2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Szu-30SzM-ekkel repül majd a kazah műrepülő csapat

JETfly  |  2017. 09. 08., 11:32

A Kazah Légierő vezetése eldöntötte, hogy a közeljövőben létrehoznak egy katonai műrepülő formációt, melynek nem titkolt célja az országimázs erősítése.

A kiválasztott típus a Szu-30SzM, amelyből jelenleg 6 darabbal rendelkezik a Kazah Légierő Taldikorganban állomásozó 604. légibázisa. Oleg Demcsenko, az orosz Irkut cég vezérigazgatója (ők gyártják a Szu-30SzM-eket) már be is jelentette további 2 példány ez év végéig történő leszállítását a kazah megrendelőnek. Ez azonban még nem a végleges mennyiség, a tervek egy teljes század feltöltéséről, azaz 12 darabról szólnak.

A csapat neve Arlani, azaz Hősök (azért egy kis szerénység talán még elfért volna :) - A szerk.). A személyzet kiválasztása is megtörtént, vezetőjük Aszlan Kulbaszov őrnagy, aki egyben a század parancsnoka is. Kulbaszov őrnagy már rendelkezik bizonyos tapasztalattal, az Army-2017 kiállításon egyéni műrepülést mutatott be a közönségnek nagy sikerrel. Jelenleg, mint gyakorló századparancsnok, az ifjú hadnagyok kiképzése is az ő feladata. A 35 éves őrnagy a Tarazomhoz közeli Szarikemer faluból származik (a szovjet időkben Taraz még Dzsambul néven volt ismert és egy nehéz szállító helikopter ezred állomásozott itt, illetve a magyar pilóták egy része itt kapta meg a kiképzését az első sugárhajtású típusra 1983-ban).

Aszlan Kulbaszov őrnagy 2003-ban végzett a Krasznodári Repülő Főiskolán, majd Taldikorganban kezdte meg a szolgálatát MiG-23-as és MiG-27-es típuson. 2015-ben bekerült a kiválasztottak közé és Irkutszkban az orosz oktatóktól elsajátíthatta a Szu-30-as típust is. Elmondása szerint a Szuhoj komoly felkészültséget kíván a pilótától és nem mindenki alkalmas arra, hogy ezen a típuson repüljön. Az átképzéshez legalább 500 óra repült idővel kell rendelkezni és még így sem könnyű „átszokni” erre a modern repülőgépre. A fiatalok azért érezhetően könnyebben alkalmazkodnak a „digitális munkahelyhez” – mivel szinte minden berendezése elektronikus, előnyben van az a fiatal nemzedék, akik már ebben a miliőben nőttek fel.

Nagy a valószínűsége, hogy az „Arlani” sokban fog hasonlítani az „Orosz Vitézek”-hez, akik egyébként szintén mostanában szereltek át Szu-30SzM-re. Az azonban biztosan megkülönbözteti őket, hogy míg a „Vitézek” önálló hadrendi elemként működnek, addig az „Arlani” megmarad harci századból összeállt műrepülő csapatnak, akiknek az elsődleges feladatuk továbbra is a kazah légtér védelmezése marad.

 

Forrás: bmpd.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.