A Rockwell Collins bejelentése szerint elkészítették és leszállították az első, harmadik generációs HMDS (helmet-mounted display system) rendszerrel felszerelt sisakokat. Az F-35-ösök nem rendelkeznek a ma szolgálatban álló típusoknál megszokott HUD rendszerrel, a pilóta a legfontosabb információkat a sisakdisplay-en keresztül kapja meg. Ezen felül a gépre felszerelt hat darab infravörös kamera képe alapján a pilóta a repülőgép sárkányán is átláthat, és vizuálisan tájékozódhat a repülőgép által kitakart képről és a légi helyzetről.
A szintén a Rockwell Collins által fejlesztett első generációs sisakokat elsősorban repülésbiztonsági tesztekhez alkalmazták, a második generációs sisakokból viszont már 200 darabot gyártottak, az F-35-ös pilóták jelenleg is ezeket használják, a tengerészgyalogság első százada ezekkel érte el a kezdeti müveleti képességet múlt hónapban. Legnagyobb problémák éjszakai körülmények között adódtak a sisakkal, ezért korábban például a BAE Systems saját fejlesztésbe is kezdett, melyet viszont 2010-ben töröltek. A harmadik generációs eszközök a korábbiakhoz képest már jobb éjszakai képalkotással, továbbfejlesztett folyadékkristályos kijelzőkkel és egyéb szoftveres fejlesztésekkel rendelkeznek. Az alacsony intenzitású gyártás 2016-tól indulhat.
Harmadik generációs F-35 sisak (Fotó: Rockwell Collins ESA Vision Systems LLC)
November hónapban kültéri repülős programból már kevesebb van, így ehavi programajánlónkban többek között előadásokat és makettkiállítást tudunk Olvasóink figyelmébe ajánlani!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.