2008. június 28-án délelőtt 09.50 perckor a Magyar Honvédség 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis állományába tartozó AN-26 típusú repülőgép személyzete külföldi repülésből tartott haza, amikor a kecskeméti légtérbe érve különös rádiólevelezésre figyelt fel. Egy kétségbeesett hang hívta folyamatosan a kecskeméti irányítást, azonban a kapcsolat a rádió kis hatótávolsága miatt nem jött létre.
A gépszemélyzet rádióösszeköttetésbe lépett a kétségbeesett hang tulajdonosával és felajánlotta segítségét, hogy továbbítja az üzenetet a kecskeméti irányításnak.
A gép személyzete megdöbbenve hallgatta, ahogy a kecskeméti légtéren áthaladó német hőlégballon pilótája jelentette: leszállás közben megsérült, valószínüleg eltört a lába, ezért sürgős egészségügyi segítséget kér.
A ballon leszállási helyének tisztázása után a személyzet a bajbajutott pilóta segítségére sietett, és vizuálisan felderítve a leszállás pontos helyét, a koordinátákat megadva a földi irányításon keresztül kérték a mentők riasztását.
Mivel a leszállás Nyárlőrinctől nyugatra külterületen történt, a mentőszolgálattól kapott tájékoztatás szerint a személyzet által megadott pontos koordináta, valamint az irányító szolgálat gyors és szakszerü intézkedése igen nagy segítséget jelentett abban, hogy a sérült mielőbb szakszerü orvosi ellátásban részesüljön.
A segítséget nyújtó gépszemélyzet: Szántó Gábor őrnagy, Takács József főhadnagy, Takács Ferenc százados, Hábensusz Zoltán százados és Halmai József főtörzsőrmester.
A hajófedélzetre szánt típusok többségét direkt erre a speciális szerepkörre tervezik. Természetesen olyan helyzet is létezik, amikor a meglévő technikát alakítják át erre a cseppet se egyszerű feladatra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.