Az F-22-es típust üzemeltető Hawaii Légi Nemzeti Gárda kedden jelentette be, hogy az egyik pilótájuk oxigénhiányt tapasztalt múlthét pénteken, egy repülés során. A repülőgépvezető a feladatát befejezve már visszafelé tartott a Pearl Harbor-Hickam bázisra, amikor a gép érzékelői jelezték, hogy nem kap elegendő oxigént. A pilóta szédülést érzett, és miután látta, hogy a repülőgép is jelzi a problémát, átkapcsolt a tartalék oxigénellátó berendezésre. Miután a kellemetlen érzés elmúlt, és az elsődleges berendezés is rendesen működött, kikapcsolta a vészrendszert.
A pénteki eset volt az első a Hawaii-on állomásozó egységnél, hogy oxigénproblémát tapasztaltak. Az orvosi vizsgálat megállapította, hogy a pilóta egészséges, és szolgálatát folytathatja. Jelenleg 14 Raptor települ a Hickam légibázison, és mindegyik üzemképes, bár tavaly négy hónapig ők sem repülhettek, miután más egységeknél több pilóta is panaszkodott oxigénhiányra, szédülésre és látásvesztésre repülés során.
Mint ismeretes, az okot hét hónapig kereste a felállított vizsgálóbizottság, azonban nem jártak sikerrel. Átmeneti megoldásként azt javasolták, hogy a repülések során a pilótákat szereljék fel szenzorokkal és szürőkkel, illetve a feladatokat a repülőtérhez közel hajtsák végre, hogy probléma esetén gyorsan leszállhassanak.
Az F-22 Raptor típus a hawaii Hickam mellett még öt másik bázison áll szolgálatban: Alaszkában az Elmendorf, Virginiában a Langley, Új-Mexikóban a Holloman, illetve Floridában a Tyndall légibázisokon.
A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.