2025. 01. 17. péntek
Antal, Antónia
: 414 Ft   : 402 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport - Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete

Budapest Airport - Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete
Budapest Airport  |  2020. 07. 24., 15:30
Budapest Airport - Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete

Július 15-től kezdve Magyarország Kormánya a koronavírus fertőzöttség alapján három kategóriába (zöld, sárga és vörös) sorolja a világ országait és ehhez kötődően határozza meg a magyar és külföldi állampolgárok belépésére vonatkozó szabályokat.

A Magyarországra történő belépés – hosszabb várakozási idő az okmányellenőrzésnél

A budapesti repülőtéren minden Magyarországra belépő személy okmányellenőrzésen és a hatóságok által meghatározott utasok testhőmérséklet-mérésen, illetve szükség esetén további egészségügyi vizsgálaton esnek át. Az országba történő belépésről a vonatkozó rendeletekben meghatározott feltételek alapján hatósági személy hoz döntést a helyszínen, az okmányok ellenőrzését és az adatfelvételt a Repülőtéri Rendőri Igazgatóság látja el.

Szeretnénk felhívni az utasok figyelmét, hogy a belépéskor alkalmazandó szabályok az utazók állampolgárságától és az egyes országok besorolásától függően eltérőek, ezért az okmányellenőrzés és a beléptetés – kiváltképp a sárga és piros országokból érkezők esetében - a megszokottnál hosszabb időt vesz igénybe, esetenként sorban állásra kell számítani. A repülőtér üzemeltetője biztosítja a megfelelő távolságtartást és a rendszeres fertőtlenítéseket az utasok egészsége és biztonsága érdekében. A fokozott ellenőrzés és óvintézkedések mindannyiunk biztonsága érdekében kerültek bevezetésre, köszönjük utasaink együttműködését és türelmét.

További információ a linkre kattintva érhető el.

Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete

A napokban készült el az új, külső csomagosztályozó csarnok, amely a SkyCourt épületben található csomagrendszer bővítését szolgálja. A munkálatok a csomagtechnológia kialakításával folytatódnak, hogy szeptember végétől már az új berendezések segítségével bővülhessen a csomagok osztályozása és vizsgálata.

Egy acélszerkezetű csarnok épült fel a Skycourt épület szomszédságában. A helyszínválasztás adott volt, hiszen az új csarnokot és a belső csomagosztályozót fizikai kapcsolattal kellett ellátni, hogy a csomagrendszer bővítését szolgáló új körszalag a meglévő csomagrendszerre tudjon csatlakozni. A fejlesztésnek köszönhetően a T2A és T2B utasfelvételi csarnokokban feladott csomagok hamarosan három körszalagon keresztül juthatnak el a megfelelő járatokhoz.

Mind a csarnok tervezése, mind a kivitelezése nagy kihívás volt a projektben résztvevőknek, a környezetéhez illeszkedő, funkcionálisan megfelelő épületet kellett létrehozni a forgalmi előtéren, a forgalom folyamatos biztosítása mellett.

A csomagtechnológia kialakítását követően jelentősen növekszik a teljes csomagrendszer kapacitása, több járat kiszolgálása történhet meg egy időben, ami jól tükrözi a Budapest Airport hosszútávú fejlesztési stratégiáját.

Megújult járatkijelzők, újraszámozott kapuk

Az elmúlt időszakban a terminálon több fejlesztés is történt, amelyek segítik az utasok tájékozódását, könnyebb eligazodását a terminálon.

Megújult a járatinformációs monitorok grafikája: egységes, letisztult és jól látható módon jelennek meg a járatokkal kapcsolatos információk a terminál minden részén.

A Budapest Airport április végén kezdte meg a beszállítókapuk újraszámozását, melynek köszönhetően egyszerűbbé vált a terminálokon történő eligazodás. A korábbi A, B, C és D jelű kapuk helyett a jövőben a 2A terminálon A jelű, a 2B terminálon B jelű beszállítókapuktól indulnak a repülőgépek.

A terminálon található eligazító táblák nagy részét is lecserélték, így az utasok tájékozódását egységes és letisztult feliratok segítik magyar, angol és kínai nyelven. A táblák háttérvilágítását a korábbi fénycsöves helyett energiatakarékos LED-es technológiára cserélték.

Nyári mezőgazdasági munkálatok – átmeneti pályazárok

A repülőtér üzemeltetője - a vonatkozó jogszabályokban előírtak és karbantartási utasítások szerint – rendszeresen végzi a légiforgalmi berendezések földi műszereinek, valamint a futópályák állapotának ellenőrzését, karbantartását. A Budapest Airport a repülőtér területén csaknem 1100 hektár gyepet kezel, mely felület kaszálását jórészt nyáron végzi. Jelenleg is zajlik a két futópálya biztonsági sávjain belüli kaszálás, összesen 396 hektáron. A munkavégzés során egy hat járműből álló géplánc - egy széles kaszával ellátott traktor, egy rendsodró traktor, egy bálázó traktor, egy rakodó traktor, egy kamion és egy szélező gép -, illetve több kézikaszás személy is dolgozik. Átlagosan egy óra alatt körülbelül 5,5 hektárnyi terület kaszálását végzik el, a teljes folyamat a futópályák mellett mintegy 70 munkaórát vesz igénybe.

Habár a mezőgazdasági munkák ilyenkor folyamatosak és előre tervezetten zajlanak, időtartamukat nagyban befolyásolhatja az időjárás és a repülőgép-forgalom egyaránt. A munkálatok ideje alatt általában néhány óra időtartamra pályazárást szükséges elrendelni. Ennek következtében, a megszokott rendtől eltérően, a légiforgalommal kevésbé érintett lakott területek felett átmenetileg megnövekedhet a repülési műveletek száma. A munkálatok ütemezése folyamatosan frissül a BUD weboldalán

A munkálatok idejére kérjük a lakosság szíves türelmét és megértését!

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.