Az Egyesült Államok Kormányzati Ellenőrzési Hivatala (GAO) szerint minden bizonnyal újabb egyéves csúszást szenved el a USAF új, KC-46 típusú tankergépének sorozatgyártása. A sorozatgyártáshoz szükséges pentagoni döntés előtt mindössze három hónapnyi repülési teszt adatai állnának rendelkezésre. Azt senki nem vonja kétségbe, hogy végső soron zöld utat kap majd a projekt, azonban a GAO azt szeretné, ha a döntést megfelelő mennyiségű adat és alapos kiértékelés után hozhatná meg a felelős szerv.
A GAO jelentése szerint első sorban alkatrész szállítási és szoftveres problémák miatt fenyeget a veszély, hogy nem kerül sor időben a légi utántöltési képesség demonstrálására. A GAO 13 hónapos tesztidőszakot szeretne, azonban az első négy gép csak júliusban kezdheti meg a légi utántöltési próbákat, a döntés időpontját pedig eredetileg októberre írták ki. A Boeing ugyanakkor biztos abban, hogy beleférnek a szükös időkeretbe is, és minden szükséges teendőt el tudnak végezni addigra.
Az első KC-46-os tavaly decemberben hajtotta végre az első felszállását, azonban idáig csak cargo-konfigurációban repültek teherszállító repülőgépként, a légi utántöltéshez szükséges berendezéseket még nem kapták meg. A USAF a tervek szerint 175 darab KC-46A Pegasus tankert vásárol, melyekkel a kiöregedő KC-135-ös flottát váltják majd le.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Újabb friss hír az L-39NG kapcsán, hiszen az Aero Vodochody repülőgépgyár új gyártósort indított az új kiképző repülőgép számára. Az összeszerelő soron a repülőgép törzsét szerelik össze, a termelési kapacitása a tervek szerint évente legfeljebb 24 darab lesz és több mint 100 embert fog foglalkoztatni.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.