2024. 10. 10. csütörtök
Gedeon
: 400 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Grúzia nyugdíjazza csatarepülőgépeit

Grúzia nyugdíjazza csatarepülőgépeit
JETfly  |  2017. 03. 03., 11:40

A Grúz Hadsereg nem hajlandó tovább rendszerben tartani a Szu-25-ös csatarepülőgépeit.

  • Grúzia kivonja Szu-25-ös csatarepülőgépeit
  • A Szu-25-ösök hadrafoghatósága alacsony
  • A fenntartás hatalmas összegeket emészt fel

Vladimir Chachibaya dandártábornok, a grúz fegyveres erők vezérkari főnöke beszélt arról, hogy a hadsereg kivonja a rendszerből Szu-25-ös csatarepülőgépeit.

A vezérkari főnök elmondta, hogy a döntés hátterében a tartalék alkatrészek beszerzésének nehézsége áll. „A típus fő alkatrészeinek elsődleges piaca Oroszország, ami számunkra azt jelenti, hogy nem jutunk hozzá ezekhez az alkatrészekhez”, - mutatott rá Chachibaya.

A dandártábornok a Szu-25-ösök hadrafoghatóságát alacsonyra értékelte. „Az utóbbi időben repüléseket jó esetben egy repülőgép hajtott végre. Rendszerben tartunk egy egységet, amit nem használunk, és aminek fenntartására hatalmas összegeket áldozunk a költségvetésből”, - mondta.

Ezen kívül a vezérkari főnök elmondta, hogy egy esetleges harci cselekmény során, ezen repülőgépek bevetése szinte lehetetlen lenne. „Tudjuk, hogy egy orosz agresszió esetén a légierőnk esélytelen. Ismerve az orosz légvédelmi rendszerek elhelyezkedését Abházia és Szamacsablo (Dél-Oszétia) területén 10 perc elegendő ahhoz, hogy a felszállást követően bármely repülőgépünket megsemmisítsék”, - értékelt a vezérkari főnök.

Ebben a helyzetben a grúz katonai repülés területén a fő hangsúlyt a felderítő- és csapásmérő feladatokra alkalmazható pilóta nélküli rendszerekre és a harci helikopterekre kell fordítani, mondta a dandártábornok.

A Szu-25 csatarepülőgépek hosszú ideig szolgáltak a Grúz Légierő kötelékében. Hét repülőgépet 1992-ben vettek át a Tbiliszi repülőgépgyártól, további 12 repülőgépet a 2000-es évek elején a Cseh Köztársaságtól vásároltak. Néhány repülőgépet az izraeli Elbit cég modernizált Szu-25KM verzióra.

A repülőgépek egy részét eladták Azerbajdzsánnak, további két vagy három gépet pedig a 2008-as, Ötnapos háború során vesztettek el.

2010-ben Grúzia a légierőt, mint önálló fegyvernemet megszüntette és a repülőgépek a szárazföldi erők kötelékébe kerültek.

Forrás: Lenta

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 01., 09:45
Az Emirates pilótáinak repülését a GE FlightPulse™ adatelemző alkalmazás is segíti, amely fontos működési adatokat szolgáltat a légitársaság naponta átlagosan 470 járatának biztonságáról és üzemanyag-hatékonyságáról. Az applikációnak köszönhetően nem csupán a repülésirányítás minősége javult, de a légitársaság pilótái közti együttműködés is szorosabb és gördülékenyebb lett.
2024. 09. 27., 09:15
A 2022-es Royal International Air Tattoo rendezvényen Szentendrei Dávid százados, a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár hajózója kiemelkedő teljesítményt nyújtott JAS 39-es Gripen vadászgépével.
2024. 09. 25., 09:10
Egy korszak véget ért a Holland Királyi Légierő történetében: országjáró repülés keretein belül, 2024. szeptember 27-én búcsúztak el 45 évnyi szolgálat után az F-16-osok.
2024. 09. 12., 12:35
A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!
2024-09-26 09:20:00
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy mobilalkalmazásában bevezeti az Apple Pay és Google Pay mobiltárcás fizetési megoldást is, hogy a foglalás még egyszerűbb és kényelmesebb legyen. Az új funkció már az Androidos és iOS-t használó eszközökön is elérhető.
2024-09-20 09:45:27
Folytatódik az Emirates kabinszemélyzetének bővítése, amelynek keretében 2024-ben 5000 új légiutas-kísérő felvételét tervezi. A globális toborzás Magyarországot is érinti, legközelebb szeptemberben tart nyílt napot Budapesten a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 10. 08., 11:12
1992. január 7-én az olasz hadsereg két, fehérre festett helikoptere érkezett a kaposújlaki repülőtérre. Az AB 205-ös és 206-os az Európai Közösség Megfigyelő Missziójának égisze alatt repült Belgrádból Zágrábba és tankolás céljából szakította meg útját a Kaposvár melletti repülőtéren.
2024. 10. 02., 10:56
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen vadászrepülőgépei is részt vesznek a Ramstein Flag 24 légvédelmi harcászati gyakorlaton Görögországban.
2024. 10. 01., 09:56
A kalibráló repülések során az irányadók és a távolságmérő berendezés útvonal-ellenőrzését a két pilóta és a 2-3 fős fedélzeti kalibráló személyzet önállóan végezte.
2024. 09. 30., 09:49
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál AS-350B kiképzési repüléssel indult a nap.

  Legfrissebbek most

„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.