2025. 06. 24. kedd
Iván
: 404 Ft   : 352 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Egyesíthetik a két legnagyobb orosz helikoptertervező irodát

Egyesíthetik a két legnagyobb orosz helikoptertervező irodát
JETfly  |  2019. 10. 25., 11:17
Egyesíthetik a két legnagyobb orosz helikoptertervező irodát

A komoly múlttal rendelkező tervezőirodákat magába foglaló Orosz Helikopterek holding a tervei szerint 2020 közepéig összeolvasztaná a legendás Mil és Kamov tervezőirodákat, melyek ezt követően Nemzeti Helikopterközpont néven működnének tovább.

Erről a vállalat igazgatósága döntött, amely egy még nagyobb, az úgynevezett Rosztek Állami Konszernnek a tagja. Reményeik szerint így növelhető a hatékonyság, és a két tervezőcsapat együttműködése elől minden adminisztratív, jogi és gazdasági akadály elhárulhat. Az így felszabadított emberi és pénzügyi erőforrások – amely a számítások szerint körülbelül 15-20%-ra tehető – a tervek szerint a kutatás-fejlesztésbe forgatódhatnak vissza.

Arról nem döntöttek, hogy az újonnan létrejövő Nemzeti Helikopterközpont főhadiszállása hova kerül majd, azt viszont kijelentették, hogy a Mil és a Kamov márkák önállóan fennmaradhatnak a jövőben. Előbbi irodát egyébként Mihail Mil hozta létre Moszkvában 1947-ben, míg párját Nyikolaj Kamov 1948-ban, szintén Moszkvában. A szovjet érában a két iroda egymástól teljesen függetlenül, sok esetben riválisként működött, az általuk tervezett helikoptereket pedig szintén tőlük teljesen független repülőgépgyártó üzemek szerelték össze.

Ezt a szétszabdaltságot kívánták felszámolni 2007-ben, amikor létrehozták az Orosz Helikopterek holdingot, amely az összes helikoptertervezéssel foglalkozó irodát, továbbá öt gyártóüzemet is magában foglal. Elsődleges cél itt is a hatékonyságnövelés és a nyugati, illetve kínai riválisokkal való lépéstartás volt a helikopterpiacon.

Forrás: https://www.flightglobal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025-06-03 09:15:44
A MiG-21-es Fishbedek hosszú évtizedeken át számos ország katonai repülőteréről felszállva védték a légteret. Nem csak a Varsói Szerződés tagállamainak volt alaptípusa, de különböző modifikációik alaposan kivették a részüket a 20. század helyi háborúiban is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 06. 23., 09:56
A repülőkiképzés egyik legfontosabb és leginkább költséghatékony eleme a szimulátorok alkalmazása, ugyanis a bonyolult légijárművek irányításának elsajátítása biztonságos környezetben, a földön történik, ahol bármikor újra lehet kezdeni az elrontott repülést.
2025. 06. 20., 09:30
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál rendszeres kiképzési repülésekkel tudják biztosítani, hogy minden körülmények között bevethető képességet adjanak.
2025. 06. 18., 10:48
Magyar eszközökkel, magyar légtérben és magyar oktatói gárdával folytatódik a hazai vadászpilóták képzése. A nemzetközileg megnövekedett presztízsű katonai szakma utánpótlásáról és az újonnan beszerzett kiképző gépekről beszélgettek a Spirit FM Katonadolog műsorának legutóbbi adásában.
2025. 06. 17., 12:39
Kiemelt látogatói nap a Saber Guardian 2025 nemzetközi gyakorlaton.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.