2018. 02. 25.
Géza
: 313 Ft   : 254 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

9 éve történt...´´Bandi, Zoli! Nyugodjatok békében!´´

JETfly  |  2017. 06. 20., 16:35

Kellemes nyári hétvégére készült mindenki. Tervezgettük mivel is teljenek az elkövetkező napok. Volt, aki a strandolást favorizálta, más egy közös focimeccs nézésre invitálta barátait és páran a borutcában szerettek volna bort kóstolni.

Könnyek szöknek a szemekbe és mindenki a közös élményeket idézi fel. Pörögnek az emlékképek, az első közös pillanatok Janicsek Bandival a Kilián György Repülő-Müszaki Főiskolán. Van, aki lelki szemei előtt látja az első katonai szárnycsapásokat az L-29 Delfinen, majd a repülést a vadászgépen, a MiG-21-esen. Előkerülnek a pillanatok, amikor a mindennapi kiképzés során Bandi repült társaival és az utána kezdődő baráti beszélgetések során töltöttek kellemes órákat a jó barátok. A következő felidézett pillanat már Kanadába kalauzol. Az NFTC program keretében először, mint növendék végzett a pilótaképző iskolában, majd később ugyanitt oktatóként tanította a magyar és külföldi fiatalokat a vadászrepülés szépségére. A legtöbb fiatal magyar pilóta ekkor találkozott Bandival először, aki az NFTC magyar kontingens parancsnoka volt. Oktatta őket, egyengette az útjaikat a kanadai napokon.

A vadászpilóták életében mindig nagy kihívás egy-egy új típus irányításának elsajátítása. A Magyar Légierő egyik favorit repülőgépe a MiG-29 Fulcrum. Felidézzük a pillanatot, amikor Janicsek Bandi repült ki a nagyvassal. A megszokott pilótarituálék szerinti avatás után a vidám hangulatú baráti beszélgetés pillanatai most már felejthetetlen élményekké lettek. Felidéződnek az utolsó közös pillanatok, amikor elindul a két hajózó az indítási zónához, beülnek a gépbe és felszállnak.

Janicsek András alezredes1965-2008

Felszállnak a 120-as oldalszámú L-39 típusú repülőgéppel - most már tudjuk - utoljára. A hátsó ülésben Janicsek András alezredes, az elsőben pedig Ignácz Zoltán főhadnagy. Ignácz Zoli, aki egy igazi életvidám fiatalember, rengeteg élménnyel a háta mögött. Legutóbbi találkozásunk során, a Puma Air Rallyn mesélt életéről és most már tudjuk rövid pályafutásáról. Felidézte a főiskolát, a Bessenyei György Tanárképző Főiskolát, ahol egy balul sikerült diákcsínyt évfolyamhalasztással díjazta az iskola vezetése. Ekkor indult szerencsét próbálni Amerikába. Az asztaltársaság tagjaival élvezettel hallgattuk, hogyan lett a magyar főiskolai hallgatóból autóépítő szakember a tengerentúlon. Mesél az első egyenruhás munkahelyéről, a határőrségről. Elénk vetül, amikor egy-egy szolgálatban határsértőket vagy csempészeket fogtak, és a különleges események, ami egy ilyen szakmánál velejárója a mindennapoknak. Természetesen szó esik a repülésről, ez elengedhetetlen a pilóták között. A legfrissebb élményeket említi, a csehországi repülést a zajos szállítógéppel, az ALCA tanfolyam részleteit és a kanadai repülések tapasztalatait. Beszélgetésünk során ránk esteledik. A csapat is elindul haza, de a mikrobusznak egy helyen biztos meg kell állni. Zoli senkit nem engedett el addig, míg meg nem kóstolja az otthoni, szabolcsi pálinkát. Összekoccannak a poharak és többen talán utoljára mondhatják Ignácz Zoli szemébe, egészségedre!

Ignácz Zoltán főhadnagy1976-2008

A két pilóta, Janicsek András alezredes és Ignácz Zoltán főhadnagy, elindulnak az indítási zónába, beülnek a gépbe és felszállnak. A 120-as oldalszámú repülőgép utoljára emelkedik el a kecskeméti betonról. Sajnos ez az utolsó emlékkép, Bandi és Zoli életének emlékképeit tartalmazó album becsukódott. Több képet már nem ragaszthatunk bele. 

Az égre tekintve a felhők között láthatjuk, ahogy még utoljára visszanéznek, intenek és elindulnak az égi felszállópálya felé egy újabb repülésre, egy másik dimenzióban.

Bandi, Zoli! Nyugodjatok békében!

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2018. 02. 14., 14:38
Norad Benidze, a Tbiliszi Repülőgépgyár igazgatója a grúz “Business Media” internetes lapnak adott nyilatkozatában megerősítette a hírt, miszerint Grúzia modernizálná a Szu-25-ösöket és Ge-31 Bora néven ázsiai és afrikai országokban értékesítené azokat.
2018-02-16 15:28:45
A mai napon, 2018. február 16-án, pénteken, helyi idő szerint 11 óra körül lezuhant a Török Légierő egyik SF-260D típusú kiképző repülőgépe. A repülőgép kétfős személyzete életét vesztette a katasztrófában.
2018-02-13 15:29:53
Az “Orosz Helikopterek” legújabb többfeladatú modellje, a Mi-171E2 sikeresen befejezte az új hajtóművek és a forgószárny berendezéseinek légi próbáit. A kizárólag exportra szánt Mi-171E2-t (a Mi-171A2 helikopter exportváltozata) Mi-171E néven szállítják majd a vásárlóknak.
2018-02-09 16:36:34
2018. február 6-11. között rendezik meg Szingapúr Csangi repülőterén az Ázsia legnagyobb légiszalonjaként emlegetett Singapore Airshow-t, ahol többek között a Lockheed Martin F-16-os típusának jövője kapcsán is hallhattunk pozitív híreket.
   MÁSOK ÍRTÁK
2018. 02. 23., 09:46
A brit Királyi Légierő négy-öt Eurofighter Typhoon-ja érkezik Magyarországra a nyár folyamán, hogy közösen gyakorlatozzon a Magyar Honvédség Gripen harci repülőgépeivel.
2018. 02. 22., 11:16
Az Amerikai Egyesült Államok kormánya nem járult hozzá, hogy az egyiptomi légierő megkapja a Dassault Rafale vadászbombázóihoz szánt SCALP EG közepes hatótávolságú cirkálórakétákat.
2018. 02. 21., 12:51
Nemcsak az ütközés, hanem az elkerülésére tett manőver is kockázat. Az európai szabályozás alapvonalai.
2018. 02. 20., 11:57
A Messerek a megnyitón, a Li-2-esek a hangárban. A Tante, a Savoya és az Electra. Egy remek Nebuló és egy hírhedt sróf a nebulóknak.

  Legfrissebbek most

Oroszország ötödik generációs harci repülőgépe, a Szu-57-es egyike azon típusoknak, melyet repülős berkekben kiemelt figyelem övez: mikor áll hadrendbe, milyen fegyvereket hordoz majd, mikor kapja meg az új hajtóművet stb. mind-mind olyan kérdések, melyek naponta visszaköszönnek a repülős fórumokon.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!++

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Továbbra sincs megfelelő állapotban a német hadsereg (Bundeswehr), a felszerelésben és a személyi állományban is hiányosságok mutatkoznak, illetve sok katona túlterhelt.