Az Egyesült Államok légiereje (USAF) a legfrissebb információk szerint még legalább 4 évig tervezi rendszerben tartani Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II repülőgépeit.
A USAF parancsnoka, David Goldfein tábornok a közelmúltban jelentette be, hogy 2021-ig a gépek mindenképpen maradnak, az azt követő időszakról pedig azután döntenek, hogy Jim Mattis védelmi miniszterrel és a honvédelmi tisztviselőkkel konzultáltak és áttekintették a költségvetésre vonatkozó terveket.
A típus régóta parázs viták kereszttüzében áll, de az A-10-esek egyelőre még mindig kulcsfontosságú szerepet töltenek be a USAF közvetlen légi támogatási feladataiban (CAS). Goldfein tábornok szerint ezeket jellemzően több típus végzi, a feladat pontos jellegétől függően. Afganisztánban például az ország különböző részein különböző típusokat alkalmaznak: a keleti országrészben, magashegységi területen jellemzően az MQ-9 Reaperek jelentik a legjobb megoldást, míg a délen, nyílt terepen és dombvidéken már az A-10-eseket alkalmazzák leggyakrabban. Az ország északi részeit viszont nem ritkán B-1B Lancerekkel támadják, de az F-16-osok is gyakran megjelennek.
Kiemelte tehát, hogy az A-10-es egy másik típussal történő lecserélése nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre hangzik, hiszen minden típus más-más jellegű feladatokban alkalmazható a leghatékonyabban. A tábornok szerint el kell hagyniuk a hagyományos szemléletet, és a repülőgépre nem mint önálló platformként, hanem egy rendszer apró elemeként kell tekinteni, amely egészen a B-1B-től, az AH-64 Apache-n át a tüzérségi rakétarendszerekig (HIMARS) terjed.
Forrás: Jane's
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.