2025. 07. 19. szombat
Emília
: 399 Ft   : 343 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Működésben az új poggyászosztályozó rendszer

Működésben az új poggyászosztályozó rendszer
Budapest Airport  |  2020. 11. 06., 09:55
Működésben az új poggyászosztályozó rendszer

A legmodernebb átvilágító berendezésekkel és megnövelt kapacitással várja vissza az utasokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csomagrendszere.

Az új poggyászkezelő csarnok nyárra készült el, a forgalomszegény időszakot kihasználva pedig valamennyi biztonsági átvilágító berendezés, folyamatos működést biztosító funkció és új poggyászszalag tesztelése is befejeződött. A Budapest Airport videón mutatja meg, milyen utat jár be a poggyász a feladástól az új poggyászosztályozóig.

A SkyCourt utasforgalmi területei alatt működő poggyászosztályozó terület kapacitásait 50%-kal növeli meg az a mintegy 2000 négyzetméteres épület, amely a légi oldalon, közvetlenül a 2. Terminál központi csarnoka előtt kapott helyet. Bár az Európai Unió a koronavírus-járvány miatt a bevezetés határidejét 1 évvel meghosszabbította, a Budapest Airport az új csarnok építésével párhuzamosan a csomagrendszer átvilágító berendezéseit is a jelenleg elérhető legjobb eszközökre, az Európai Uniós irányelvek szerinti „standard 3” megfelelésű átvilágító berendezésekre cserélte. A csomagrendszer új biztonsági átvilágító berendezései szeptember óta vannak éles szolgálatban; a komputertomográfia (CT) elven működő, nagy kapacitású gépek képesek az átvilágított poggyászok tartalmát három dimenzióban ábrázolni, ami még precízebb biztonsági ellenőrzést tesz lehetővé.

A csomagrendszer kapacitásának bővítése során összesen 301 új rendszerelemet építettek be a szakemberek, ami 875 méterrel több mint 2,8 kilométerre növelte azt a nyomvonalat, amelyen keresztül a csomagok a feladástól az osztályozásig eljutnak.

A napokban lezajlott 72 órás próbaüzemet repülőtér-forgalmi és utasbiztonsági szakemberek, a műszaki terület szakértői és a kivitelező cégek képviselői felügyelték, annak érdekében, hogy az új rendszer működése még a teljes kapacitás kihasználása esetén is zökkenőmentes legyen. A tesztekből az utasok semmit nem érzékeltek; a tesztüzem gondosan felépített protokoll mellett, három nap alatt, fennakadás nélkül lezajlott. A rendszeren keresztül a legkülönbözőbb méretű és felületi struktúrájú poggyászok is gond nélkül célba érnek. 

Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: „A Budapest Airport még tavaly év végén döntött úgy, hogy bővíti a repülőtéri poggyászosztályozó rendszer kapacitásait. Az elmúlt 18 hónap több mint 100 millió eurót is meghaladó fejlesztés sorozatának egyik nagyberuházása az új csomagrendszer, amely 3 kilométeres hosszával gördülékeny, hatékony és gyors utaskiszolgálást biztosít akár 18-20 milliós utasszám esetén is.” Hozzátette: „Másfél év alatt 46 350 négyzetméterrel bővült a repülőtéri létesítmények alapterülete, az új Cargo City, az új 1-es utasmóló és az új poggyászosztályozó csarnok nagyságrendekkel növeli az utasszállító és légiáruszállító járatok kiszolgáló kapacitásait.”

A Budapest Airport számára a fejlesztések során elsődleges szempont, hogy a legmagasabb biztonsági színvonal mellett utasbarát környezetet teremtsen, ahol az utazás kiszámítható és kellemes. Bár az új épület helye a csomagrendszer technológiai kötöttségei miatt adott volt, az épületet úgy alakította ki a Budapest Airport, hogy az formatervezett, a SkyCourt dizájnjához illeszkedő létesítmény legyen. A csomagrendszer szükség esetén, a jövőben újra növekvő utasforgalommal arányosan tovább bővíthető, a leendő 3. Terminál üzembe állásával pedig az ott kialakított új poggyászosztályozó rendszer veszi majd át a helyét.  

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 02., 09:41
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem harmadik tanévét befejezett állami légijármű-vezetői szakirányon tanuló két hallgatója augusztus elejétől az Amerikai Egyesült Államok pilótaképző tanfolyamán vesz részt. Az úgynevezett Undergraduate Pilot Training-et sikeresen teljesítők „amerikai szárnyakat” kapnak. A pilótává avatásuk után pedig sugárhajtóműves típussal folytatódik az összesen 19 hónapos nemzetközi képzésük.
2025. 06. 30., 13:16
Március végén kezdődött az idei szezon egyik legnagyobb európai NATO gyakorlata. A Ramstein Flag 2025 fő bázisát a hollandiai Leeuwarden jelentette, de ezen kívül a RAF marhami és fairfordi támaszpontjai, illetve a dániai Skrydstrup is fontos szerepet játszott.
2025. 07. 15., 14:17
Elhagyta az Axiom-4 küldetés legénysége, köztük Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós a SpaceX Dragon űrkapszulát, amely magyar idő szerint kedden 11 óra 31 perckor szállt le Kalifornia partjainál.
2025. 07. 07., 12:59
Harry Oostema, a holland királyi légierő ezredese július 3-án hivatalos ünnepségen vette át a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability – SAC) Nehéz Légiszállító Ezredének (Heavy Airlift Wing – HAW) parancsnoki beosztását Pápán, az ezrednek otthont adó MH 47. Bázisrepülőtéren.
2025-07-11 11:00:48
2025. július 10-én, csütörtökön érkezett meg az MH Kiss József 86. Helikopterdandárhoz az utolsó két H225M típusú közepes, többcélú helikopter, teljessé téve a 16 darabos flottát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 07. 17., 09:30
A sorozat harmadik, záró részében folytatjuk a beszélgetést Peter Hunttal, előtte azonban ejtsünk néhány szót magáról az A-6-os típusról.
2025. 07. 14., 09:37
Újra a pápai betonon landoltak az amerikai 56. és 57. Harctéri Kutató-Mentő Század HH-60G Pave Hawk típusú helikopterei.
2025. 07. 11., 10:34
A második részben következzen az ember, aki elhatározta, hogy megkeresi a tengerfenékre süllyedt gépet.
2025. 07. 10., 12:41
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál befejezték a H145M helikopter hajtóműmoduljának cseréjét. Utána megvolt a vibráció, az olajnyomás, és a túlfolyó szelep ellenőrzése, így a gép indulhat repülni.

  Legfrissebbek most

Júliusban megkezdte szolgálatát Koszovóban a Magyar Honvédség Kiss József 86. Helikopterdandár újabb forgószárnyasa és kijelölt állománya a NATO vezette békefenntartó erő (KFOR) kötelékében a légi támogatási feladatokat ellátó speciális helikopteres alegység tagjaként, hozzájárulva a Nyugat-Balkán stabilitásához és Magyarország nemzetközi elismertségéhez.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.