A Boeing Company megtette az első lépést, hogy 2009-ben befejezhesse C-17 szállítógépének gyártását. A cég értesítette közel hétszáz beszállítóját, hogy nem vásárol további alkatrészeket a négy hajtóműves sugárhajtású szállítógép gyártásához. Ebben a gyár szilárdan elkötelezett, és ha új megrendelések nem érkeznek, akkor 2008-tól jelentős munkaerő-csökkentést is végrehajtanak. A Boeing még lobbizik a C-17 program megmentéséért.
A védelmi minisztérium nem kért új finanszírozást erre a típusra az október 1-jén kezdődő költségvetési évre, és a külföldi érdeklődés is megcsappant az óriás szállítógép iránt. A Boeing közleménye szerint a Pentagon tavaly elkötelezte magát tíz darab új C-17 repülőgép vásárlására, de a vállalat ezzel jelentős üzleti kockázatot vállal. Igényelni fogják akár tizenhat ilyen gép finanszírozását a következő költségvetésben, hogy üzemben tartsa a C-17-es gyártószalagot, ami évi tizenöt repülőgép gyártásakor a leghatékonyabb.
A Boeing ismét felmérte a C-17 program – amelyben több mint hétezer ember dolgozik – leállításának pénzügyi hatását.
Az 1990-től szolgálatban álló repülőgép kétszázmillió dollárba kerül, nagy berendezések, csapatok szállítására használják, és akár mostoha körülmények között is biztonságosan leszáll.
A C-17 program a Boeing egyik legjelentősebb projektje, hárommilliárd dollár jövedelmet hoz évente. A cég az Egyesült Államokba, Ausztráliába és Nagy-Britanniába százhatvanhét darab ilyen gépet szállított le.
A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.