2025. 03. 24. hétfő
Gábor, Karina
: 398 Ft   : 368 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kína tagadja az amerikai lopakodó technológia másolásáról szóló vádakat

JETfly  |  2011. 02. 01., 14:30

A kínai védelmi minisztérium illetékesei, valamint kínai katonai elemzők ragaszkodnak ahhoz a már korábban is kinyilatkoztatott álláspontjukhoz, miszerint a J-20 típuson alkalmazott lopakodó technológia saját fejlesztésük, és cáfolják azokat a „vádakat” mely szerint egy, a koszovói válság idején lelőtt amerikai repülőgépen alkalmazott technológiát másoltak volna le.

Mint arról már beszámoltunk egy horvát tábornok úgy nyilatkozott az elmúlt héten, hogy Kína a J-20 típusú vadászrepülőgépénél alkalmazott lopakodó technológiát, egy Szerbia felett 1999-ben lelőtt F-117 Nighthawk darabjainak felhasználásával másolta.

A kínai védelmi minisztérium egy magát megnevezni nem kívánó alkalmazottja keményebben fogalmazta meg álláspontját. Véleménye szerint nem ez az első alkalom, amikor külföldi médiák új, kínai technológiákat feketítenek be, érdemtelen reagálni az ilyen spekulációkra.

A J-20 sikeres próbarepülését követően láttak napvilágot az alkalmazott lopakodó technológiával kapcsolatos vádak.

Xu Yoling kínai berepülőpilóta a J-20 típussal kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy az kiváló szuperszonikus manőverezőképességgel rendelkezik, ami hatalmas technológiai áttörés az ország számára.

„A különbség a korábbi kínai vadászrepülőgépekhez viszonyítva – J-7, J-8 – amelyeket más országok repülőgépei alapján gyártottak, leginkább abban mutatkozik meg, hogy a J-20 Kína saját technológiai újításainak mestermüve, amelyet lopakodó képességét tekintve az amerikai F-22 Raptor és orosz T-50 típussal lehet összehasonlítani”, - mondta Xu.

F-117 NighthawkXu hozzátette, hogy Kínának nem volt lehetősége az F-117 technológiáját megszerezni, amely lopakodó technológia véleménye szerint már akkor „idejétmúlt” volt, amikor azt lelőtték. Xu úgy véli, hogy az F-117 típuson alkalmazott külső bevonatot a bonyolult gyártási eljárás miatt, lehetetlen lemásolni a gép darabja alapján.

Egy kínai repülési magazin, az Aerospace Knowledge főszerkesztője, Wang Yanan úgy nyilatkozott az üggyel kapcsolatban, hogy az F-117 aligha ihlethette a J-20 fejlesztését már csak a két gép közti generációs különbség miatt sem.

Li Daguang, egy pekingi katonai elemző azt mondta, hogy az ilyen vádak alaptalanok, és Kína technológiai fejlődését kísérő irigységből származnak.

„Kínának nem csak joga van csúcsminőségü technológiák fejlesztéséhez, hanem a fejlesztésükhöz szükséges képességekkel is rendelkezik”, - mondta Li Daguang.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.