2017. 10. 23. hétfő
Gyöngyi
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Komplex szolgáltatásokat nyújt a régió legmodernebb léginavigációs tudásközpontja

JETfly  |  2016. 04. 15., 12:16

Beszámoló a HungaroControl léginavigációs Tudásközpontjának átadásáról.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára és Szepessy Kornél, a HungaroControl (HC) vezérigazgatója ünnepélyes keretek között 2016. április 14-én átadta a HungaroControl léginavigációs Tudásközpontját.

Közép-Kelet Európa legmodernebb Tudásközpontjában kapott helyet az EPC (Entry Point Central) Léginavigációs Akadémia, a HungaroControl kutatás-fejlesztési és szimulációs központja, a CRDS (Centre of Research, Development and Simulation), valamint a radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ. A 3,5 Mrd Ft értékű beruházással olyan tudásközpont jött létre a régióban, amely integrált szolgáltatásokat tud nyújtani a légiforgalmi iparág nemzetközi szereplőinek, erősítve a társaság piaci pozícióit és versenyképességét.

„Közép-Kelet Európa legmodernebb léginavigációs Tudásközpontját adjuk most át. Egy olyan innovációs centrumot, ahol a HungaroControl szakemberei a jövő léginavigációs rendszereit, eljárásait és útvonalait fejlesztik és tesztelik, továbbá a legmagasabb szakmai és műszaki színvonalon képzik a légiforgalmi irányítókat.” – mondta el megnyitóbeszédében Fónagy János, aki kiemelte: „A HungaroControl világszínvonalú fejlesztéseiből és szolgáltatásaiból nem csupán a tulajdonos és a partnerek, hanem közvetetten az utasok és a működési környezetében élők is profitálnak.”

„A megnövekedett légiforgalom, az átalakuló európai léginavigációs piac kiemelten fontossá teszi az innovatív eljárások, új koncepciók kifejlesztését és tesztelését, valamint az irányítók folyamatos szakmai képzését. A CRDS és az EPC szolgáltatásait már eddig is több ország léginavigációs szolgáltatója igénybe vette. A CRDS legutóbbi valós idejű szimulációja a SEAFRA, melynek célja egy határokon átívelő szabad légtérhasználat bevezetése, a horvát, a szerb, és a bosnyák légiforgalmi szolgálatok szakembereinek közreműködésével sikeresen lezajlott.” - mondta el beszédében Szepessy Kornél, a HC vezérigazgatója. Hozzátette: „A Tudásközpont lehetőséget biztosít az iparág nemzetközi szereplőinek arra, hogy a legkorszerűbb infrastruktúra és technológia felhasználásával komplex szolgáltatásokat vegyenek igénybe.”  

A HungaroControl a légiközlekedési iparág növekvő kihívásaira az elmúlt években sorozatos fejlesztésekkel, kulcsfontosságú partnerkapcsolatok kialakításával és hatékonyságjavító intézkedésekkel reagált. A társaság piaci pozícióit erősíti a most átadott léginavigációs Tudásközpont is, amely a korábban elkülönülten működő egységek szinergiáit kihasználva immáron integrált szolgáltatásokat tud nyújtani az iparág más szereplői számára.

A Tudásközpontban kap helyet az EPC (Entry Point Central - a skandináv EPN léginavigációs akadémiával közösen alapított oktatási centrum).  Az oktatási centrum 350 m2 területen, 34 db szimulátorállással, a legmodernebb eszközökkel felszerelt tantermekkel és 2 db 180 fokos, 3 dimenziós képi megjelenítéssel rendelkező toronyszimulátorral biztosít versenyképes tudást, jól működő oktatási formát és magas nemzetközi presztízsű végzettséget a légiforgalmi irányítók következő generációinak.

Az átadott létesítményben megnövekedett kapacitással (egyidejűleg 34 irányítói és 26 álpilóta munkaállomással) képes kiszolgálni külföldi partnereit Közép-Európa legnagyobb, legmodernebb technológiával felszerelt kutatás-fejlesztési és szimulációs központja, a CRDS (Centre of Research, Development and Simulation).

A CRDS legutóbb 2016 márciusában végzett külső partnerek számára sikeres szimulációt. A 39 szerb, horvát és bosnyák légiforgalmi irányító és 12 ATM szakértő részvételével lezajlott SEAFRA (South-East Axis Free Route Airspace) valós idejű szimuláció célja egy határokon átívelő, időkorlát nélküli szabad légtérhasználat bevezetésének előkészítése volt.

A korábbi irányítóközpontban kialakított radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ kettős funkcióval működik: egyrészt oktatási-képzési helyszín, másrészt olyan ún. kényszerhelyzeti irányító központ, amely egy esetleges vészhelyzet esetén 6 óra átállással éles működésre is alkalmassá tehető, azaz a magyar légtér forgalma akár onnan is biztonságosan irányítható. A központba a HC az ANS III irányítóközpontban is használt infrastruktúrát telepítette, beleértve a jelenlegi egyik legkorszerűbb légiforgalmi irányító szoftverét, a MATIAS-t (Magyar Automated and Integrated Air Traffic System, a THALES Air Systems és a HungaroControl közös fejlesztése).

A Tudásközpontban a HC szakemberei olyan termékeket, szolgáltatásokat fejlesztenek, amelyek a növekvő légiforgalom biztonságos kezelése mellett is hatékonyabbá és környezetkímélőbbé teszik a légi közlekedést Magyarországon, és Európában. Egy olyan egységes K+F centrum jött létre, amely komplex megoldásokat kínál nem csak a hazai, hanem a nemzetközi léginavigációs ipar szereplői számára is.

Forrás: HungaroControl

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-10-20 15:08:26
Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.
2017-10-16 16:19:45
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 20., 16:43
A SkyMaster öv visszatért a JETfly Webáruház kínálatába! A polgári repülőgépeken használatos biztonsági övekhez hasonló, a hétköznapi viseletet feldobó öv, mely ugyanazon heveder és csat felhasználásával készült.
2017. 10. 20., 15:21
Nemrég tért vissza Németországba a Landshut névre keresztelt, D-ABCE lajstromú Boeing 737-es gép, amelyet épp negyven évvel ezelőtt kerítettek hatalmukba palesztin terroristák, és támadásukból minden idők legdrámaibb – összességében pozitív kimenetelű – túszejtő, illetve túszmentő akciója kerekedett ki.
2017. 10. 20., 10:19
Az MSz-21-es első hosszabb repülése gond nélkül megtörtént. Zsukovszkij külön új hangárral fogadja a gépet. A negyedik példány kap orosz hajtóművet.
2017. 10. 19., 09:59
A hónap végéig aláírják a szerződést a honvédség Mi–24-es harci helikoptereinek nagyjavításáról – tudtuk meg kormányzati forrásból.

  Legfrissebbek most

Az Egyesült Államok kormánya a napokban jóváhagyta Görögország azon kérését, miszerint az FMS program keretin belül F-16V verzióra modernizálná 123 darab Falconját. Az üzlet összértéke elérheti a 2,4 milliárd dollárt is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Mianmari Légierő a napokban átvette az első, nagyjavításon és modernizáción átesett Mi-24P típusú harci helikopterét. A most átadott példányt további 3 követi majd, melyeket már Mianmarban modernizálnak.