Sikeresen teljesítette első felszállását a Lockheed Martin által fejlesztett T-50A repülőgép.
A T-50A-val a cég a légierő (USAF) Advanced Pilot Training elnevezésű, kiképzőgépekre kiírt tenderen kíván indulni. Az első repülést Mark Ward vezető berepülőpilóta hajtotta végre egyelőre még Dél-Koreában, mivel a gép a Korea Aerospace Industries (KAI) céggel kooperációban készül. A gyártó Lockheed Martin jelenleg még dolgozik a T-50A összeszerelő üzemének kiépítésén a dél-karolinai Greenville-ben.
Ward elmondta, hogy az új konfigurációban a gép 5. generációs pilótafülkét kapott, hiszen a jövőben a legmodernebb típusok pilótái ezen a gépen indíthatják majd repülő pályafutásukat, így természetesen az a cél, hogy minél kisebb legyen a technológiai ugrás az egyes típusok között. A USAF tenderén elindított csomagban azonban nem csak a repülőgépek, hanem ezekhez kapcsolódóan komplett földi kiképző komplexum is szerepel.
Mivel már egy eleve kész és hadrendben álló típuson alapul, a Lockheed Martin szerint a T-50A igen alacsony kockázatú projekt, amely ráadásul egyetlen versenyzőként az APT projekt összes követelményének megfelel. A koreai gyártású T-50-esekből több mint 100 példány repül manapság, amelyek több mint 100 ezer repült órát teljesítettek több mint 1 000 pilótával.
Forrás: Lockheed Martin
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.