Kínának nem áll szándékában orosz, Jak-130 típusú kiképző-harci repülőgépeket vásárolni, mivel saját, hangsebesség feletti kiképző repülőgép fejlesztésén dolgozik. A hírről a Roszoboronexport Orosz Légierőhöz kapcsolódó osztályának vezetője, Szergej Kornyev tájékoztatta a sajtót. Kína korábban érdeklődött az orosz kiképző repülőgépek megvásárlásának lehetőségéről.
„Tisztán kell látnunk, hogy az általunk kínált repülőgépnek kicsi az esélye a kínai piacon, mivel a Kínai Népköztársaság saját kiképző-harci repülőgép fejlesztésén dolgozik. Esetükben a fő hangsúly a hang feletti sebességen van annak ellenére, hogy jelenleg még nem rendelkeznek megfelelő teljesítményü, saját gyártású hajtómüvel”. – mondta Kornyev. Ennek ismeretében a Jak-130 típus jó eséllyel indul a Kínával szomszédos országok piacain.
A Jak-130-as kiváló manőverezési képességekkel rendelkezik, míg maximális sebessége eléri az 1 060 km/h-t. A modern berendezésekkel felszerelt repülőgép a front légierő pilótáinak felkészítése mellett az ötödik generációs vadászrepülőgépek vezetőinek felkészítéséhez is kiválóan alkalmazható.
Kína a 2000-es évek elejétől kezdődően foglalkozik L-15 típusjelzéssel ellátott, saját kiképző-harci repülőgépének fejlesztésén. A repülőgép javított, L-15 Lift, ukrán AI-222K-25F ‑ utánégető üzemmódú ‑ hajtómüvel ellátott verziójának bemutatására novemberben került sor. A dolog érdekessége, hogy az orosz Jak-130 típust szintén ezzel a hajtómüvel szerelik.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.