2025. 01. 14. kedd
Bódog
: 412 Ft   : 402 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Vitázik az Olasz Légierő és a Haditengerészet az F-35B-ken

JETfly  |  2012. 05. 18., 15:38

Miután az olaszok is csökkentették a beszerzendő F-35-ösök mennyiségét, vita indult a fegyveres erőkön belül a rövid úton felszálló és függőlegesen leszálló (STOVL) verzió elosztásán. A gépekre a légierő és a haditengerészet is igényt tart, bár valószínűleg mindkét fegyvernem a tervezettnél kevesebb géppel kell, hogy beérje.

Giampaolo di Paola védelmi miniszter még februárban jelentette be, hogy 131 gép helyett már csak 90-re tartanak igényt. Azelőtt a légierőnél a Tornado-k leváltására 69 darab F-35A-val, illetve az AMX-ek helyett 40 darab F-35B-vel számoltak. Ezek alapján a haditengerészetnek 22 darab maradt volna a STOVL-verzióból, amivel az idősödő AV-8 Harriereket tervezik leváltani. Giuseppe Bernardis tábornok, a légierő parancsnoka a napokban azt nyilatkozta, hogy a mostani helyzetnek megfelelően a légierő összesen 75 gépet kap majd, ebből 15 lesz B változat, és így a haditengerészet számára is 15 darab B verziójú marad.

Erre válaszul a haditengerészet feje közölte, hogy a 15 gép semmiféleképpen nem elég, a 22-nél kevesebb nem érkezhet hozzájuk, és a végsőkig küzdeni fognak a döntés ellen. Ahhoz, hogy a Cavour repülőgép-hordozó teljes harcértékü legyen, mindenképpen szükség van az eredetileg tervezett darabszámra, mivel három gép az Egyesült Államokban maradna kiképzési célokból, emellett pedig átlagosan öt gép szorulna karbantartásra. Ez pedig azt jelenti, hogy a fennmaradó 14 példány és még hat helikopter üzemelne egy időben a Cavour hordozón.

Mindeközben Vincenzo Camporini tábornok, a hadsereg vezérkari főnöke kijelentette, hogy 15 gép a légierő számára sem elég, hogy egy teljes századot felállítsanak. Úgy tünik tehát, hogy a 30 gépes megrendelés senkinek sem jó, az egyetlen megoldás a tábornok szerint az lehet, ha a gépeket közösen használná a két fegyvernem. Ez ugyan felvethet problémákat, de másképpen kivitelezhetetlen lenne a dolog. A haditengerészet a dél-olaszországi Grottaglie bázist nézte ki a JSF-ek bázishelyéül, a légierő pedig a szintén dél-olaszországi Amendola légibázisra telepítené a gépek egy részét. Ha a közös üzemeltetés valamelyik repülőtéren létrejönne, akkor az azt jelentené, hogy bár a gépeket cserélgethetik egymás között a fegyvernemek, a pilótákat viszont nem, mivel különböző kiképzést kapnak.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2025-01-08 11:47:14
Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program
2025. 01. 02., 10:54
Lássuk hát őket és a többieket és, ha már a nyitóképen a kínai Air Central Boeing 747-ese van, kezdjük a tengerentúli, valaha szebb időket látott gyártó típusaival.

  Legfrissebbek most

A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.