2024. 02. 27. kedd
Ákos, Bátor
: 389 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Utolsó fázisához érkezett az L-39NG összeszerelése

Utolsó fázisához érkezett az L-39NG összeszerelése
JETfly  |  2022. 12. 15., 10:59
Utolsó fázisához érkezett az L-39NG összeszerelése

Újabb mérföldkőhöz érkezett az L-39NG projekt: az Aero gyártósorán lezajlott az első sorozatgyártású L-39NG törzsének és szárnyának összeszerelése. Fontos lépés ez a szériagyártású L-39NG első repülése felé, amelyre várhatóan ez év végén kerül sor.

"A törzs és a szárny összeszerelése jelentős esemény a repülőgépgyártásban, mivel ennek a lépésnek a befejezése a gyártást a végső összeszerelésig, majd a repülési tesztelésig viszi. Ez azt jelenti, hogy az első sorozatgyártású L-39NG-t még az év vége előtt tesztelhetjük a levegőben is. Nagyon hálás vagyok alkalmazottjainknak a hatalmas erőfeszítéseikért, ügyfeleinknek pedig a bizalmukért” – nyilatkozta Viktor Sotona, az Aero Vodochody elnök-vezérigazgatója.

Az L-39NG törzsét a szárnytól külön szerelik össze. A két részt ezután szerelik egybe, és így a repülőgép készen áll a légi tesztelésre. Az összes rendszer helyes összekapcsolása a gyártási ciklus egyik legfontosabb feladata. A repülőgép számos berendezést tartalmaz, beleértve a csöveket, rudakat és összesen 8 500 méter elektromos rendszerkábelt, amelyek biztosítják a repülőgép rendszereinek működését, mint például a hidraulikus és elektromos rendszerek, a kormányzásszervek, az üzemanyag-, levegő-, és oxigénrendszerek, a légkondicionálás és a futómű és fékszárnyak működését. A törzs és a szárny összeszerelése során kapcsolódnak össze a törzsben és a szárnyban lévő rendszerek. A gép így nemcsak egy repülőgép formáját ölti fel, hanem felszállásra is készen áll.

Az L-39NG szárnyának és törzsének kialakítása a gyár legújabb fejlesztéseinek eredménye. A lehető legjobb repülési jellemzők megőrzése és a súly megtakarítása érdekében a repülőgép szárnyak elülső élei, csűrői, hajtómű bemeneti csatornája, borításai, szerelőakna-fedelei és még sok más alkatrész könnyű kompozit anyagokból készül. A szárnyakba olyan tartályok vannak beépítve, amelyek a törzstartályokkal együtt több mint 1 400 liter üzemanyagot képesek tárolni. "A szárnyat az L-39NG-hez a magas biztonsági követelményeknek megfelelően terveztük. A szárnyak elülső élei például olyan tanúsítvánnyal rendelkeznek, hogy akár 650 km/h sebességig is ellenállnak a madárütközésnek sérülés nélkül, ami megfelelő védelmet biztosít a szárnyszerkezet és -rendszerek, és ezáltal a repülőgép-személyzet számára” – mondta Jaromír Lang, az Aero Vodochody L-39NG főtervezője.

A repülőgépekbe több mint 400 különböző műszer került beépítésre, amelyek akár külön-külön, akár a repülőgépekkel együtt átestek a légi közlekedésben való használatra történő engedélyeztetési eljáráson. Minden ilyen, a repülőgépbe szerelt műszer rendelkezik saját tanúsítvánnyal, amely igazolja, hogy a jóváhagyott dokumentációnak megfelelően gyártották, és átment a megfelelő ellenőrzéseken. A repülőgép saját naplóval rendelkezik, amely tartalmazza a fedélzetre szerelt műszerek összes tanúsítványát. Mindegyik repülőgép saját, úgynevezett "repülőtáskájában" tárolja ezeket a dokumentumokat. Műszer cseréje esetén a repülési táskában lévő megfelelő tanúsítvány is megváltozik. Amikor a repülőgépet eladják az ügyfélnek, a repülőgép naplóját, beleértve a repülési táskát, átadják a repülőgéppel és egyéb dokumentumokkal együtt.

Az L-39NG gyártási kapacitása fokozatosan növekszik. "Jövőre az Aero várhatóan 10 repülőgépet gyárt majd és idővel ez a szám évi 24-re nőhet. Az Aero-tól jelenleg 34 L-39NG repülőgépet rendeltek (köztük hazánk 12 darabos megrendelésével), és a gyártási kapacitást 2025-ig teljes mértékben lekötötték" - teszi hozzá Filip Kulštrunk, az Aero Vodochody értékesítési és marketing alelnöke. A legújabb ügyfél a LOM Praha cseh állami vállalat, amely legalább négy repülőgépet üzemeltet majd a pardubicei Repülőképző Központban.

2020. november 17-én landolt Kecskeméten, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis betonján az Aero Vodochody L-39NG típus második prototípusa, hogy a Magyar Légierő pilótái számára ismertessék a gyár szakemberei a gép képességeit.
bővebben ...

A repülőgép az L-39C közvetlen utódja, amellyel több ezer hivatásos pilótát képeztek már ki. Ez a sugárhajtású repülőgép képes betölteni egy könnyű támadó repülőgép és egyben kiképzőgép szerepét a pilótaképzésban a kor kihívásainak megfelelve. Az L-39NG korszerű gyártási technológiákat és modern berendezéseket használ. A repülőgép avionikája készen áll a negyedik és ötödik generációs repülőgépek jövőbeli pilótáinak képzésére. A repülőgép számos szimulációs technológiát is tartalmaz, beleértve a közelgő integrációt egy rendkívül fejlett taktikai szimulációs központtal a képzés hatékonyságának növelése érdekében.

Forrás: https://www.aero.cz/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 07., 16:28
Mint ahogy arról már lapunkon is beszámoltunk, 2024. február 4-8. között védelmi ipari szakkiállítást rendeznek Rijádban, ahol a legnagyobb repülőgépgyártó vállalatok is jelen vannak. A Boeing kapcsán az új F-15EX értékesítéséről is vannak friss információk.
2024. 02. 06., 16:32
A Brit Királyi Légierő pilótaképző rendszere a közelmúltban többször is a hírek szereplője volt: most a képzés fő platformjának tekinthető BAE Systems Hawk T2 flottáról láttak napvilágot friss hírek.
2024. 02. 05., 15:03
A Szaúdi Királyi Légierő bemutató köteléke, a Saudi Hawks, a magyar közönség számára sem ismeretlen, hiszen 2021-ben részt vettek a Kecskeméten megrendezett Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatón. A csapatról most friss hírek láttak napvilágot!
2024-02-22 15:17:46
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár adott otthont annak az alapszintű légi vezetés és irányítás tanfolyamnak, amelyet a kalkari Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO akkreditált kiképző központja, valamint az MH Légierő Parancsnokság közösen szervezett.
2024-02-15 10:08:00
Közzétette 2023-as pénzügyi jelentését az Airbus, amely szerint a toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó az elmúlt évben 735 repülőgépet adott át az ügyfeleknek, a vállalatcsoport árbevétele 65,4 milliárd euró volt, 11 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 02. 27., 10:57
A 737-300 és társai nagy népszerűségnek örvendtek a maguk idejében, számos példányuk napjainkban is szolgálatban van.
2024. 02. 23., 16:13
Kecskemétre látogatott a PzH 2000-es önjáró lövegekre szerződött állomány
2024. 02. 23., 09:21
A gépet a brit Beagle Aircraft tervezte, de a cég, amely kutyafajtákról nevezte el típusait, 1969-ben megszűnt és már azelőtt átadta a jogokat a skót Scottish Aviation-nek, hogy egyetlen gépet is legyártott volna.
2024. 02. 22., 09:27
A Magyar Légierő lajstromszámai, középpontban a forgószárnyasokkal – 2019-2024.

  Legfrissebbek most

A Gripenek beépített tűzfegyvere, a 27 mm-es Mauser BK 27 revolver-gépágyú több európai harci gép fedélzetén is megtalálható. A története egészen a második világháborúig nyúlik vissza - vagy esetleg még tovább?

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Egyesült Államok Védelmi Minisztériuma a közelmúltban jelentette be, hogy megkezdődött a Northrop Grumman B-21 Raider újgenerációs stratégiai bombázó előszériájának gyártása.