2024. 07. 27. szombat
Liliána, Olga
: 392 Ft   : 361 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Utolsó fázisához érkezett az L-39NG összeszerelése

Utolsó fázisához érkezett az L-39NG összeszerelése
JETfly  |  2022. 12. 15., 10:59
Utolsó fázisához érkezett az L-39NG összeszerelése

Újabb mérföldkőhöz érkezett az L-39NG projekt: az Aero gyártósorán lezajlott az első sorozatgyártású L-39NG törzsének és szárnyának összeszerelése. Fontos lépés ez a szériagyártású L-39NG első repülése felé, amelyre várhatóan ez év végén kerül sor.

"A törzs és a szárny összeszerelése jelentős esemény a repülőgépgyártásban, mivel ennek a lépésnek a befejezése a gyártást a végső összeszerelésig, majd a repülési tesztelésig viszi. Ez azt jelenti, hogy az első sorozatgyártású L-39NG-t még az év vége előtt tesztelhetjük a levegőben is. Nagyon hálás vagyok alkalmazottjainknak a hatalmas erőfeszítéseikért, ügyfeleinknek pedig a bizalmukért” – nyilatkozta Viktor Sotona, az Aero Vodochody elnök-vezérigazgatója.

Az L-39NG törzsét a szárnytól külön szerelik össze. A két részt ezután szerelik egybe, és így a repülőgép készen áll a légi tesztelésre. Az összes rendszer helyes összekapcsolása a gyártási ciklus egyik legfontosabb feladata. A repülőgép számos berendezést tartalmaz, beleértve a csöveket, rudakat és összesen 8 500 méter elektromos rendszerkábelt, amelyek biztosítják a repülőgép rendszereinek működését, mint például a hidraulikus és elektromos rendszerek, a kormányzásszervek, az üzemanyag-, levegő-, és oxigénrendszerek, a légkondicionálás és a futómű és fékszárnyak működését. A törzs és a szárny összeszerelése során kapcsolódnak össze a törzsben és a szárnyban lévő rendszerek. A gép így nemcsak egy repülőgép formáját ölti fel, hanem felszállásra is készen áll.

Az L-39NG szárnyának és törzsének kialakítása a gyár legújabb fejlesztéseinek eredménye. A lehető legjobb repülési jellemzők megőrzése és a súly megtakarítása érdekében a repülőgép szárnyak elülső élei, csűrői, hajtómű bemeneti csatornája, borításai, szerelőakna-fedelei és még sok más alkatrész könnyű kompozit anyagokból készül. A szárnyakba olyan tartályok vannak beépítve, amelyek a törzstartályokkal együtt több mint 1 400 liter üzemanyagot képesek tárolni. "A szárnyat az L-39NG-hez a magas biztonsági követelményeknek megfelelően terveztük. A szárnyak elülső élei például olyan tanúsítvánnyal rendelkeznek, hogy akár 650 km/h sebességig is ellenállnak a madárütközésnek sérülés nélkül, ami megfelelő védelmet biztosít a szárnyszerkezet és -rendszerek, és ezáltal a repülőgép-személyzet számára” – mondta Jaromír Lang, az Aero Vodochody L-39NG főtervezője.

A repülőgépekbe több mint 400 különböző műszer került beépítésre, amelyek akár külön-külön, akár a repülőgépekkel együtt átestek a légi közlekedésben való használatra történő engedélyeztetési eljáráson. Minden ilyen, a repülőgépbe szerelt műszer rendelkezik saját tanúsítvánnyal, amely igazolja, hogy a jóváhagyott dokumentációnak megfelelően gyártották, és átment a megfelelő ellenőrzéseken. A repülőgép saját naplóval rendelkezik, amely tartalmazza a fedélzetre szerelt műszerek összes tanúsítványát. Mindegyik repülőgép saját, úgynevezett "repülőtáskájában" tárolja ezeket a dokumentumokat. Műszer cseréje esetén a repülési táskában lévő megfelelő tanúsítvány is megváltozik. Amikor a repülőgépet eladják az ügyfélnek, a repülőgép naplóját, beleértve a repülési táskát, átadják a repülőgéppel és egyéb dokumentumokkal együtt.

Az L-39NG gyártási kapacitása fokozatosan növekszik. "Jövőre az Aero várhatóan 10 repülőgépet gyárt majd és idővel ez a szám évi 24-re nőhet. Az Aero-tól jelenleg 34 L-39NG repülőgépet rendeltek (köztük hazánk 12 darabos megrendelésével), és a gyártási kapacitást 2025-ig teljes mértékben lekötötték" - teszi hozzá Filip Kulštrunk, az Aero Vodochody értékesítési és marketing alelnöke. A legújabb ügyfél a LOM Praha cseh állami vállalat, amely legalább négy repülőgépet üzemeltet majd a pardubicei Repülőképző Központban.

2020. november 17-én landolt Kecskeméten, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis betonján az Aero Vodochody L-39NG típus második prototípusa, hogy a Magyar Légierő pilótái számára ismertessék a gyár szakemberei a gép képességeit.
bővebben ...

A repülőgép az L-39C közvetlen utódja, amellyel több ezer hivatásos pilótát képeztek már ki. Ez a sugárhajtású repülőgép képes betölteni egy könnyű támadó repülőgép és egyben kiképzőgép szerepét a pilótaképzésban a kor kihívásainak megfelelve. Az L-39NG korszerű gyártási technológiákat és modern berendezéseket használ. A repülőgép avionikája készen áll a negyedik és ötödik generációs repülőgépek jövőbeli pilótáinak képzésére. A repülőgép számos szimulációs technológiát is tartalmaz, beleértve a közelgő integrációt egy rendkívül fejlett taktikai szimulációs központtal a képzés hatékonyságának növelése érdekében.

Forrás: https://www.aero.cz/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 07. 01., 09:15
A nyár első hónapja bővelkedett repülős programokban, nem lesz ez másképp júliusban sem: a hónap első szombatján Berekfürdőre várják az érdeklődőket, ahol a felújított 9603-as oldalszámú MiG-21MF-et mutatják be. Mutatjuk a részleteket, mitől is lesz különleges ez a bemutató.
2024-07-19 10:30:07
Újabb repülőgépekre adott le megrendelést a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága, amellyel cargo részlegének flottája jövőre 17 példányosra bővül. Az új Boeing 777F gépek csatlakozásával az Emirates SkyCargo 30 százalékkal növeli főfedélzeti rakománykapacitását, hosszú távú megoldást kínálva a keresletnövekedésre.
2024-07-16 09:26:41
Újabb két Airbus H225M közepes többcélú helikopter érkezett Magyarországra hétfőn – közölte a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf elmondta: a most érkező gépekkel tízre nőtt a Magyar Honvédségben a H225M típusú helikopterek száma.
2024-07-13 16:00:08
„Az elmúlt napok során egy olyan versenynek lehettünk tanúi, ahol a világ legkiválóbb ejtőernyősei mérték össze felkészültségüket, technikai tudásukat, és elhozták ennek a különleges sportnak az izgalmát, szépségét nekünk” – búcsúzott Kajári Ferenc altábornagy, a Honvéd Vezérkar főnökének helyettese a 46. Ejtőernyős Világbajnokság résztvevőitől a szolnoki RepTárban, július 12-én.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 26., 09:45
Június 26-án megjelent az Aranysas magazin 2024. augusztusi lapszáma!
2024. 07. 25., 11:03
A Magyar Vitorlázórepülő Szövetség támogatásával a Dél-Zalai Aeroclub nemrégiben ifjúsági toborzó tábort tartott a nagykanizsai repülőtéren nyolc, 12 és 15 év közötti nagykanizsai, szepetneki és zalakarosi fiatal részvételével.
2024. 07. 22., 09:18
Április elsején egy újabb fejezet zárult le a nagygépes repülés történetében. Ezen a napon teljesítette utolsó feladatát a NASA DC-8-as kutató repülőgépe.
2024. 07. 18., 10:40
A nemzetközi légikikötő várhatóan július 18-án éjjel fél egytől ismét fogadja a Debrecenbe érkező és onnan induló járatokat.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

„Ma lőnek először, szerencsére hozzáértő személyzet kezelésében” – nyugtázta elégedetten az új Leopard harckocsikról és a frissen képzett kezelőszemélyzetről dr. Nagy Norbert őrnagy.