Az idei évben először mutatkozik be a Szu-35 nemzetközi repülőnapon. A gép és pilótája az 50. Paris Air Show keretein belül, Le Bourget-ban fogja megmutatni magát, valamint nagyszerű dinamikus programját. Az Orosz Légierő 2015-ig a tervek szerint 48 Szu-35Sz vadászbombázó repülőgépet kap.
AZ F-35 harcászati lehetőségeit vadász szerepkörben, közel légiharcban matematikai modellezés használatával vizsgálták. Az F-35 potenciális ellenfele lehet a 117Sz típusú hajtómüvekkel ellátott Szu-35 4++ generációs, nehéz vadászbombázó repülőgép. A modellezés eredményei szerint a Szu-35-ös vadászrepülőgépként elsöprő fölényt mutat vetélytársa fölött. Jobb manőverezőképességének köszönhetően mintegy 2,55-3,39-szor gyakrabban tért ki ellenséges rakéta alkalmazása esetén, valamint 3,54-5,24-szer nagyobb eredményességgel semmisítette meg a célt. Az F-35 típus sikerének valószínüsége a Szu-35-tel szemben nem haladja meg a 0,21-1,28 értéket.
… és az, aki kiválóan ismeri a gép repülhetőségét; Szergej Leonyidovics Bogdan – Oroszország kitüntetett berepülőpilótája, nyugalmazott ezredes, Oroszország Hőse (2011.). 2000-től a Szuhoj tervező iroda berepülőpilótája és a cég repülési szolgálatának helyettes vezetője. Több mint félszáz harci repülőgéptípus berepülésében vett részt.
Szergej Leonyidovics Bogdan 1962. március 27 született, 1983-ban kitüntetéssel végezte el a boriszoglebszki Cskalovról elnevezett Katonai Repülőtiszti főiskolát, majd 1987-ig a Leningrádi Katonai Körzetben, Sziverszkij légibázison települő 67. vadászbombázó repülőezred állományában teljesített szolgálatot, ahol Szu-17M2 vadászbombázó repülőgéppel repült. 1987 és 1990 között három évet Mongóliában, egy szovjet bázison töltött.
1990-1991 között a Fekete-tengeri Flotta haditengerészeti csatarepülő ezredénél, századparancsnok-helyettesként szolgált.
1991-től a légierő Berepülőpilóta Képző Központjában (CPLI) folytatta tanulmányait, majd 1993-tól az orosz védelmi minisztérium fennhatósága alatt álló, Állami Repülő-kísérleti Központban segítette a munkát berepülőpilótaként. Az intézet keretei között Bogdan 37 típust és modifikációt repült, köztük Szu-17, Szu-25, Szu-27, MiG-23, MiG-29, Szu-30MKK, Szu-25TM, MiG-29Sz, és a felsorolást még hosszan lehetne folytatni. Ő hajtotta végre az első leszállásokat a „Kuznyecov” repülőgép-hordozó fedélzetén Szu-25UTG és Szu-33 repülőgépekkel.
2000-ben távozott a légierő kötelékéből és berepülőpilóta karrierjét a „Szuhoj” tervezőirodánál folytatta. Az iroda égisze alatt több kísérleti és széria katonai repülőgép tesztjeiben vett részt, mint pl. a Szu-30MK2, a Szu-27SzKM, de repült a fordított szárnyilazású Sz-47 kísérleti repülőgéppel is.
2011. május 23-án Oroszország elnöke az „Oroszország Hőse” kitüntetést adományozta Bogdannak „az új repülőgépek tesztjei és bemutatói során tanúsított kimagasló bátorságért, hősiességért, a magas szakmai jártasságért”.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.