2015. augusztus 25-30. között rendezik meg a Nemzetközi Repülési- és Űrkutatási Szalont (MAKSZ) a Moszkva mellett található Zsukovszkij légibázison. Látnivalóból idén sem lesz hiány, a statikus sor egyik legjobban várt érdekességének a MiG 1.44, 5. generációs repülőgép egyik prototípusa (anno kettő épült meg belőle, de a programot végül törölték) ígérkezik, mely idén a látogatók számára is megtekinthető lesz. A MAKSZ-on várhatóan újabb szerződések is aláírásra kerülnek, ezek közül egyet, a Szu-35Sz típusra vonatkozót már megszellőztetett a Vedomosztyi orosz lap.
Rakétaindítás Szu-35Sz módra az Aviadarts 2015 versenyen (Fotó: russianplanes.net)
Az említett lap különböző forrásokra hivatkozva írta meg a napokban, hogy az orosz honvédelmi minisztérium és az UAC (United Aircraft Corporation) várhatóan újabb 48 darab Szu-35Sz megrendeléséről írhat alá szerződést, mely értékét tekintve (kb. 100 milliárd rubel) az utóbbi évek egyik legnagyobb ilyen jellegü vadászgép beszerzése lehet. Az új szerződést már évekkel ezelőtt kilátásba helyezték a felek, ennek tényleges aláírására azonban vélhetően csak most kerülhet sor. Az új szerződés így jó ideig munkát adna az Amur menti Komszomolszk repülőgépgyárának, hiszen a gépeket 2020-ig kell leszállítani a megrendelő részére. Oroszország elsőként 2009 augusztusában rendelt a Szu-35-ösből, akkor szintén 48 darabot, ezek leszállítása és átadása folyamatosan zajlik, ami szükséges is a gép kategóriáját tekintve, hiszen az ötödik generációs T-50 (PAK FA) program jelentősen csúszik.
Néha egy komoly harci repülőgépnek is elkél a segítség :) (Fotó: russianplanes.net)
Friss hír a T-50-esről, hogy Oroszország honvédelmi minisztériuma várhatóan csupán egyszázadnyit fog rendelni 2020-ig az ötödik generációs típusból (szemben a korábban bejelentett 60 darabbal): a 12 példány, immáron T-50Sz néven 2016-tól gördül majd le a gyártósorról, 2016-ban és 2017-ben várhatóan 2-2 darab, míg 2018-ban és 2019-ben 4-4 darab, így kiadva az egyszázadnyi 12 példányt. A T-50-es kapcsán a napokban mutatták be a hajózók új pilótaruháját, sisakját, illetve a túlélőkészletet is. A típus tesztelésébe idén további három példány kapcsolódik be a tervek szerint.
A 2011-es MAKSZ-on a 901-es oldalszámú Szu-35BM repülte a bemutatót
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.