2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 400 Ft   : 371 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hollandia Luxemburggal közösen vásárol légi utántöltő repülőgépeket

Hollandia Luxemburggal közösen vásárol légi utántöltő repülőgépeket
JETfly  |  2016. 08. 04., 15:40

Az Airbus A330MRTT légi utántöltő repülőgép a kiszemelt típus.

A holland védelmi minisztérium a napokban értesítette az ország vezetését, mely szerint Luxemburggal memorandumot írtak alá Airbus A330MRTT típusú, többfeladatú légi utántöltő és szállító repülőgépek közös vásárlásról. Továbbá a felek az Airbus vállalattal már meg is állapodtak 2 ilyen repülőgép beszerzéséről. Ezen felül 6 példányra opciót kötöttek, melyek beszerzését más partnerek esetleges csatlakozásától teszik függővé. A megállapodás továbbá egy 2 éves logisztikai biztosítást is tartalmaz. A repülőgépek beszerzését az Európai Védelmi Ügynökség (EDA) valamint a Közös Fegyverkezési Együttműködési Szervezet (OCCAR) együttesen végzi. Információk szerint, a tárgyalások már a végső szakaszba értek, így rövidesen a konkrét szerződés is megszülethet.

A repülőgépek a jövőben a NATO alárendeltségébe tartoznak majd, melyek állomáshelye a hollandiai Eindhoven légibázis lesz, mely alkalmas 8 ilyen repülőgép fogadására is. A felek már arról is megállapodtak, hogy a repülőgépeket mind szállítási, mind légi utántöltési, illetve evakuációs feladatkörben is alkalmazzák majd. Az A330-asokat Hollandiában regisztrálják, illetve ők felelnek majd a repülőgépek felkészítéséért, illetve kiszolgálásukért is. Az A330MRTT-kkel legalább 30 évig számolnak, mely program összege akár az 1 milliárd eurót is felemésztheti. A teljes flotta 2020-ra kell, hogy felálljon, így abban az évben Hollandia ki is vonja a 2 KDC-10-esét. A közös légi utántöltő flotta létrehozásáról elsőként még 2012 márciusában jelentek meg hírek, akkor még 10 európai ország részvételével, ugyanis kevés az Európában bevethető tankerek száma.

Később több ország jelezte, hogy költségvetési megszorítások miatt képtelenek a programban részt venni. 2014 decemberében Hollandia, Lengyelország és Norvégia kezdte meg a közös MRTT programot. A felek megállapodtak abban, hogy csak az A330 MRTT felel meg az európai követelményeknek. Nem sokkal ez után Lengyelország és Norvégia is jelezte, hogy ők is határozatlan időre kiszállnak a programból. Hollandia azonban elkötelezett, és jelenleg is tárgyalásokat folytat Belgiummal, Németországgal, illetve Lengyelországgal és Norvégiával is, hogy vegyenek részt a közös európai légiutántöltő flotta létrehozásában. A hollandok már felvették a kapcsolatot Franciaországgal és Nagy-Britanniával is üzemeltetési kérdések kapcsán, ugyanis a britek már hadrendbe állították, míg a franciák 2018-ban vehetik át a típus első példányokat.

Forrás: armstrade.org

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.