2016. június 6-án legördült a Lengyel Légierő első M-346 Master kiképzőgépe a gyártószalagról a Leonardo-Finmeccanica vállalat olaszországi üzemében.
Az eseményen lengyel és olasz részről egyaránt magasrangú személyek vettek részt, a leplet a lengyel védelmi miniszterhelyettes rántotta le az új gépről.
Lengyelország még 2014-ben rendelt nyolc példányt az M-346-osból, és az első gép elkészültével megkezdődhet a berepülési program, amely során a lengyelek egyedi igényeinek megfelelően kialakított rendszereket, például a fékernyőt tesztelik majd. A tesztek befejezését követően még az idei év vége előtt átadásra is kerül az első két példány, a szállítások befejezését pedig 2017 novemberére ütemezik. A gépek otthona a Deblin légibázison állomásozó 4. kiképző repülőezred állományában lesz, ahol a tervek szerint nemzetközi pilótaképző programot indítanak majd a jövőben.
A típusból idáig Olaszország 18, Szingapúr 12, Izrael 30 és Lengyelország pedig 8 darabot rendelt, így összesen 68 példány összeszerelésére van szerződése az olasz gyártónak. Mauro Moretti, a Leonardo-Finmeccanica vezérigazgatója szerint cégük erőssége, hogy a repülőgépek gyártásán túl integrált pilótaképző rendszereket szállítanak a vevőik számára, állítása szerint a világon egyedülálló módon. Az Olasz Légierő pilótaképző központja a Galatina légibázison is az ő eszközeiken alapul, ahol összesen 11 NATO tagállam pilótái tanulnak.
Forrás: Leonardo-Finmeccanica
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.