2024. 12. 02. hétfő
Melinda, Vivien
: 413 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Komplex szolgáltatásokat nyújt a régió legmodernebb léginavigációs tudásközpontja

Komplex szolgáltatásokat nyújt a régió legmodernebb léginavigációs tudásközpontja
JETfly  |  2016. 04. 15., 12:16

Beszámoló a HungaroControl léginavigációs Tudásközpontjának átadásáról.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára és Szepessy Kornél, a HungaroControl (HC) vezérigazgatója ünnepélyes keretek között 2016. április 14-én átadta a HungaroControl léginavigációs Tudásközpontját.

Közép-Kelet Európa legmodernebb Tudásközpontjában kapott helyet az EPC (Entry Point Central) Léginavigációs Akadémia, a HungaroControl kutatás-fejlesztési és szimulációs központja, a CRDS (Centre of Research, Development and Simulation), valamint a radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ. A 3,5 Mrd Ft értékű beruházással olyan tudásközpont jött létre a régióban, amely integrált szolgáltatásokat tud nyújtani a légiforgalmi iparág nemzetközi szereplőinek, erősítve a társaság piaci pozícióit és versenyképességét.

„Közép-Kelet Európa legmodernebb léginavigációs Tudásközpontját adjuk most át. Egy olyan innovációs centrumot, ahol a HungaroControl szakemberei a jövő léginavigációs rendszereit, eljárásait és útvonalait fejlesztik és tesztelik, továbbá a legmagasabb szakmai és műszaki színvonalon képzik a légiforgalmi irányítókat.” – mondta el megnyitóbeszédében Fónagy János, aki kiemelte: „A HungaroControl világszínvonalú fejlesztéseiből és szolgáltatásaiból nem csupán a tulajdonos és a partnerek, hanem közvetetten az utasok és a működési környezetében élők is profitálnak.”

„A megnövekedett légiforgalom, az átalakuló európai léginavigációs piac kiemelten fontossá teszi az innovatív eljárások, új koncepciók kifejlesztését és tesztelését, valamint az irányítók folyamatos szakmai képzését. A CRDS és az EPC szolgáltatásait már eddig is több ország léginavigációs szolgáltatója igénybe vette. A CRDS legutóbbi valós idejű szimulációja a SEAFRA, melynek célja egy határokon átívelő szabad légtérhasználat bevezetése, a horvát, a szerb, és a bosnyák légiforgalmi szolgálatok szakembereinek közreműködésével sikeresen lezajlott.” - mondta el beszédében Szepessy Kornél, a HC vezérigazgatója. Hozzátette: „A Tudásközpont lehetőséget biztosít az iparág nemzetközi szereplőinek arra, hogy a legkorszerűbb infrastruktúra és technológia felhasználásával komplex szolgáltatásokat vegyenek igénybe.”  

A HungaroControl a légiközlekedési iparág növekvő kihívásaira az elmúlt években sorozatos fejlesztésekkel, kulcsfontosságú partnerkapcsolatok kialakításával és hatékonyságjavító intézkedésekkel reagált. A társaság piaci pozícióit erősíti a most átadott léginavigációs Tudásközpont is, amely a korábban elkülönülten működő egységek szinergiáit kihasználva immáron integrált szolgáltatásokat tud nyújtani az iparág más szereplői számára.

A Tudásközpontban kap helyet az EPC (Entry Point Central - a skandináv EPN léginavigációs akadémiával közösen alapított oktatási centrum).  Az oktatási centrum 350 m2 területen, 34 db szimulátorállással, a legmodernebb eszközökkel felszerelt tantermekkel és 2 db 180 fokos, 3 dimenziós képi megjelenítéssel rendelkező toronyszimulátorral biztosít versenyképes tudást, jól működő oktatási formát és magas nemzetközi presztízsű végzettséget a légiforgalmi irányítók következő generációinak.

Az átadott létesítményben megnövekedett kapacitással (egyidejűleg 34 irányítói és 26 álpilóta munkaállomással) képes kiszolgálni külföldi partnereit Közép-Európa legnagyobb, legmodernebb technológiával felszerelt kutatás-fejlesztési és szimulációs központja, a CRDS (Centre of Research, Development and Simulation).

A CRDS legutóbb 2016 márciusában végzett külső partnerek számára sikeres szimulációt. A 39 szerb, horvát és bosnyák légiforgalmi irányító és 12 ATM szakértő részvételével lezajlott SEAFRA (South-East Axis Free Route Airspace) valós idejű szimuláció célja egy határokon átívelő, időkorlát nélküli szabad légtérhasználat bevezetésének előkészítése volt.

A korábbi irányítóközpontban kialakított radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ kettős funkcióval működik: egyrészt oktatási-képzési helyszín, másrészt olyan ún. kényszerhelyzeti irányító központ, amely egy esetleges vészhelyzet esetén 6 óra átállással éles működésre is alkalmassá tehető, azaz a magyar légtér forgalma akár onnan is biztonságosan irányítható. A központba a HC az ANS III irányítóközpontban is használt infrastruktúrát telepítette, beleértve a jelenlegi egyik legkorszerűbb légiforgalmi irányító szoftverét, a MATIAS-t (Magyar Automated and Integrated Air Traffic System, a THALES Air Systems és a HungaroControl közös fejlesztése).

A Tudásközpontban a HC szakemberei olyan termékeket, szolgáltatásokat fejlesztenek, amelyek a növekvő légiforgalom biztonságos kezelése mellett is hatékonyabbá és környezetkímélőbbé teszik a légi közlekedést Magyarországon, és Európában. Egy olyan egységes K+F centrum jött létre, amely komplex megoldásokat kínál nem csak a hazai, hanem a nemzetközi léginavigációs ipar szereplői számára is.

Forrás: HungaroControl

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 18., 16:45
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024. 11. 06., 09:09
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
2024. 11. 04., 09:11
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
2024. 10. 25., 09:12
A 9603-as az utolsónak gyártott magyar MiG-21MF-ek (9507-9515, 9601-9606) egyike. Gyártási száma 969603, szériaszáma pedig 9603 (a 96. széria 03. gépe). A repülőgép felújítását a Berekfürdőn található, A szovjet repülőtér titkai múzeum csapata végezte: az Aranysas magazin 2024. novemberi számában a 9603-as történetéről olvashatunk további részleteket.
2024-11-05 18:30:00
A Wizz Air nyerte el idén a CAPA (Centre for Aviation) által megítélt Év Fenntartható Légitársasága elismerést az európai, közel-keleti és afrikai régióban (EMEA’s Environmental Sustainability Airline Group for 2024), amit a légitársaság Hongkongban, a CAPA díjkiosztóval egybekötött légi közlekedési csúcstalálkozóján vehetett át.
2024-10-30 13:45:35
A 2024-2025-ös téli menetrendjében a Wizz Air öt új célállomást tesz elérhetővé Budapestről: Genovába, Gran Canariára, Salernóba, Memmingenbe, és Marrákesbe is indul közvetlen járat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. Budapestről így már összesen 32 ország 71 repülőterére lehet a Wizz Airrel utazni, ezzel a magyar fővárosból érhető el a légitársaság legtöbb desztinációja.
2024-10-29 16:45:00
A légitársaság 1,5 millió utast és több mint 77 ezer tonna rakományt szállított egy évtized alatt a magyar főváros és a közel-keleti metropolisz között, hozzájárulva ezzel a magyar turizmus és kereskedelmi kapcsolatok bővüléséhez.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 27., 10:15
A 2000-es évek első felében a tíz F-14-es mellett, harminchat F/A-18-as adta a Truman csapásmérő képességét.
2024. 11. 21., 10:02
Az amerikai légierő egyik igáslova az F-105 Thunderchief volt Délkelet-Ázsiában, ahol az eredetileg nukleáris csapásmérésre szánt típust vadászbombázóként, később pedig a légvédelem elnyomására is használták.
2024. 11. 13., 09:36
Néhány hónap után ismét a Brussels Airlines kerül terítékre, amelynek látványos, belga ikonokat felvonultató festésmintáiról áprilisban volt szó.
2024. 11. 09., 11:00
Az eseményen Dr. Koller József dandártábornok, Olaszországba akkreditált véderő, katonai és légügyi attasé is részt vett. A szicíliai látogatás célja a nemzetközi nap mellett, a Sigonella-i bázis szakmai bemutató napján történő részvétel volt.

  Legfrissebbek most

2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.