2024. 09. 08.
Adrienn, Mária
: 394 Ft   : 354 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Gyors ütemben épül az új utasmoló a repülőtéren

Gyors ütemben épül az új utasmoló a repülőtéren
JETfly  |  2017. 07. 27., 14:39
Gyors ütemben épül az új utasmoló a repülőtéren

Látványosan halad a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új, a 2B Terminálhoz közvetlenül kapcsolódó 225 méter hosszú utasmóló építése. A kivitelező KÉSZ szakemberei már az indulási szint betonfödémjét öntik ki, a közvetlen beszállító folyosókat tartó lépcsőházak már lényegében elkészültek.

Összesen tíz új beszállító folyosóval, valójában azonban 27-féle beszállítási lehetőséggel, (buszos illetve gyalogos beszállítás) bővül jövő nyártól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B Terminálja, amely elsősorban a nem-schengeni forgalmat szolgálja majd ki. Azért ezen a részen épül meg először a több, mint tízezer négyzetméter alapterületű új utasforgalmi szárny, mert ezekben az irányokban nőtt és várhatóan fog bővülni a legdinamikusabban a budapesti utasforgalom. A tíz új közvetlen beszálló folyosóval egyszerre vagy tíz keskenytörzsű, vagy három szélestörzsű és párhuzamosan négy keskenytörzsű gépet lehet kiszolgálni.

Az építési munkákat úgy tervezték meg, hogy először az utasmóló legtávolabbi (külső) része épüljön meg, és a terminál felé haladva fokozatosan érjék el a már meglévő repülőtéri épületet. Az alapozás előtt az új utasmóló alatti közműveket építették ki, utána következett a 550 vasbeton tartóoszlopon álló épületrész alapozása, illetve zajlanak a jelenlegi kivitelezési munkák az indulási szint födémjén. A tervek szerint augusztus végére készülnek el a terminálhoz közvetlenül csatlakozó részek szerkezetépítési munkái.

„Nagyon fontos a számunkra, hogy az idén őszre tető alá kerüljön az új utasmoló, hiszen akkor már nyugodtan folytatódhatnak a belső szakipari munkák (épületgépészet, erősáram, gyengeáramú rendszerek) - függetlenül az őszi-téli időjárástól. Eddig sikerült tartani a tervekben meghatározott belső határidőket, a KÉSZ szakembereivel hetente ellenőrizzük, hogy minden az eredeti ütemtervnek megfelelően folytatódjék.” – jelentette ki Stephan Schattney, az építkezést felügyelő Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója. Hozzátette, hogy már csak azért sem engedhet meg magának semmiféle csúszást sem a kivitelező, sem a repülőtér, mivel a jövőben már egy sor új tengerentúli repülőt kell kiszolgálni az új utasmólón keresztül, mint amilyen a például a LOT new yorki vagy chicagói járata lesz. A várható nyári menetrendet ismerve pedig könnyen előfordulhat, hogy egyszerre három, szélestörzsű, interkontinentális óriásgép is parkol majd egymás mellett egy időben Ferihegyen.

A 2B Terminálhoz közvetlenül kapcsolódó utasmóló megépítése része a Budapest Airport BUD2020 névre keresztelt, 50 milliárd forintos (kb. 160 m euró) ötéves repülőtér fejlesztési programjának, amit teljes egészében saját erőforrásból finanszíroz. Az új utasmóló megépítése komoly biztonsági intézkedések mellett zajlik, hiszen a magas kerítéssel hermetikusan lezárt építkezés a repülőtér szigorúan ellenőrzött biztonsági zónáján belül található. Emiatt a Budapest Airport biztonsági igazgatóságának munkatársai minden egyes érkező és távozó teherautót ellenőriznek és bekísérnek az építkezés területére – több, mint egy éven keresztül, a nap 24 órájában, hét nap egy héten. 

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024. 08. 05., 09:15
Már korábban is hírt adtunk lapunkon arról, hogy hazánkhoz hasonlóan Hollandia és Ausztria is az Embraer új katonai szállító repülőgépét, a C-390-est szerezné be kiöregedő Hercules flottájuk cseretípusaként. A tervekből Farnborough-ban lett konkrétum.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
2024-08-13 15:48:44
Hosszas előkészítő munkálatok után, idén ősszel elkezdik felújítani a kecskeméti MH Egészségügyi Központ Repülőorvosi, Alkalmasságvizsgáló és Gyógyító Intézet barokamrája műszaki vezérlését.
2024-08-06 12:54:34
A Puma vadászezred gyásznapjának 80. évfordulójára emlékezve, 2024. augusztus 7-én, szerda délelőtt, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár 3 gépes Gripen köteléke tisztelgő repülést hajt végre a Kereki – Balaton – Balatonalmádi – Veszprém-Jutas repülőtér – Káld – Kenyeri repülőtér – Fertőszentmiklós – Sopron útvonalon.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.
2024. 09. 03., 11:32
Második alkalommal rendeztek sikeres reptérnapot a kiskunfélegyházi repülőtéren a napokban.
2024. 08. 30., 10:52
Ezekben a napokban célegyenesbe érkezik a 29. börgöndi repülőnap szervezése, a vármegye hosszú ideje legnépesebb rendezvénye szeptember 8-án, vasárnap várja látogatóit.
2024. 08. 28., 09:31
Az 1975 decemberében érkezett HA-YLR lajstromjelű Jak-40-es a típus első példánya volt Magyarországon, korábban magyar pilóta ilyen gépen nem repült.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.