Miután az F-22 Raptornál nyilvánvalóvá váltak a fedélzeti oxigénellátó rendszer problémái, felmerült a kérdés, hogy vajon az F-35-ös esetében ez mekkora bajt okozhat. A két típus berendezéseiben ugyanis viszonylag sok a közös elem. A kérdés megválaszolásához a repülőgépiparban dolgozó szakértők véleményét is kikérték.
Elmondásuk szerint, a már a korábban gyártott, alacsony észlelhetőségü típusoknál bebizonyosodott, hogy az alkalmazott bevonat mérgező hatású, így a felelős szervezeteknek mindenképpen szükséges lenne vizsgálatot kezdeményezni az F-35-ös esetében is, az eredményeket pedig négy hónapon belül közzétenni.
Ezzel együtt az egészségügyi minisztérium (és nem a védelmi minisztérium) szakembereinek kimutatást kell készíteni a felhasznált anyagok pilótákra és más dolgozókra gyakorolt rövid és hosszú távú hatásáról. Idáig nem hoztak nyilvánosságra semmilyen anyagot ezzel kapcsolatban, és a szakértők kételkednek benne, hogy a légierő, vagy a Lockheed megtenné ezt a jövőben. A fedélzeti oxigénellátó rendszer vizsgálata is hasonló kérdéseket vet föl, kérdés, hogy a Raptornál jelentkező problémák az F-35-ös esetében is felbukkannak-e.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Amikor a repülés szeretetéhez nagysebességű konstrukció párosul, az eredmény igazán lenyűgöző lehet. Ez teljesen igaz a Squadron Foundation szervezetre, amely hosszú évek óta azon dolgozik, hogy üzemképes Lim-2-es repülőgépet varázsoljanak a lengyel égboltra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.