Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület új elnökével, Kerezsi-Szabó Zsolttal beszélgettünk.
JETfly: Üdvözöllek a JETfly olvasóinak nevében! Először beszélgetünk veled úgy, mint Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület elnökével. Kérlek, mutatkozz be az Olvasóknak!
Kerezsi-Szabó Zsolt vagyok, 1979-ben születtem a romániai Nagyváradon, ahol gyermekkorom jelentős részét töltöttem. Szüleimmel és húgommal 1990-ben települtünk át a Dunakanyar gyöngyszemének tartott Nagymarosra, ahol azóta is élek. Iskoláim elvégzése után egy német tulajdonú cégnél helyezkedtem el, ahol 10 éve foglalkozom veszélyes anyagok kezelésével.
JETfly: Hogyan kerültél kapcsolatba a repüléssel?
A repülés és a repülőgépek iránti szeretetemben nagy szerepe volt Bánhidi Antal – Pilóta lettem, illetve Moldova György – Égi szekér című könyveinek. Gyermekkoromban megpróbálkoztam én is, mint minden repüléssel megfertőzött gyermek a makettezéssel is több-kevesebb sikerrel.
A katonai repüléssel még Romániában az akkori Ceausescu - rendszerben találkoztam egy nyílt nap keretében, melyet a román úttörők számára szerveztek. Második és egyben az életemet döntően meghatározó találkozásom a katonai repüléssel, egy Bukarestbe történő repülés alkalmával került sor. Az 1989-es forradalom után az akkori vezetés, tartva az előző rendszer titkos rendőrségétől a belföldi járatok mellé vadászrepülőgép kíséretet biztosított. 10 éves gyerekként hatalmas élmény volt a mellettünk repülő MiG-21-esek látványa. Magyarországra való áttelepülésűnk után még inkább megfertőződtem a repüléssel a kor repülős szaklapjainak olvasásával, illetve az internetes portálok látogatásával.
Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesülettel 2012-ben találkoztam a 2021 - es oldalszámú MiG-21-es avatójakor. Mind a mai napig sokat köszönhetek Szilaveczki Rudolf barátomnak, aki Taszáron volt repülőműszaki. Ő hívott meg a pápai avatóra, amely során megismerhettem az egyesületet, illetve a tagságot. A velük eltöltött csodálatos nap után fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy szeretnék ennek a csapatnak a része lenni!
Hazatérésem után felvettem a kapcsolatot az egyesület akkori elnökével, Simon Róberttel, aki nagyon pozitívan állt belépési szándékomhoz. Az egyesületbe való belépésem után aktív szerepet vállaltam az egyesületi munkákban, amely nagyon pozitív benyomást tett a tagságban, illetve az elnökségben.
JETfly: Hogyan érintett, amikor a korábbi elnök téged javasolt elnöknek?
Az elnöki pozícióra való jelölésem váratlanul ért, mivel soha nem fordult meg a fejemben hogy elnök legyek. Hosszas mérlegelés és a tagsággal folytatott beszélgetés után jutottam el oda, hogy vállaltam a felkérést.
JETfly: Az idei évben milyen terveitek vannak, mint ahogy már megszoktuk tőletek, tartogattok-e valami meglepetést az idei évre?
Ami biztos, idén májusban a SZÉKI-Tavi Horgász Egyesülettel közösen egy családi napot szervezünk, melynek apropóját Cseporán Mihály MiG-23-as balesetének 26-ik évfordulója adja, mivel a rendezvénynek helyt adó tó mellé csapódott be a gép.
A családi nap ötletgazdája Németh Zoltán Úr a Horgász Egyesület elnökségi tagja, aki korábban Cseporán Mihály öltöztetője volt a magassági állomáson, Pápán.
Jövő hónapban utazunk el Ajkára megbeszélni a családi nap részleteit.
Amikor meglesz a végleges program, természetesen tájékoztatni fogjuk a JETfly olvasóit is.
A másik biztos rendezvény, amin részt veszünk az a Kunszálláson megrendezésre kerülő III. Nemzetközi Harcászati és Military Fesztivál. Jelenleg tárgyalások folynak arról, hogy a rendezvényen milyen eszközökkel jelenünk meg.
A harmadik biztos rendezvény a JETfly-jal immáron harmadjára megrendezésre kerülő keceli repülőgép takarítás lesz.
És akkor a meglepetésről: A keceli Pintér Művek tulajdonosával, Pintér Csaba Úrral közösen a hagyományainkhoz hűen egy meglepetést tartogatunk a repülés szerelmeseinek.
JETfly: Zsolti, köszönjük szépen az információkat és várjuk a híreket a májusi családi napról. Sok sikert kívánok neked a munkához az egyesület élén!
Forrás: Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.