A kanadai Közszolgálati és Közbeszerzési Minisztérium (Public Service and Procurement Canada - PSPC) bejelentette, hogy az ország légierejének megújításához szükséges felhívás-tervezetét közzétette.
A kutatási projekt célja, melyet 2018. október 26-án tettek közzé, az öt potenciális beszállítóval megismerkedni és a velük való kapcsolattartást megszervezni. A szállítók körülbelül nyolc hetet kapnak, hogy válaszoljanak a feltett kérdésekre. Az összegyűjtött adatokat a hivatalos pályázati felhívás rendelkezéseinek tisztázására és véglegesítésére használják fel. Az egész folyamatot független szakértők irányítják.
Még 2017 decemberében döntött arról a kanadai kormány, hogy újraindítja az elöregedett F/A-18 Hornetek (kanadai jelzése CF-18/CF-188) lecserélésére kiírt pályázatát. Ennek megfelelően az ez év februárjában közzétett dokumentáció részletesen taglalja, milyen elvárásoknak kell megfelelni a győztesnek. A jövő év közepéig fogják az arra kiválasztott jelentkezők a hivatalos felkérést megkapni, a szerződéskötés azonban nem jön létre 2022-nél hamarabb. Az összesen 88 darab repülőgép leszállítása 2025-től válik esedékessé. Ez lesz az eddigi legdrágább beszerzés a Kanadai Fegyveres Erőknél, a végösszeg meghaladja a 19 milliárd kanadai dollárt (15 milliárd USD), azonban az ellentételezés összegének meg kell egyeznie a beszerzési összeggel.
A 2025-ös beérkezés miatt a kanadai kormány további 18 darab F/A-18 beszerzéséről döntött – ám ezek nem újak lesznek, hanem az ausztráloktól fogják megvásárolni. Az első két ausztrál Hornet 2019-ben fog megérkezni.
Kanada korábban már döntött az F-35 Lightning II-esek beszerzéséről, azonban a program elhúzódása és vállalhatatlanul megnőtt költségei miatt visszamondta azt – az új tender eredményétől függetlenül azonban a kanadaiak továbbra is részt vesznek az F-35-ös fejlesztési és gyártási programjában. A Lockheed Martin várhatóan a mostani felhívásra is beadja F-35-ös pályázatát, de a győztes vélhetően a Typhoon, Rafale, a Gripen és a Super Hornet kvartettből kerül majd ki.
Forrás: http://www.armstrade.org
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.