rendeltek (köztük hazánk 12 darabos megrendelésével), és a gyártási kapacitást 2025-ig teljes mértékben lekötötték" - teszi hozzá Filip Kulštrunk, az Aero Vodochody értékesítési és marketing alelnöke. A legújabb ügyfél a LOM Praha cseh állami vállalat, amely legalább négy repülőgépet üzemeltet majd a pardubicei Repülőképző Központban.

2020. november 17-én landolt Kecskeméten, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis betonján az Aero Vodochody L-39NG típus második prototípusa, hogy a Magyar Légierő pilótái számára ismertessék a gyár szakemberei a gép képességeit.
bővebben ...

A repülőgép az L-39C közvetlen utódja, amellyel több ezer hivatásos pilótát képeztek már ki. Ez a sugárhajtású repülőgép képes betölteni egy könnyű támadó repülőgép és egyben kiképzőgép szerepét a pilótaképzésban a kor kihívásainak megfelelve. Az L-39NG korszerű gyártási technológiákat és modern berendezéseket használ. A repülőgép avionikája készen áll a negyedik és ötödik generációs repülőgépek jövőbeli pilótáinak képzésére. A repülőgép számos szimulációs technológiát is tartalmaz, beleértve a közelgő integrációt egy rendkívül fejlett taktikai szimulációs központtal a képzés hatékonyságának növelése érdekében.

Forrás: https://www.aero.cz/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 28., 14:43
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
2024. 03. 27., 16:19
20 évvel ezelőtt, 2004. március 16-án érkezett meg Olaszországba két F-104 Starfighter kíséretében az első Eurofighter Typhoon. A jeles évforduló alkalmából nem maradhatott el egy jubileumi festésű példány bemutatása sem.
2024-04-11 09:56:47
2024. április 12-től három hétig a kecskeméti repülőbázison tartózkodik a magyar részre gyártott KC-390 katonai szállítórepülőgép – tájékoztatott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024-04-02 16:15:36
A Magyar Honvédség nyolcadik alkalommal szervezi meg az idei év nyári iskolai szünetében a 12-18 éves korosztálynak szóló honvédelmi táborokat, amelyekre április 2-től lehet jelentkezni a honvedelmitabor.hu hivatalos honlapon.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 04. 15., 14:35
A Magyar Honvédség légi kutató-mentő szolgálata - H145M típusú helikopterrel - is részt vett egy, Martonvásár környékén eltűnt kisrepülőgép keresésében, április 13-án, szombaton.
2024. 04. 11., 13:55
Az idei évben is az EUFOR Althea művelet parancsnoki teendőit ellátó nemzet, vagyis 2024-ben Magyarország biztosítja a bosznia-hercegovinai békemisszió MEDEVAC (Medical Evacuation), azaz egészségügyi kiürítési képességét.
2024. 04. 10., 09:29
A repülés iránt az átlagosnál jobban érdeklődő utasok és a repülőgépfotósok kedvencei közé tartoznak azok a gépek, amelyek egy légitársaság vállalati arculatától és szabvány festésmintájától eltérő színekben repülnek.
2024. 04. 08., 12:46
Szombat hajnalban a bosznia-hercegovinai Biztonsági Minisztérium két eltűnt turista megtalálásában kérte az EUFOR nemzetközi misszió segítségét.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

„A második világháború alatt legalább huszonnégy – amerikai és szovjet – légitámadás érte Győr városát – legalább ennyiszer zúgtak a szirénák, omlottak le az épületek és menekültek az óvóhelyekre az emberek a bombázások elől.”