2024. 04. 16. kedd
Csongor
: 395 Ft   : 372 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Komplex szolgáltatásokat nyújt a régió legmodernebb léginavigációs tudásközpontja

Komplex szolgáltatásokat nyújt a régió legmodernebb léginavigációs tudásközpontja
JETfly  |  2016. 04. 15., 12:16

Beszámoló a HungaroControl léginavigációs Tudásközpontjának átadásáról.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára és Szepessy Kornél, a HungaroControl (HC) vezérigazgatója ünnepélyes keretek között 2016. április 14-én átadta a HungaroControl léginavigációs Tudásközpontját.

Közép-Kelet Európa legmodernebb Tudásközpontjában kapott helyet az EPC (Entry Point Central) Léginavigációs Akadémia, a HungaroControl kutatás-fejlesztési és szimulációs központja, a CRDS (Centre of Research, Development and Simulation), valamint a radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ. A 3,5 Mrd Ft értékű beruházással olyan tudásközpont jött létre a régióban, amely integrált szolgáltatásokat tud nyújtani a légiforgalmi iparág nemzetközi szereplőinek, erősítve a társaság piaci pozícióit és versenyképességét.

„Közép-Kelet Európa legmodernebb léginavigációs Tudásközpontját adjuk most át. Egy olyan innovációs centrumot, ahol a HungaroControl szakemberei a jövő léginavigációs rendszereit, eljárásait és útvonalait fejlesztik és tesztelik, továbbá a legmagasabb szakmai és műszaki színvonalon képzik a légiforgalmi irányítókat.” – mondta el megnyitóbeszédében Fónagy János, aki kiemelte: „A HungaroControl világszínvonalú fejlesztéseiből és szolgáltatásaiból nem csupán a tulajdonos és a partnerek, hanem közvetetten az utasok és a működési környezetében élők is profitálnak.”

„A megnövekedett légiforgalom, az átalakuló európai léginavigációs piac kiemelten fontossá teszi az innovatív eljárások, új koncepciók kifejlesztését és tesztelését, valamint az irányítók folyamatos szakmai képzését. A CRDS és az EPC szolgáltatásait már eddig is több ország léginavigációs szolgáltatója igénybe vette. A CRDS legutóbbi valós idejű szimulációja a SEAFRA, melynek célja egy határokon átívelő szabad légtérhasználat bevezetése, a horvát, a szerb, és a bosnyák légiforgalmi szolgálatok szakembereinek közreműködésével sikeresen lezajlott.” - mondta el beszédében Szepessy Kornél, a HC vezérigazgatója. Hozzátette: „A Tudásközpont lehetőséget biztosít az iparág nemzetközi szereplőinek arra, hogy a legkorszerűbb infrastruktúra és technológia felhasználásával komplex szolgáltatásokat vegyenek igénybe.”  

A HungaroControl a légiközlekedési iparág növekvő kihívásaira az elmúlt években sorozatos fejlesztésekkel, kulcsfontosságú partnerkapcsolatok kialakításával és hatékonyságjavító intézkedésekkel reagált. A társaság piaci pozícióit erősíti a most átadott léginavigációs Tudásközpont is, amely a korábban elkülönülten működő egységek szinergiáit kihasználva immáron integrált szolgáltatásokat tud nyújtani az iparág más szereplői számára.

A Tudásközpontban kap helyet az EPC (Entry Point Central - a skandináv EPN léginavigációs akadémiával közösen alapított oktatási centrum).  Az oktatási centrum 350 m2 területen, 34 db szimulátorállással, a legmodernebb eszközökkel felszerelt tantermekkel és 2 db 180 fokos, 3 dimenziós képi megjelenítéssel rendelkező toronyszimulátorral biztosít versenyképes tudást, jól működő oktatási formát és magas nemzetközi presztízsű végzettséget a légiforgalmi irányítók következő generációinak.

Az átadott létesítményben megnövekedett kapacitással (egyidejűleg 34 irányítói és 26 álpilóta munkaállomással) képes kiszolgálni külföldi partnereit Közép-Európa legnagyobb, legmodernebb technológiával felszerelt kutatás-fejlesztési és szimulációs központja, a CRDS (Centre of Research, Development and Simulation).

A CRDS legutóbb 2016 márciusában végzett külső partnerek számára sikeres szimulációt. A 39 szerb, horvát és bosnyák légiforgalmi irányító és 12 ATM szakértő részvételével lezajlott SEAFRA (South-East Axis Free Route Airspace) valós idejű szimuláció célja egy határokon átívelő, időkorlát nélküli szabad légtérhasználat bevezetésének előkészítése volt.

A korábbi irányítóközpontban kialakított radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ kettős funkcióval működik: egyrészt oktatási-képzési helyszín, másrészt olyan ún. kényszerhelyzeti irányító központ, amely egy esetleges vészhelyzet esetén 6 óra átállással éles működésre is alkalmassá tehető, azaz a magyar légtér forgalma akár onnan is biztonságosan irányítható. A központba a HC az ANS III irányítóközpontban is használt infrastruktúrát telepítette, beleértve a jelenlegi egyik legkorszerűbb légiforgalmi irányító szoftverét, a MATIAS-t (Magyar Automated and Integrated Air Traffic System, a THALES Air Systems és a HungaroControl közös fejlesztése).

A Tudásközpontban a HC szakemberei olyan termékeket, szolgáltatásokat fejlesztenek, amelyek a növekvő légiforgalom biztonságos kezelése mellett is hatékonyabbá és környezetkímélőbbé teszik a légi közlekedést Magyarországon, és Európában. Egy olyan egységes K+F centrum jött létre, amely komplex megoldásokat kínál nem csak a hazai, hanem a nemzetközi léginavigációs ipar szereplői számára is.

Forrás: HungaroControl

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 28., 14:43
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
2024. 03. 27., 16:19
20 évvel ezelőtt, 2004. március 16-án érkezett meg Olaszországba két F-104 Starfighter kíséretében az első Eurofighter Typhoon. A jeles évforduló alkalmából nem maradhatott el egy jubileumi festésű példány bemutatása sem.
2024-04-11 09:56:47
2024. április 12-től három hétig a kecskeméti repülőbázison tartózkodik a magyar részre gyártott KC-390 katonai szállítórepülőgép – tájékoztatott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
2024-03-21 09:15:14
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 04. 15., 14:35
A Magyar Honvédség légi kutató-mentő szolgálata - H145M típusú helikopterrel - is részt vett egy, Martonvásár környékén eltűnt kisrepülőgép keresésében, április 13-án, szombaton.
2024. 04. 11., 13:55
Az idei évben is az EUFOR Althea művelet parancsnoki teendőit ellátó nemzet, vagyis 2024-ben Magyarország biztosítja a bosznia-hercegovinai békemisszió MEDEVAC (Medical Evacuation), azaz egészségügyi kiürítési képességét.
2024. 04. 10., 09:29
A repülés iránt az átlagosnál jobban érdeklődő utasok és a repülőgépfotósok kedvencei közé tartoznak azok a gépek, amelyek egy légitársaság vállalati arculatától és szabvány festésmintájától eltérő színekben repülnek.
2024. 04. 08., 12:46
Szombat hajnalban a bosznia-hercegovinai Biztonsági Minisztérium két eltűnt turista megtalálásában kérte az EUFOR nemzetközi misszió segítségét.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

„A második világháború alatt legalább huszonnégy – amerikai és szovjet – légitámadás érte Győr városát – legalább ennyiszer zúgtak a szirénák, omlottak le az épületek és menekültek az óvóhelyekre az emberek a bombázások elől.”