Végrehajtotta első felszállását, a radar modernizációs program keretében még júniusban elsőként átépített F-15E Strike Eagle. A repülőgép a 389. vadászrepülő század állományába tartozik.
Az új radarral felszerelt repülőgép első repülését Matthew Riley századossal, valamint Jacob Lindaman őrnagy fegyverrendszer kezelő tiszttel a fedélzetén hajtotta végre. Mindketten a 389. vadászrepülő század állományába tartoznak. Az új fedélzeti lokátor rendszer mindenben gyorsabb, rendkívül pontos és kevesebb karbantartást igényel, közölte Riley százados az első repülést követően. A repülőgépet irányító pilóta még azt is elmondta, hogy az új rendszer lehetővé teszi a légi-, valamint a földi célok szimultán észlelését, tehát képes az ellenséges repülőgépek nyomon követésére és a földi célok egyidőben történő azonosítására.
Az új radart úgy tervezték, hogy a régi rendszer funkcionalitását ötvözi az új, kibővített képességekkel. Az új rendszer képes a szimultán levegő-levegő és levegő-föld üzemmódra, továbbfejlesztett titkosított légi-, illetve földi cél azonosítással rendelkezik, a légi célokat nagyobb távolságból észleli és fejlesztették azok követését. Ezeken túl nagyobb távolságú és felbontású levegő-föld térképező móddal és a mozgó földi célok jobb követési képességével is rendelkezik. Az RMP (Radar Modernization Program) fejlesztéseinek köszönhetően az F-15E-k a több mint 20 éves, mechanikus kitérítésü APG-70 radarjaik helyett a modern APG-82V(1) típusú AESA berendezéseket kapnak.
A régi rendszer hidraulikus, mozgó alkatrészekkel rendelkezik és 3 fős személyzet karbantartó munkáját követeli meg 30 repült óránként. Az új radar rendszer ezzel szemben elektronikus nyalábeltérítéssel rendelkezik, nincs benne mozgó alkatrész és előreláthatólag mindössze 1 fő karbantartó munkáját követeli meg, ráadásul több mint 2 000 repült órás javításközi időtartammal. Az F-15E-k, a Boeing cég képviselőinek segítségével zajló átépítése 2-3 hónapot vesz igénybe minden repülőgép esetében. A tervek szerint a 389. és a 391. vadászrepülő századok 47 darab repülőgépének átépítése 2017-ig fejeződik be.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Folytatódik a Pardubicében található Repülési Kiképző Központ (CLV) flottájának modernizációja: az új L-39 Skyfox-ok mellett a kiöregedő Zlineket is újakra cserélik.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.