2024. 10. 03. csütörtök
Helga
: 400 Ft   : 362 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Határidőre befejeződött a B3-B5 gurulóút felújításának első üteme

Határidőre befejeződött a B3-B5 gurulóút felújításának első üteme
Budapest Airport  |  2022. 12. 21., 10:20
Határidőre befejeződött a B3-B5 gurulóút felújításának első üteme

Egymillió alá esett megint a havi utasforgalom a repülőtéren.

Novemberben tovább folytatódott a már októberben megkezdődött lassulás a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalmában; a nyári 80-81% után az év tizenegyedik hónapjában már csak a 2019-es szint 76%-át érte el a repülőtér utasforgalma, ami azt jelenti, hogy novemberben 969 888 utas fordult meg a légikikötőben. Ezzel összesen 11 hónap alatt 11 200 319 főt regisztrált a Budapest Airport, 186%-kal többet, mint 2021-ben. A repülőtér-üzemeltető idén 12 millió feletti utasszámra számít, a jövő évre pedig a korábbi becslésnél kétmillióval kevesebbet, 14 millió utast prognosztizál a vállalat. A várható visszaesés a gazdasági lassulásra, az inflációra és a légitársaságokra kivetett adóra vezethető vissza.

A cargo növekedés viszont továbbra is töretlen Budapesten; a Budapest Airport novemberben 17 635 tonna légiárut kezelt, 8,1%-kal többet, mint októberben. A növekedés hátterében a karácsony közeledtével megnövekedő kereslet áll, ugyanakkor az éves szintű volumenemelkedés is eléri a 8,1%-ot; a tavalyi 164 957 tonna után idén 178 362 tonna árut kezeltek a budapesti repülőtéren november végéig.

Akár 12 órával a járatindulás előtt feladható a poggyász a Wizz Air járataira

Novembertől a Wizz Air járataival utazók számára akár a járatindulást előtt 12 órával, hajnali 3:00 és este 22:00 óra között elérhető az önkiszolgáló poggyászfeladás lehetősége. Az újításnak köszönhetően az érintett utasok online vagy a Kálvin téri üzletben található kioskok segítségével díjmentesen, a korábbi 3 óra helyett akár 12 órával a gépindulás előtt kinyomtathatják a poggyászfeladáshoz szükséges poggyászcímkéket, a csomagokat pedig feladhatják a budapesti repülőtér termináljain, ahol az átvilágítást követően a Budapest Airport poggyászosztályozó csarnokában, biztonságos helyen megőrzik azokat. Az utasoknak ezt követően a poggyászukkal kapcsolatban nincs teendőjük; azokat a megszokott módon a földi kiszolgáló vállalat személyzete helyezi el indulás előtt a repülőgép csomagterében.

A Budapest Airport és a Wizz Air a fejlesztéssel lehetővé teszi az utasok számára, hogy egy általuk választott korai időpontban elvégezzék az utazás előtti legfontosabb teendőket, ezáltal a repülős utazás folyamata még gördülékenyebbé válik.

Határidőre befejeződött a B3-B5 gurulóút felújításának első üteme

A repülésbiztonság fenntartását szem előtt tartva, valamint az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) szabályozásaival összhangban szeptemberben nagyszabású gurulóút- és futópálya-felújítási munkák kezdődtek a repülőtéren, amelynek első üteme a terveknek megfelelően december elején lezárult.

A fejlesztés első ütemében a szakemberek 3 976 négyzetméteren kiszélesítették a B5 gurulóút teherbíró betonburkolatát, 19 340 négyzetméteren cserélték az aszfaltpadkát és 2433 folyóméteren elvégezték a fénytechnikai, 3249 folyóméteren pedig a csapadékvíz alépítmény-hálózat cseréjét. A projekt során a repülésbiztonság, valamint a zökkenőmentes utasforgalom fenntartása mellett a Budapest Airport kiemelt figyelmet fordított a környezetvédelemre is; a munkálatok megkezdése előtt elvégezte a környéken élő ürgepopuláció áttelepítését, az építési munkák alatt keletkezett hulladékot több, mint 95%-át előkészítette az újrahasznosításhoz, amelynek köszönhetően a vállalat a hulladék repülőtérről történő elszállításából adódó, kb. 3700 teherautó által generált károsanyag-kibocsátást is elkerülte. A projekt eredményeképp a repülőtér-üzemeltető az új hálózatok kialakításával nemcsak a rendelkezésre álló kapacitásokat, hanem az üzembiztonságot is tovább növelte. A gurulóutak fejlesztésével párhuzamosan a repülőtér üzemeltetője felújította a II. futópálya esővízelvezetési-rendszerét is, kihasználva a gurulóúton zajló munkálatok miatt szükségessé váló futópálya zárást.  

A beruházás értéke 3,6 milliárd forint (8,8 millió euró), a fejlesztés összértéke pedig a csatlakozó beruházásokkal (beruházáshoz csatlakozó fénytechnikai kiváltó nyomvonalak kialakításával és a II. futópálya vízelvezetésének felújításával) együtt eléri a 4,3 milliárd forintot (10,5 millió eurót).

Zöld Béka Díjat nyert a Budapest Airport első fenntarthatósági jelentése

A Budapest Airport elnyerte a Deloitte Zöld Béka Díját az Első Fenntarthatósági Jelentés kategóriában. A független, szakértő zsűritagok által odaítélt elismerést a Budapest Airport fenntarthatósági vezetője, Katona Sarolta vette át, aki kiemelte: „Úgy gondoljuk, hogy azon felül, hogy egy vállalat mit tesz a fenntarthatóság terén, nagyon fontos az is, hogy transzparensen nyilvánosságra hozza az eredményeit. Tavaly készítettük el a Budapest Airport új vállalati stratégiáját - és ezen belül a fenntarthatósági stratégiáját, - amely többek között tartalmazta a monitorozási és a jelentési rendszer fejlesztését. Innen egyenes út vezetett a fenntarthatósági riport kiadásához. A Zöld Béka Díj nagy megtiszteltetés számunkra, és egyúttal visszaigazolás is arra vonatkozóan, hogy magas színvonalú az a munka, amit végeztünk, és megérte a belefektetett energiát.”

A Budapest Airport egyik legfontosabb célkitűzése, hogy 2035-re (a vállaltnál 15 évvel korábban) elérje a nettó zéró kibocsátású működést a vállalat közvetlen kibocsátására vonatkozóan. Ennek érdekében a repülőtér-üzemeltető következetes stratégiát követ, amelynek legfontosabb pillérei a megújuló energiára való átállás, az energiahatékonysági projektek, illetve az e-mobilitási törekvések. Ezen kívül kiemelt stratégiai elem a hulladékkezelés fejlesztése, a zajvédelem és a fenntartható épületek kivitelezése is.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 25., 09:10
Egy korszak véget ért a Holland Királyi Légierő történetében: országjáró repülés keretein belül, 2024. szeptember 27-én búcsúztak el 45 évnyi szolgálat után az F-16-osok.
2024. 09. 12., 12:35
A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!
2024-09-19 18:30:47
Az éves kiképzési tervnek megfelelően, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen hajózói 2024. szeptember 16-19. között délutáni, esti kiképzési repüléseket hajtottak végre, melyek fotózására a spotterek is lehetőséget kaptak.
2024-09-15 18:00:00
A szervezők bejelentése értelmében, egy héttel az esemény előtt, törölték a csehországi Ostravában évente megrendezésre kerülő NATO Days rendezvényt.
2024-09-08 10:36:36
A Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint a szolnoki MH Kiss József 86. Helikopterdandár egy Airbus H225M többcélú helikoptere segítette az oltást Vas vármegyében. A csütörtökön kezdődött tüzet vasárnapra sikerült megfékezni.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 10. 02., 10:56
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen vadászrepülőgépei is részt vesznek a Ramstein Flag 24 légvédelmi harcászati gyakorlaton Görögországban.
2024. 10. 01., 09:56
A kalibráló repülések során az irányadók és a távolságmérő berendezés útvonal-ellenőrzését a két pilóta és a 2-3 fős fedélzeti kalibráló személyzet önállóan végezte.
2024. 09. 30., 09:49
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál AS-350B kiképzési repüléssel indult a nap.
2024. 09. 24., 12:05
Szeptember ötödikén landolt hazánkban az első magyar KC-390 Millennium szállító repülőgép, amely rendkívül fontos mérföldköve a légierő fejlesztésének. A Spirit FM Katonadolog című műsorának szeptember 21-ei adásában éppen ez a gépcsoda kapta a főszerepet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.