Kína megkezdte repülési tesztjeit saját, legnagyobb katonai szállító repülőgépének, a Xian Y-20 típusnak. A „szűzrepülésre” 2013. január 23-án került sor, amelyet több kínai televíziós társaság rögzített, majd a hírt egy nappal később, a kínai védelmi minisztérium is megerősítette. Az Y-20 földi tesztjei 2012 decembere óta tartanak Kínában.
A gép első repülését az érintettek sikeresnek ítélték meg. Információk szerint a leszállás során a szállító repülőgép az első földetéréskor kis mértékben elpattant, aminek oka lehetett a nagyobb leszállási sebesség, vagy a felszínhatás (földhatás). Az Y-20 fejlesztése 2006 óta tart, azonban azt még nem lehet tudni, mikorra várható a befejezés és a rendszerbeállítás.
Híradás az Y-20 első repüléséről
Külsőre a kínai szállítógép nagy hasonlóságot mutat az amerikai C-17 Globemaster III típusú katonai szállító repülőgéppel. A Y-20 négy hajtómüve azonban orosz, a D-30KP-2 típus, (amely az orosz Il-76, Il-78 és A-50 típusú repülőgépeken is megtalálható), amit a későbbiekben kínai WS-20 típussal kívánnak kiváltani.
Az Y-20 hossza 47 m, magassága 15 m, a szárny fesztávolsága 45 m, míg a maximális felszálló tömeg 220 t. Figyelembe véve, hogy a D-30KP-2 hajtómüvek tolóereje 117 kN, ami azt jelenti, hogy az Y-20 tolóerő/tömeg hányadosa 0,21. Ez a szám az amerikai C-17 esetében 0.277, az orosz Il-76-nál 0.228. Az SW-20 hajtómüvek alkalmazásától ‑ amelyek tervezett tolóereje 122 kN – az Y-20 tolóerő/tömeg hányadosa 0,23 értékre emelkedhet.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.