2023. 03. 27. hétfő
Hajnalka
: 388 Ft   : 362 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Komplex szolgáltatásokat nyújt a régió legmodernebb léginavigációs tudásközpontja

Komplex szolgáltatásokat nyújt a régió legmodernebb léginavigációs tudásközpontja
JETfly  |  2016. 04. 15., 12:16

Beszámoló a HungaroControl léginavigációs Tudásközpontjának átadásáról.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára és Szepessy Kornél, a HungaroControl (HC) vezérigazgatója ünnepélyes keretek között 2016. április 14-én átadta a HungaroControl léginavigációs Tudásközpontját.

Közép-Kelet Európa legmodernebb Tudásközpontjában kapott helyet az EPC (Entry Point Central) Léginavigációs Akadémia, a HungaroControl kutatás-fejlesztési és szimulációs központja, a CRDS (Centre of Research, Development and Simulation), valamint a radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ. A 3,5 Mrd Ft értékű beruházással olyan tudásközpont jött létre a régióban, amely integrált szolgáltatásokat tud nyújtani a légiforgalmi iparág nemzetközi szereplőinek, erősítve a társaság piaci pozícióit és versenyképességét.

„Közép-Kelet Európa legmodernebb léginavigációs Tudásközpontját adjuk most át. Egy olyan innovációs centrumot, ahol a HungaroControl szakemberei a jövő léginavigációs rendszereit, eljárásait és útvonalait fejlesztik és tesztelik, továbbá a legmagasabb szakmai és műszaki színvonalon képzik a légiforgalmi irányítókat.” – mondta el megnyitóbeszédében Fónagy János, aki kiemelte: „A HungaroControl világszínvonalú fejlesztéseiből és szolgáltatásaiból nem csupán a tulajdonos és a partnerek, hanem közvetetten az utasok és a működési környezetében élők is profitálnak.”

„A megnövekedett légiforgalom, az átalakuló európai léginavigációs piac kiemelten fontossá teszi az innovatív eljárások, új koncepciók kifejlesztését és tesztelését, valamint az irányítók folyamatos szakmai képzését. A CRDS és az EPC szolgáltatásait már eddig is több ország léginavigációs szolgáltatója igénybe vette. A CRDS legutóbbi valós idejű szimulációja a SEAFRA, melynek célja egy határokon átívelő szabad légtérhasználat bevezetése, a horvát, a szerb, és a bosnyák légiforgalmi szolgálatok szakembereinek közreműködésével sikeresen lezajlott.” - mondta el beszédében Szepessy Kornél, a HC vezérigazgatója. Hozzátette: „A Tudásközpont lehetőséget biztosít az iparág nemzetközi szereplőinek arra, hogy a legkorszerűbb infrastruktúra és technológia felhasználásával komplex szolgáltatásokat vegyenek igénybe.”  

A HungaroControl a légiközlekedési iparág növekvő kihívásaira az elmúlt években sorozatos fejlesztésekkel, kulcsfontosságú partnerkapcsolatok kialakításával és hatékonyságjavító intézkedésekkel reagált. A társaság piaci pozícióit erősíti a most átadott léginavigációs Tudásközpont is, amely a korábban elkülönülten működő egységek szinergiáit kihasználva immáron integrált szolgáltatásokat tud nyújtani az iparág más szereplői számára.

A Tudásközpontban kap helyet az EPC (Entry Point Central - a skandináv EPN léginavigációs akadémiával közösen alapított oktatási centrum).  Az oktatási centrum 350 m2 területen, 34 db szimulátorállással, a legmodernebb eszközökkel felszerelt tantermekkel és 2 db 180 fokos, 3 dimenziós képi megjelenítéssel rendelkező toronyszimulátorral biztosít versenyképes tudást, jól működő oktatási formát és magas nemzetközi presztízsű végzettséget a légiforgalmi irányítók következő generációinak.

Az átadott létesítményben megnövekedett kapacitással (egyidejűleg 34 irányítói és 26 álpilóta munkaállomással) képes kiszolgálni külföldi partnereit Közép-Európa legnagyobb, legmodernebb technológiával felszerelt kutatás-fejlesztési és szimulációs központja, a CRDS (Centre of Research, Development and Simulation).

A CRDS legutóbb 2016 márciusában végzett külső partnerek számára sikeres szimulációt. A 39 szerb, horvát és bosnyák légiforgalmi irányító és 12 ATM szakértő részvételével lezajlott SEAFRA (South-East Axis Free Route Airspace) valós idejű szimuláció célja egy határokon átívelő, időkorlát nélküli szabad légtérhasználat bevezetésének előkészítése volt.

A korábbi irányítóközpontban kialakított radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ kettős funkcióval működik: egyrészt oktatási-képzési helyszín, másrészt olyan ún. kényszerhelyzeti irányító központ, amely egy esetleges vészhelyzet esetén 6 óra átállással éles működésre is alkalmassá tehető, azaz a magyar légtér forgalma akár onnan is biztonságosan irányítható. A központba a HC az ANS III irányítóközpontban is használt infrastruktúrát telepítette, beleértve a jelenlegi egyik legkorszerűbb légiforgalmi irányító szoftverét, a MATIAS-t (Magyar Automated and Integrated Air Traffic System, a THALES Air Systems és a HungaroControl közös fejlesztése).

A Tudásközpontban a HC szakemberei olyan termékeket, szolgáltatásokat fejlesztenek, amelyek a növekvő légiforgalom biztonságos kezelése mellett is hatékonyabbá és környezetkímélőbbé teszik a légi közlekedést Magyarországon, és Európában. Egy olyan egységes K+F centrum jött létre, amely komplex megoldásokat kínál nem csak a hazai, hanem a nemzetközi léginavigációs ipar szereplői számára is.

Forrás: HungaroControl

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 07., 15:52
A HUNOR - Magyar Űrhajós Program egy orvossal és három mérnökkel kezdi meg a kétéves kiképzését Magyarország újonnan felállított hivatásos űrhajósállományának – közölte a Külgazdasági és Külügyminisztérium március 7-én, kedden.
2023. 03. 07., 15:05
2023. március 7-én a déli órákban, kötelékrepülés közben összeütközött az Olasz Légierő két SIAI-Marchetti S-208M típusú kiképző repülőgépe, személyzetük életét vesztette a katasztrófa során.
2023. 02. 17., 14:18
2021-es hírek szerint a ghánai parlament rábólintott arra a közel 111 millió eurós beszerzésre, melynek keretein belül hat példányt vásárolnak az Aero Vodochody új L-39NG típusából. Előrelépés azóta sincs az ügyben.
2023. 02. 16., 14:49
2022 decemberében kaptak szárnyra azok a hírek, mely szerint a Görög Légierő használt C-130J Hercules közepes, katonai szállító repülőgépeket kíván beszerezni a kiöregedő C-130B és C-130H változatok helyére.
2023-03-14 11:44:40
Június 1-től heti hétre növeli járatai számát Budapest és Dubaj között az Emirates. Emellett számos, a magyar utazók körében is népszerű útvonalon bővít a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága, és újabb desztinációkon állnak forgalomba az A380-as óriásgépek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2023. 03. 22., 13:17
Különleges túranapot szervezett a Hajagi Természetvédő és Szabadidő Egyesület (HATESZ) a 2023 Európa Kulturális Fővárosa Veszprém programsorozat keretében március 11-én.
2023. 03. 22., 10:03
A Wizz Air, Európa leggyorsabban növekvő és legfenntarthatóbb légitársasága budapesti sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy újabb géppel bővül itthoni flottája.
2023. 03. 21., 14:34
Összesen 463 darab makettet láthattak az érdeklődők a XXXI. Országos Makett Kiállításon és Versenyen, Szolnokon, március 18-án.
2023. 03. 20., 11:53
Joe Biden amerikai elnök jóváhagyta az újgenerációs Air Force One, a VC-25B színtervét.

  Legfrissebbek most

Újabb friss hír az L-39NG kapcsán, hiszen az Aero Vodochody repülőgépgyár új gyártósort indított az új kiképző repülőgép számára. Az összeszerelő soron a repülőgép törzsét szerelik össze, a termelési kapacitása a tervek szerint évente legfeljebb 24 darab lesz és több mint 100 embert fog foglalkoztatni.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A NATO Kiemelt Éberségi Tevékenységű Többnemzeti Harccsoport olasz század katonái sikeres aknavető és tüzérségi éleslövészetet hajtottak végre a Magyar Honvédség Központi Gyakorlóterén, a Bakonyban.