2017. 09. 24.
Gellért, Mercédesz
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pénzügyi válság kontra PAK FA – áldozatul esik-e az orosz lopakodó?

JETfly  |  2015. 04. 10., 09:36

Az orosz honvédelmi miniszter-helyettes, Jurij Boriszov a közelmúltban bejelentette, hogy a PAK FA programot vagy módosítják, vagy akár le is állítják, tekintettel az orosz gazdaságot sújtó Eu-szankciókra és az ukrán válság okozta gazdasági nehézségekre. Az Orosz Légierő kezdeti terveiben még az szerepelt, hogy az első „lopakodó” század 2016-ban hadrendbe áll, illetve 2020-ig megérkezik az első 55 darab PAK FA az alakulatokhoz. 

Az orosz védelmi minisztérium múlt havi közleményében már a termelés várható lassítása szerepel, valamint a rendelésüket is lecsökkentették 12 darab repülőgépre. A gazdaságban várható negatív folyamatok és a gyártási költség emelkedése meggyőzte az Orosz Légierő vezetését arról, hogy meg kell tartani a meglévő Szu-27SzM és Szu-35Sz flottát, elkerülendő a képességcsökkenést. A PAK FA program úgy tünik, meglehetősen költséges, köszönhetően az új vadászgép gyerekbetegségeinek, illetve a hajtómü körüli gondoknak.

A lengyel Altair Air Agency információi szerint a gyártást ugyan megindítják a következő évben, azonban az első 12 darab gép leszállítása után fel is függesztenék azt a tesztidőszakra.   Ez két célt szolgálna: egyrészt lehetővé tenné az orosz védelmi minisztérium számára a Szu-30SzM és Szu-35Sz vadászgépek beszerzését, amivel jelentős anyagi forrásokat tudnának megspórolni. Másodsorban ezt az időszakot a PAK FA müködési képességeinek tesztelésére fordítanák, és így elkerülhetőek lennének a rendszeresítéssel együtt járó kezdeti nehézségek.

PAK FA

A Szuhoj gyár terveiben 400 darab repülőgép eladása szerepel az orosz és az indiai légierő részére, azonban a mostani előrejelzések alapján ez a szám jelentősen le fog csökkenni.  India a rendelését 200 darabról maximum 130-145 darabra módosította, ugyanakkor aggodalmuknak adtak hangot a növekvő költségek, a technikai problémák és a jelentős késedelem miatt. Mindezek együttesen nagymértékben veszélyeztetik a 10,5 milliárd dolláros FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft) indiai-orosz fejlesztési programot is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.