A Bell Helicopter a közelmúltban a dallasi HAI HELI-EXPO rendezvényen leplezte le legújabb helikopter koncepcióját, melyet a „biztonságosabb, okosabb és hatékonyabb” megoldások jegyében készítettek.
A cég szerint az erre a feladatra felállított team 2016 szeptemberében kapta a megbízást, hogy a feltörekvőben lévő legújabb technológiákra fókuszálva álmodjanak meg egy új platformot, amely a cég portfóliójába illeszthető. Ennek az eredménye lett az FCX-001.
A faroklégcsavar helyett új, biztonságosabb, halkabb és jobb teljesítményű rendszer felel a főrotor által keltett nyomaték semlegesítésére, a meghajtásért hibrid rendszer felel és fejlettebb szerkezeti elemek és új geometriájú futóművek állnak rendelkezésre. A pilótafülkében csupán egyetlen pilóta számára van hely, őt pedig mesterséges intelligencia segíti a vezetésben, az utasteret pedig moduláris rendszerben képzelték el.
Az FCX-001 koncepcióval a Bell cég célja, hogy a jövő helikoptereinek úttörője legyen. Mitch Snyder vezérigazgató szerint, amint eljön az ideje, még többet is felfednek majd abból, amit most még zárt ajtók mögött fejlesztenek ki.
Forrás: Jane's
1995. szeptember 13-án este összeütközött a levegőben a Magyar Légierő két gépe. A 16-os oldalszámú Szu-22-es hajtóműve az ütközés következtében leállt, az újraindítása sikertelen volt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.