2025. 05. 16. péntek
Botond, Mózes
: 403 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport - Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete

Budapest Airport - Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete
Budapest Airport  |  2020. 07. 24., 15:30
Budapest Airport - Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete

Július 15-től kezdve Magyarország Kormánya a koronavírus fertőzöttség alapján három kategóriába (zöld, sárga és vörös) sorolja a világ országait és ehhez kötődően határozza meg a magyar és külföldi állampolgárok belépésére vonatkozó szabályokat.

A Magyarországra történő belépés – hosszabb várakozási idő az okmányellenőrzésnél

A budapesti repülőtéren minden Magyarországra belépő személy okmányellenőrzésen és a hatóságok által meghatározott utasok testhőmérséklet-mérésen, illetve szükség esetén további egészségügyi vizsgálaton esnek át. Az országba történő belépésről a vonatkozó rendeletekben meghatározott feltételek alapján hatósági személy hoz döntést a helyszínen, az okmányok ellenőrzését és az adatfelvételt a Repülőtéri Rendőri Igazgatóság látja el.

Szeretnénk felhívni az utasok figyelmét, hogy a belépéskor alkalmazandó szabályok az utazók állampolgárságától és az egyes országok besorolásától függően eltérőek, ezért az okmányellenőrzés és a beléptetés – kiváltképp a sárga és piros országokból érkezők esetében - a megszokottnál hosszabb időt vesz igénybe, esetenként sorban állásra kell számítani. A repülőtér üzemeltetője biztosítja a megfelelő távolságtartást és a rendszeres fertőtlenítéseket az utasok egészsége és biztonsága érdekében. A fokozott ellenőrzés és óvintézkedések mindannyiunk biztonsága érdekében kerültek bevezetésre, köszönjük utasaink együttműködését és türelmét.

További információ a linkre kattintva érhető el.

Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete

A napokban készült el az új, külső csomagosztályozó csarnok, amely a SkyCourt épületben található csomagrendszer bővítését szolgálja. A munkálatok a csomagtechnológia kialakításával folytatódnak, hogy szeptember végétől már az új berendezések segítségével bővülhessen a csomagok osztályozása és vizsgálata.

Egy acélszerkezetű csarnok épült fel a Skycourt épület szomszédságában. A helyszínválasztás adott volt, hiszen az új csarnokot és a belső csomagosztályozót fizikai kapcsolattal kellett ellátni, hogy a csomagrendszer bővítését szolgáló új körszalag a meglévő csomagrendszerre tudjon csatlakozni. A fejlesztésnek köszönhetően a T2A és T2B utasfelvételi csarnokokban feladott csomagok hamarosan három körszalagon keresztül juthatnak el a megfelelő járatokhoz.

Mind a csarnok tervezése, mind a kivitelezése nagy kihívás volt a projektben résztvevőknek, a környezetéhez illeszkedő, funkcionálisan megfelelő épületet kellett létrehozni a forgalmi előtéren, a forgalom folyamatos biztosítása mellett.

A csomagtechnológia kialakítását követően jelentősen növekszik a teljes csomagrendszer kapacitása, több járat kiszolgálása történhet meg egy időben, ami jól tükrözi a Budapest Airport hosszútávú fejlesztési stratégiáját.

Megújult járatkijelzők, újraszámozott kapuk

Az elmúlt időszakban a terminálon több fejlesztés is történt, amelyek segítik az utasok tájékozódását, könnyebb eligazodását a terminálon.

Megújult a járatinformációs monitorok grafikája: egységes, letisztult és jól látható módon jelennek meg a járatokkal kapcsolatos információk a terminál minden részén.

A Budapest Airport április végén kezdte meg a beszállítókapuk újraszámozását, melynek köszönhetően egyszerűbbé vált a terminálokon történő eligazodás. A korábbi A, B, C és D jelű kapuk helyett a jövőben a 2A terminálon A jelű, a 2B terminálon B jelű beszállítókapuktól indulnak a repülőgépek.

A terminálon található eligazító táblák nagy részét is lecserélték, így az utasok tájékozódását egységes és letisztult feliratok segítik magyar, angol és kínai nyelven. A táblák háttérvilágítását a korábbi fénycsöves helyett energiatakarékos LED-es technológiára cserélték.

Nyári mezőgazdasági munkálatok – átmeneti pályazárok

A repülőtér üzemeltetője - a vonatkozó jogszabályokban előírtak és karbantartási utasítások szerint – rendszeresen végzi a légiforgalmi berendezések földi műszereinek, valamint a futópályák állapotának ellenőrzését, karbantartását. A Budapest Airport a repülőtér területén csaknem 1100 hektár gyepet kezel, mely felület kaszálását jórészt nyáron végzi. Jelenleg is zajlik a két futópálya biztonsági sávjain belüli kaszálás, összesen 396 hektáron. A munkavégzés során egy hat járműből álló géplánc - egy széles kaszával ellátott traktor, egy rendsodró traktor, egy bálázó traktor, egy rakodó traktor, egy kamion és egy szélező gép -, illetve több kézikaszás személy is dolgozik. Átlagosan egy óra alatt körülbelül 5,5 hektárnyi terület kaszálását végzik el, a teljes folyamat a futópályák mellett mintegy 70 munkaórát vesz igénybe.

Habár a mezőgazdasági munkák ilyenkor folyamatosak és előre tervezetten zajlanak, időtartamukat nagyban befolyásolhatja az időjárás és a repülőgép-forgalom egyaránt. A munkálatok ideje alatt általában néhány óra időtartamra pályazárást szükséges elrendelni. Ennek következtében, a megszokott rendtől eltérően, a légiforgalommal kevésbé érintett lakott területek felett átmenetileg megnövekedhet a repülési műveletek száma. A munkálatok ütemezése folyamatosan frissül a BUD weboldalán

A munkálatok idejére kérjük a lakosság szíves türelmét és megértését!

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 28., 14:25
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
2025-04-29 14:44:09
A holland királyi légitársaság a környezeti hatások csökkentése érdekében eddig nem alkalmazott módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során. A repülőgépek karbantartására használt épületből teljesen száműzik a fosszilis energiaforrásokat.
2025-04-25 09:03:38
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 05. 13., 14:09
A második világháború óta valószínűleg először repült az 1942 végéig a csendes-óceáni térségben japán légifölényt kivívó vadászrepülőgép 32-es típusváltozata.
2025. 05. 12., 14:51
A Pápai SZC Jókai Mór Közgazdasági Technikum és Kollégium Honvéd Kadét programja keretében sok érdekes előadást, programot szerveznek a résztvevőknek.
2025. 05. 12., 13:36
A ballószögi repülőtér szombaton megtelt nézelődőkkel, repülőgépek kedvelőivel. Helyet adott a Minden, ami repülés II. Ballószög rendezvénynek. Több vadászpilóta is érkezett, égen és földön.
2025. 05. 09., 15:10
Közel 1 200 tanuló ismerkedett meg a modern, folyamatosan fejlődő pápai MH 47. Bázisrepülőtérrel és felszereléseivel, valamint az ott szolgáló katonákkal az Iskolák Napján.

  Legfrissebbek most

Kevés olyan fegyvert ismerünk, mely akkora politikai viharokat kavart volna, mint amilyet a német–svéd fejlesztésű Taurus manőverező robotrepülőgépnek sikerült. A tét: bevethetik-e Ukrajnában vagy marad a Luftwaffe féltve őrzött csodafegyvere?

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.