2025. 03. 24. hétfő
Gábor, Karina
: 398 Ft   : 368 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A teljes működés fázisában a Cargo City

A teljes működés fázisában a Cargo City
Budapest Airport  |  2020. 03. 31., 14:06
A teljes működés fázisában a Cargo City

A Budapest Airport legfrissebb, 2020. március 31-én, kedden kiadott tájékoztatója, melyben új információk, adatok olvashatóak, többek között a repülőtéri parkolók működéséről, a Cargo City-ről és a BUD cargo forgalmáról a kialakult járványügyi helyzetben.

A repülőtéri parkolók működésével kapcsolatos információk

A Budapest Airport a Business és a Holiday Lite Parkolók után a Holiday Parkoló működését is átmenetileg felfüggeszti. Április 1-től az utasok a repülőtéri parkolók közül csak a Terminál Parkoló szolgáltatásait tudják igénybe venni.

Parkoló ügyfélszolgálat (0-24): +36-1-296-5553

E-mail: puo@bud.hu

Szünetel a 100E busz közlekedése

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasszám-csökkenésének nyomán a repülőtéri buszjáratok kihasználtsága is csökkent. A 100E busz jelenleg csökkentett járatszámmal, fél óránkénti indulással közlekedik a repülőtér és a belváros közötti viszonylatban, április 1-től pedig nem közlekedik. További információért kérjük, kövessék a Budapesti Közlekedési Központ honlapját.

A teljes működés fázisában a Cargo City

Március végére majdnem minden speditőr partnercég beköltözött a BUD Cargo Citybe;  ezzel a teljes működés fázisába lépett Kelet-Közép-Európa cargo kapuja. A tavaly átadott légiáru-kezelő komplexum minden eddiginél fontosabb szerepet kapott a magyarországi légiáruszállítás terén, hiszen a „normál” légi szállítmányok mellett a koronavírus-járvány kezeléséhez szükséges orvosi eszközök is ide érkeznek. A Cargo City forwarder és árukezelő épületei kedvező feltételeket biztosítanak a hatékony árukezeléshez, lehetővé téve, hogy a szállítmányok a lehető legrövidebb idő alatt eljussanak oda, ahol szükség van rájuk.

Tavaly novemberben avatta fel a Budapest Airport a BUD Cargo City névre keresztelt légiáru kezelő központot a ferihegyi repülőtéren. A világszínvonalú létesítmény egy 21 200 négyzetméteres raktárcsarnokból és irodai részből, valamint egy 11 650 négyzetméteres speditőr épületből áll, amelyhez egy óriási, 32 000 négyzetméter alapterületű forgalmi előtér kapcsolódik. A BUD Cargo City megnyitásával évi 150 000 tonnáról akár évi 250 000 tonnára is emelkedhet a budapesti repülőtér légi teheráru-kezelő kapacitása.

A Budapest Airport cargo forgalma a koronavírus-járvány idején

A Magyarország kormánya által hozott intézkedések a légiközlekedést, ezáltal a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér működését is érintik. A Budapest Airport a koronavírus-járvány idején is folyamatosan dolgozik a légi teheráru-szállítás zavartalan működéséért, hiszen az a nemzetgazdaság támogatása mellett az egészségügyi ellátás biztosításában is kiemelt jelentőséggel bír; kulcsszerepet játszik az ellátási láncok működtetésében, illetve az ezen tevékenységekhez kötődő munkahelyek fenntartásában.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér továbbra is fogad és indít légi teheráru-szállító járatokat, lehetőséget biztosítva a további egészségügyi szállítmányok érkezésére is. A Budapest Airport minden eszközzel támogatja a kormány munkáját, hogy a szállítás gördülékenysége továbbra is fennmaradjon.

Mi történik a légiáru-szállító járatok személyzetével?

A személyzet a fedélzetről való leszállás előtt testhőmérséklet-ellenőrzésen esik át; a fedélzetet akkor hagyhatja el, ha az egészségügyi ellenőrzést végző személyzet nem állapít meg koronavírusra utaló tünetet. Ha COVID-19 fertőzés gyanúja merül fel (állampolgárságtól függetlenül), a vizsgálatot végző szervezet protokollja lép életbe, az illetőt a Szent László Kórházba szállítják.

A személyzetnek a fedélzetről való leszállás előtt büntetőjogi felelősségének tudatában írásban nyilatkoznia kell arról, hogy elhagyta-e a repülőgép fedélzetét külföldön. Amennyiben a személyzet nem akar pihenőhelyre elvonulni, csak körüljárni a repülőgépet annak ellenőrzése céljából, a repülőgép közvetlen környezetében mozoghat, de a repülőgép-állóhelyet nem hagyhatja el. Az ellenőrzés végeztével vissza kell szállnia a fedélzetre.

Amennyiben koronavírus gyanúja nem merül fel:

Amennyiben a személyzet tagja magyar állampolgár, vagy EGT ország állampolgára és rendelkezik állandó tartózkodási kártyával, beléphet Magyarország területére. Amennyiben járt külföldön vagy elhagyta külföldön a repülőgép fedélzetét, és magyar állampolgár, nem szükséges hatósági házi karanténba vonulnia, azonban a kijárási korlátozásról szóló kormányrendeletben foglalt kötelezettség alapján lakó- vagy tartózkodási helyének elhagyása csak alapos indokkal lehetséges, amely lehet például munkavégzés, hivatásbeli kötelezettség stb.

Azon magyarországi tartózkodási kártyával rendelkező EGT-állampolgárok, akiknél nem állapítanak meg gyanús tünetet, viszont jártak külföldön, beléphetnek Magyarország területére, azonban kijelölt lakcímükön 14 napos hatósági házi karanténba kell vonulniuk.

Amennyiben a személyzet tagja külföldi vagy nem EGT állampolgár, illetve nem rendelkezik tartózkodási engedéllyel, csak akkor léphet be Magyarországra, ha pihenőidejét a kijelölt szállodában tölti, rendőri felügyelet mellett. Közösségbe nem mehet, a szálló közösségi tereit (bár, étterem, wellness, sport, stb.) nem használhatja, vendéget nem fogadhat, a várakozási időt kizárólag a szobájában töltheti. A várakozási idő leteltét követően visszaszállítják a repülőtérre, az induló járathoz. A vendég távozása után a szobát fertőtlenítik.

A Budapest Airport értékeli a közös munkát

A légi teheráru-szállítás tehát kiemelt szerepet kap a koronavírus elleni küzdelemben. Ebben a folyamatban elengedhetetlen a légi szállításban közreműködő kollégák áldozatos munkája is. A Budapest Airport köszönetet mond minden kollégájának, illetve a légitáraságoknak, az integrátor és a földi kiszolgáló vállalatoknál, a Repülőtéri Rendőr Igazgatóságnál, a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál és a légiközlekedési hatóságnál dolgozóknak a kitartó és példaértékű munkáért.

A Budapest Airport minden nap (de legfeljebb kétnaponta) délelőtt Repülőtéri napi értesítőt ad ki, hogy a friss információkról, adatokról tájékoztassuk a közvéleményt. Kérjük, kövesse Facebook-oldalukat és weboldalukat, ahová a Repülőtéri napi értesítő feltöltésre kerül.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.