2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A MAKSZ-2015 kiállításon mutatják be a Jak-152 élethű makettjét

JETfly  |  2015. 07. 27., 10:07

A Jakovlev tervezőiroda a 2015. augusztus 25-30. között megrendezésre kerülő MAKSZ-2015 szalon keretein belül mutatja be új, nemzeti, Jak-152 típusú kiképző repülőgépének élethű makettjét.

Napjainkban az irkutszki repülőgépgyárban zajlanak a Jak-152 kiképző repülőgép prototípusainak gyártási folyamatai. A tervek szerint négy prototípust építenek meg: két gépet a repülési-, egyet-egyet pedig a statikus, valamint az anyagfáradási tesztekhez. Emellett folyik a szimulátor fejlesztése, a számítógépes tanterem-, az objektív kontroll (repülési adatkiértékelő rendszer) kialakítása, amelyeket előreláthatólag 2015. október 30-ig fejeznek be. Az állami tesztek befejezésének várható időpontja 2016. szeptember 30. Az orosz védelmi minisztérium és az Irkut vállalat alárendeltségébe tartozó Jakovlev iroda közötti szerződés ellenértéke 300 millió rubel.

Jak-152

 

A Jak-152 a kiképző rendszer része lesz a jövőben; amelyben a Jak-152-t az alapkiképzésre, míg a Jak-130 kiképző-harci gépet a harcászati kiképzésre fogják alkalmazni a repülőtiszti iskolákon, valamint az Orosz Légierő harci egységeinél. A Jak-152-t a fentieken kívül az orosz katonai- és polgári pilótaképzésben kulcsszerepet játszó szervezet, a DOSZAAF is alkalmazni fogja.

Jak-152

A Jak-152 élethü makettjét a Jak tervezőiroda megrendelése alapján a Moszkvai Repülési Intézet készíti el. Meg kell említeni, hogy 2010 decembere óta Kínában repül a Jak-152-vel megegyező repülőgép L-7 típusmegjelöléssel. Az L-7 kiképző repülőgép közös fejlesztéséről Oroszország és Kína 2007-ben írt alá megállapodást.

Jak-152

Fotók: arms-expo.ru

A Jak-152 maximális sebessége 300-320 km/h, gyakorlati csúcsmagassága 4 000 m. A gép nekifutási úthossza 300 m, a repülési hatótávolság 1 400 km. A gép normál felszálló tömege 1 320 kg. A Jak-152 tervezett reszursz repülési ide nem kevesebb, mint 10 ezer óra és 30 ezer leszállás. A Jak-152 vagy a német REDA03 V12 vagy a francia SR460 repülőgépmotorját kapja meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.