2017. 09. 24.
Gellért, Mercédesz
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Albatros tovább él, vagyis érkezik az L-39NG

JETfly  |  2014. 07. 17., 12:27

Új, L-39NG típusnévre hallgató repülőgépet mutatott be az Aero Vodochody repülőgépgyártó cég, amely repülőgépnek alapja a méltán népszerű, még az 1960-as évek végén megalkotott L-39.

Az L-39-esből több mint 3 000 darabot gyártottak és napjainkban is még 400 példány repül belőle. A típus számos kiváló tulajdonsággal rendelkezik, ilyen például a jó manőverező képesség, az egyszerü karbantartás, a szélsőséges időjárási körülmények közötti alkalmazhatóság, az alacsony üzemeltetési költség, és az, hogy a robusztus kialakítású típus példányai mára elérték az 5 millió repült órát. Erre a sikeres alapra kíván az Aero Vodochody építkezni az új, L-39NG típusjelzésü repülőgép kifejlesztésénél. A nagy előddel szemben azonban az új repülőgép már a 21. század kihívásainak fog megfelelni, így  modern technológiákat kívánnak alkalmazni a fejlesztés során. 

L-39

Egyelőre még csak 3D-s grafika, illetve makett formájában létezik az L-39NG

A legfontosabb újdonság a Williams International által gyártott FJ44-4M hajtómü lesz, amely nagyobb sebességet, hatótávolságot biztosít és nagyobb élettartammal is rendelkezik. A repülőgép moduláris rendszerü, folyadékkristályos kijelzőkkel felszerelt kabinnal fog rendelkezni (glass cockpit), amely fejlett kommunikációs-, valamint beágyazott virtuális képzési rendszereket is tartalmaz, elősegítve a pilóták költséghatékony kiképzését a következő generációs vadászrepülőgépekre. Szemben az alap L-39-es változatokkal az L-39NG új struktúrájú, üzemanyagtartályokkal felszerelt, modern anyagok felhasználásával készülő szárnyakat kap, amelyek csökkentik a súlyt és növelik az élettartamot. Ezek a legjelentősebb változások, de természetesen sok más téren is modernebb lesz az új repülőgép.

L-159

Remélhetőleg nagyobb sikereket ér el az új típus, mint a hányatott sorsú L-159 Alca

Az új típus kifejlesztésének célja, hogy kiváltsák vele az elöregedő L-39 példányokat és egy sor más, szintén elavuló kiképző típust. A világ jelenleg rendszerben lévő sugárhajtású kiképző repülőgépeinek mintegy 60%-a kerül kivonásra az elkövetkező 15 évben, tehát jogosak lehetnek az Aero Vodochody reményei az új típus eladását illetően. A repülőgép a költséghatékony kiképzési feladatok ellátása mellett képes lesz könnyü harci- és felderítő bevetések végrehajtására is, bármilyen éghajlati viszonyok között. A tervek szerint a prototípus 2016-ban emelkedik először a levegőbe és 2018-ban kezdődne a sorozatgyártás. Remélhetőleg a cseh gyártó nagyobb sikert ér el az L-39NG-vel, mint a méltatlanul mostohagyerekként kezelt, szintén az L-39 alapjaiból kifejlesztett L-159 Alca típussal.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.