2015. december 31-én a Boeing cég szerződést kötött, melynek tárgya a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability, SAC) állománya által végzett repülőgép-szimulátoros kiképzés folyamatának elősegítése.
Az új megállapodás lehetővé teszi a Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing, HAW) számára, hogy a C–17-esek hajózószemélyzetének szimulátoros továbbképzését a Boeing cég tulajdonában lévő szimulátor segítségével biztosítsa az egyesült királysági Farnborough-ban.
A négy évre szóló, 9 és fél millió dolláros rögzített és végleges árat tartalmazó szerződést az Egyesült Államok légiereje kötötte a Boeinggel, egy már meglévő külföldi katonai értékesítési megállapodás (Foreign Military Sales, FMS) kiegészítéseként, annak érdekében, hogy biztosítsa a szimulátoros továbbképzést a SAC részére. A szerződés-kiegészítés a NATO Támogató és Beszerzési Ügynökség (NATO Support and Procurement Agency, NSPA) NATO Légiszállítást Kezelő Programirodája (NATO Airlift Management Programme Office, NAM PO) kérésére történt, amely a SAC-program C–17-es szállító-repülőgépeinek fegyverrendszeréért felelős.
Brent Deen, a NAM PO fegyverrendszer-menedzsere hangsúlyozta, hogy a most elérhetővé vált szimulátor használata jelentősen növeli majd a műveleti rugalmasságot, és lehetővé teszi a költségmegtakarítást is. Előzőleg a HAW összes szimulátoros kiképzését az Egyesült Államokban hajtotta végre, ami sok időt és pénzt felemésztő utazásokat tett szükségessé. Az utazási költségek megtakarítása mellett a HAW hajózószemélyzetének tagjai mostantól az eddigihez képest feleannyi ideig tartózkodnak távol a SAC-programnak otthont adó MH Pápa Bázisrepülőtértől, miközben ugyanannyi szimulátoros kiképzési foglalkozáson vesznek majd részt, mint eddig.
A HAW hajózóinak szimulátoros továbbképzését az Egyesült Államok légierejének szabványai és minősítései szerint hajtják végre. Mivel a SAC-program C-17-esei a magyar katonai repülőgépek felségjeleit viselik és Magyarországon regisztrálták őket, a Boeing által biztosított kiképzést a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) is minősítette.
A Wizz Air az első diszkont légitársaság, amely üzembe állítja az Airbus A321XLR-t. A London és Dzsidda közötti közvetlen járat 2025. március 31-én száll majd fel először.
A Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint a szolnoki MH Kiss József 86. Helikopterdandár egy Airbus H225M többcélú helikoptere segítette az oltást Vas vármegyében. A csütörtökön kezdődött tüzet vasárnapra sikerült megfékezni.
Az ősz első hónapja hagyományosan hazai és nemzetközi viszonylatban is gazdag repülős programokban, repülőnapokban: szeptemberben Börgönd és Szeged is tartalmas programokkal várja az érdeklődőket!
Ritkán látott viharokkal és vitákkal övezett a legújabb amerikai vadászbombázó típus - már a fejlesztési tervek bejelentésének első pillanatától fogva.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a horvát példát követve, Szerbia is a francia Dassault Rafale típusával modernizálná légierejét. A terv most úgy tűnik, meg is valósul.
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
Az olimpiai után a paralimpiai csapat is a Wizz Air repülőgépének fedélzetén érkezett haza Párizsból, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren hétfőn fél öt előtt nem sokkal landolt az aranygép, amely az olimpiai és paralimpia sportolók tiszteletére kapott egyedi fényezést.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Lezárult a két légitársasági csoport közötti tranzakció, amelynek értelmében a SAS átlépett a SkyTeam légiszövetségbe és összehangolta hálózatát az Air France-KLM Csoport kínálatával.
Megérkezett a KLM amszterdami bázisára a holland királyi légitársaság első Airbus A321neo típusú repülőgépe. A keskenytörzsű, főként európai járatokat teljesítő repülőgép a legújabb technológiát képviseli, alacsonyabb fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, mint az eddigi repülőgépek.
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál három héten át Mi-17 szimulátoros képzést tartanak Bulgáriából heti váltásokban érkező pilóták számára. A cél, hogy fenntartsák és fejlesszék a bolgár helikopteres személyzetek repüléstechnikai képességeit, valamint gyakorolják a kényszerhelyzeti eljárások kezelését.
„A mai nap a szórakozásé” – szólt az MH 47. Bázisrepülőtér családi napjának mottója, ahol a látogatókat valóban sokszínű program fogadta a pápai alakulat bázisán.
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.
A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.