Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a perui kiképzőgép tenderen az EMB-314 Super Tucano típusú kiképző-harci repülőgép, illetve a KT-1 típus van még versenyben. A verseny a jelek szerint eldőlt, ugyanis a Korea Aerospace Industries (KAI) részéről bejelentették, hogy a gyártó cég 20 darab KT-1-est exportál a dél-amerikai országba, megközelítőleg 200 millió dollár értékben.
A KAI KT-1-es típusa egyre nagyobb népszerüségnek örvend, hiszen Peru már a harmadik nemzetközi vásárló, ami a dél-koreai cég termékét választja: Indonézia 2001-ben, Törökország pedig 2007-ben döntött a KT-1-es beszerzése mellett. A 20 példányból négyet teljes egészében a KAI gyárt le helyben, míg a fennmaradó 16 darabot már Peruban szereli össze a KAI és a Seman Peru cég.
KT-1-esek török színekben
A két ország elnöke az elmúlt hónapokban többször is találkozott, és tárgyalásokat folytattak a KT-1-es beszerzésről, melyeknek köszönhetően a KAI terméke végül győzedelmeskedett a brazil Super Tucano felett. A KAI alelnöke, Park Noh-sun elmondta: „A latin-amerikai kiképzőgép szektort egyértelmüen Brazília és Svájc dominanciája jellemzi. Pont ezért hatalmas jelentősége van most annak, hogy egy dél-koreai cég tudott nyerni a perui tenderen, maga mögé utasítva a brazil óriás céget, az Embraert."
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.