2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 400 Ft   : 371 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újabb Szu-35Sz megrendelés várható az Orosz Légierő részéről

JETfly  |  2015. 08. 12., 15:55

2015. augusztus 25-30. között rendezik meg a Nemzetközi Repülési- és Űrkutatási Szalont (MAKSZ) a Moszkva mellett található Zsukovszkij légibázison. Látnivalóból idén sem lesz hiány, a statikus sor egyik legjobban várt érdekességének a MiG 1.44, 5. generációs repülőgép egyik prototípusa (anno kettő épült meg belőle, de a programot végül törölték) ígérkezik, mely idén a látogatók számára is megtekinthető lesz. A MAKSZ-on várhatóan újabb szerződések is aláírásra kerülnek, ezek közül egyet, a Szu-35Sz típusra vonatkozót már megszellőztetett a Vedomosztyi orosz lap. 

Rakétaindítás Szu-35Sz módra az Aviadarts 2015 versenyen (Fotó: russianplanes.net)

Az említett lap különböző forrásokra hivatkozva írta meg a napokban, hogy az orosz honvédelmi minisztérium és az UAC (United Aircraft Corporation) várhatóan újabb 48 darab Szu-35Sz megrendeléséről írhat alá szerződést, mely értékét tekintve (kb. 100 milliárd rubel) az utóbbi évek egyik legnagyobb ilyen jellegü vadászgép beszerzése lehet. Az új szerződést már évekkel ezelőtt kilátásba helyezték a felek, ennek tényleges aláírására azonban vélhetően csak most kerülhet sor. Az új szerződés így jó ideig munkát adna az Amur menti Komszomolszk repülőgépgyárának, hiszen a gépeket 2020-ig kell leszállítani a megrendelő részére. Oroszország elsőként 2009 augusztusában rendelt a Szu-35-ösből, akkor szintén 48 darabot, ezek leszállítása és átadása folyamatosan zajlik, ami szükséges is a gép kategóriáját tekintve, hiszen az ötödik generációs T-50 (PAK FA) program jelentősen csúszik.

Néha egy komoly harci repülőgépnek is elkél a segítség :) (Fotó: russianplanes.net)

Friss hír a T-50-esről, hogy Oroszország honvédelmi minisztériuma várhatóan csupán egyszázadnyit fog rendelni 2020-ig az ötödik generációs típusból (szemben a korábban bejelentett 60 darabbal): a 12 példány, immáron T-50Sz néven 2016-tól gördül majd le a gyártósorról, 2016-ban és 2017-ben várhatóan 2-2 darab, míg 2018-ban és 2019-ben 4-4 darab, így kiadva az egyszázadnyi 12 példányt. A T-50-es kapcsán a napokban mutatták be a hajózók új pilótaruháját, sisakját, illetve a túlélőkészletet is. A típus tesztelésébe idén további három példány kapcsolódik be a tervek szerint. 

A 2011-es MAKSZ-on a 901-es oldalszámú Szu-35BM repülte a bemutatót

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.