Műholdak, és felderítők híradásai szerint Kína fejlesztéseket hajtott végre a tibeti Lhásza melletti Gonkar repülőtéren, ahova Szu-27-es vadászgépeket telepítettek, minden bizonnyal válaszlépésként az indiaiak számára. Tudvalévő, hogy a világ két legnépesebb országa között nem épp felhőtlen a viszony, és a kínai határtól nem messze fekvő Chabua és Tezpur légibázisokra nemrég kerültek Szu-30MKI típusú vadászgépek. Ezeknek a gépeknek a hatósugara mintegy 1 000 km, így képesek mélyen berepülni a Kínához tartozó Tibet fölé.
Jaidev Ranade, korábbi indiai felderítő más véleményen van. Elmondása szerint a Gonkar repülőtér fejlesztése régebbre nyúlik vissza, mint az indiaiak hasonló lépése a határ közelében. Ranade szerint ők mintegy 5-7 évvel ezelőtt kezdték meg az infrastrukturális fejlesztéseket a térségben, míg Gonkarban már korábban megindultak a munkák, többek között földalatti hangárok épültek, és vadászgépek is állomásoztak a repülőtéren.
Szu-27-eseket korábban csak a tél folyamán figyeltek meg Gonkarban, azonban mostanra úgy tünik, hogy kiépült az üzemelésükhöz szükséges infrastruktúra, így állandó jelleggel települnek Tibetben. A repülőtér érdekessége egyébként, hogy közel 5 000 méteres tengerszint feletti magasságával extrém körülményeket jelent a légierő számára. A vadászgépek a ritka levegő miatt nem szállhatnak fel maximális harci terheléssel, azonban a probléma kiküszöbölhető tankergépek segítségével. Kína minden bizonnyal él is a lehetőséggel, és a közelben állomásoztat légi utántöltő repülőgépeket is.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.