2017. 09. 20. szerda
Friderika
: 308 Ft   : 257 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Grúzia nyugdíjazza csatarepülőgépeit

JETfly  |  2017. 03. 03., 11:40

A Grúz Hadsereg nem hajlandó tovább rendszerben tartani a Szu-25-ös csatarepülőgépeit.

  • Grúzia kivonja Szu-25-ös csatarepülőgépeit
  • A Szu-25-ösök hadrafoghatósága alacsony
  • A fenntartás hatalmas összegeket emészt fel

Vladimir Chachibaya dandártábornok, a grúz fegyveres erők vezérkari főnöke beszélt arról, hogy a hadsereg kivonja a rendszerből Szu-25-ös csatarepülőgépeit.

A vezérkari főnök elmondta, hogy a döntés hátterében a tartalék alkatrészek beszerzésének nehézsége áll. „A típus fő alkatrészeinek elsődleges piaca Oroszország, ami számunkra azt jelenti, hogy nem jutunk hozzá ezekhez az alkatrészekhez”, - mutatott rá Chachibaya.

A dandártábornok a Szu-25-ösök hadrafoghatóságát alacsonyra értékelte. „Az utóbbi időben repüléseket jó esetben egy repülőgép hajtott végre. Rendszerben tartunk egy egységet, amit nem használunk, és aminek fenntartására hatalmas összegeket áldozunk a költségvetésből”, - mondta.

Ezen kívül a vezérkari főnök elmondta, hogy egy esetleges harci cselekmény során, ezen repülőgépek bevetése szinte lehetetlen lenne. „Tudjuk, hogy egy orosz agresszió esetén a légierőnk esélytelen. Ismerve az orosz légvédelmi rendszerek elhelyezkedését Abházia és Szamacsablo (Dél-Oszétia) területén 10 perc elegendő ahhoz, hogy a felszállást követően bármely repülőgépünket megsemmisítsék”, - értékelt a vezérkari főnök.

Ebben a helyzetben a grúz katonai repülés területén a fő hangsúlyt a felderítő- és csapásmérő feladatokra alkalmazható pilóta nélküli rendszerekre és a harci helikopterekre kell fordítani, mondta a dandártábornok.

A Szu-25 csatarepülőgépek hosszú ideig szolgáltak a Grúz Légierő kötelékében. Hét repülőgépet 1992-ben vettek át a Tbiliszi repülőgépgyártól, további 12 repülőgépet a 2000-es évek elején a Cseh Köztársaságtól vásároltak. Néhány repülőgépet az izraeli Elbit cég modernizált Szu-25KM verzióra.

A repülőgépek egy részét eladták Azerbajdzsánnak, további két vagy három gépet pedig a 2008-as, Ötnapos háború során vesztettek el.

2010-ben Grúzia a légierőt, mint önálló fegyvernemet megszüntette és a repülőgépek a szárazföldi erők kötelékébe kerültek.

Forrás: Lenta

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A jelenlegi információk szerint nemsokára ismét a magyar égboltot fogják karcolni az ék alakú felségjelzéssel ellátott Mi–24-esek.