A napokban hoztak nyilvánosságra néhány friss felvételt a jópár éve már nem repülő, RF-12037 lajstromú Tu-134-esről, ami valójában egy katonai kiképző változat, Tu-134UBL megjelöléssel. A repülőgép megújul és hamarosan az orosz haditengerészeti légierő szolgálatába áll.
A Tu-134UBL (Tu-134A-4) Fehéroroszországban, a Minszkben található 407. Légijármű Javítóüzemben újul meg, a repülőgép nagyjavításon is átesett, új festést is kapott, készült fotó egyik tesztrepüléséről és az üzemben folyó munkák végeredményéről is, melyeket most meg is mutatunk Olvasóinknak. A különleges orrkiképzésű Tu-134-es változatot szintén a Harkovi Repülőgépgyárban gyártották, 90 példány készült belőle. A Tu-134UBL típuson a Tu-160 és Tu-22M3 bombázók személyzetét képezik ki, innen a jellegzetes és a bombázókéhoz hasonlító orrkiképzés, benne a radarral és a kapcsolódó berendezésekkel, aminek köszönhetően közel 5 méterrel hosszabb az alap Tu-134-es változatnál.
A minszki 407. Légijármű Javítóüzem több mint 45 éves tapasztalattal rendelkezik: jelenleg Tu-134, Jak-40, Jak-42 és Jak-52-es típusokat újítanak fel, de nem ismeretlenek számukra a nyugati típusok sem, úgy mint a Boeing, az Airbus és a CRJ egyes változatai. A Tu-134-es polgári változata az egykori MALÉV színeiben is repült.
Forrás: http://defence-blog.com
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.