Az amerikai Boeing cég megkezdte az Amerikai Légierőnek szánt új KC-46A légi utántöltő 4., vagyis utolsó tesztpéldányának összeszerelését, közölték a chicagói székhelyű vállalat illetékesei.
A cég szerint az, hogy a megfelelő ütemterv szerint halad a tesztrepülőgépek összeszerelése, lehetővé teszi a légierő által megrendelt tankerek első 18 példányának leszállítását az előzetesen vállalt 2017-es időpontig. Amint elkészül a tesztelésre szánt 4 repülőgép, megkezdik a földi és repülési teszteket a 2014-es év későbbi részében. A 767-2C változatú tesztrepülőgép (a KC-46A alapjául szolgáló repülőgép polgári elnevezése) első felszállására elviekben a 2014-es év közepén kerül sor, amelyet követően 2015-ben fogja végrehajtani már a KC-46A üzemanyagtöltő rendszereivel történő első repülést, közölte a Boeing.
A cég azt is hozzátette, hogy amennyiben továbbra is megfelelő ütemben halad a repülőgépek összeszerelése és a tesztek végrehajtása, úgy már 2016-ban át tudják adni az első sorozatgyártású repülőgépet az Amerikai Légierő számára. Az Egyesült Államok légierejének részéről 179 darab KC-46A-ra érkezett megrendelés, amelyet 2027-ig kell leszállítani. A repülőgép alapja a Boeing cég polgári személyszállításra tervezett 767-es típusa, amely 2 darab Pratt & Whitney PW4062 hajtómüvel rendelkezik. A légi utántöltési feladatok ellátása mellett a KC-46A átkonfigurálható teher-, illetve személyszállításra is (114 utas számára), továbbá egészségügyi evakuáló repülőgéppé is.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.