A 4 államot tömörítő európai Eurofighter konzorcium célja 250 darab repülőgép értékesítése a következő 10 éves ciklusban, amit a cég új vezérigazgatója, Alberto Gutierrez jelentett be a múlt héten megrendezett párizsi légiszalonon.
Enzo Casolini június eleji leváltását követően az új vezérigazgató most először nyilatkozott a média képviselőinek. Az Airbus katonai részlegének egykori vezetője elmondta, a cél az számukra, hogy a Eurofighter program Európa legsikeresebb harci repülőgép programja legyen, amelyhez három kulcsfontosságú dolog szükséges: kampányok, versenyképesség és potenciál. A következő 10 év során körülbelül 1 000 repülőgép eladása prognosztizálható a világ katonai piacain és a Eurofighter célja az, hogy ebből minimum 25% részesedést szerezzen. Az új vezető reménykedik, hogy a kampányok elérik céljukat és sikeresek lesznek.
Alberto Gutierrez
A Typhoont olyan országok számára kínálják mint Malajzia, Dél-Korea, az Egyesült Arab Emirátusok, de további lehetőséget látnak Szaúd-Arábiában is, amely ország már rendelkezik egy 72 darabos megrendeléssel. A BAE Systems rövidesen leszállítja a következő két példányt ezek közül, melyek végső összeszerelése az angliai Wartonban történik. Ezekkel a repülőgépekkel Rijád Typhoonjainak száma 28 darabra fog emelkedni. Gutierrez további exportlehetőségeket lát Bulgáriában, Kuvaitban, valamint Katarban.
Az EADS védelmi részlege, a Cassidian vezeti a dél-koreai Eurofighter kampányt, ahol Szöul az általa kiírt tenderben a Typhoon és a rivális Boeing F-15 Silent Eagle, valamint a Lockheed Martin F-35-öse közül fog választani a következő hetekben. Az ország előreláthatólag még július vége előtt dönt az F-X III tenderrel kapcsolatban, amely 60 darabos megrendelést jelent a nyertes repülőgépgyártó számára.
A Eurofighter program hatékonyságának javításával kapcsolatban Gutierrez még elmondta, ahhoz, hogy sikeresebbek legyenek, olcsóbban kell előállítani a terméküket, amelyhez gyorsabb és hatékonyabb döntések kellenek. A vásárlók számára megfelelő ár-érték arányt kell biztosítaniuk, nem pusztán egy árat, hanem a teljes életciklusra vetített költségeket is.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.