A KAI és a Lockheed Martin a közelmúltban mutatta be az általuk fejlesztett T-50 Golden Eagle kiképző repülőgép továbbfejlesztett változatát, amellyel a USAF T-X elnevezésű kiképzőgép tenderén terveznek indulni.
A bemutatóra Dél-Koreában, az elnök személyes jelenlétében került sor. A KAI (Korea Aerospace Industries) egyik illetékese elmondta, hogy a T-50-es legújabb változatával már megfelelnek annak a USAF által előírt kritériumnak, hogy az új kiképzőgép legyen kompatibilis a légierő legmodernebb típusával, a Lockheed Martin F-35-össel. A továbbfejlesztést követően a típus így már képes a légi utántöltésre, továbbá nagyméretű kijelzőket és egyéb beágyazott, kiképzést segítő rendszereket is kapott a gép. Az elkövetkezendő két évben a KAI és a Lockheed Martin szoros együttműködésben végzi el a földi és a repülési teszteket, melyeket követően az amerikaiak 2017-ben kérhetik be a T-X tenderre a pályázók ajánlatait.
A T-X programot mintegy 8 milliárd dollár értékűre becsülik, amelynek fő célja, hogy körülbelül 350 repülőgéppel 2020-tól kezdve leváltsa a már régóta szolgálatban álló Northrop T-38C Talon típust, amely jelenleg a légierő első számú kiképző repülőgéptípusa. Az új géppel indulni kívánó KAI/Lockheed Martin párosnak várhatóan több versenytársa is akad: minden bizonnyal pályázik a BAe Systems a Hawk típussal, az Alenia Aermacchi az M-346-ossal, illetve a Boeing és a Saab közösen, a Northrop Grumman pedig önállóan egy új típust fejleszthet.
Forrás: janes.com
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.