A televiziók nyilvánossága előtt debütált hazánk új repülő érdekessége a Zéro G.
A Zéró G, másnéven súlytalanság-repülés apropóját a sikeres expedíciót végrehajtó első civil ürrepülőgép adta. Első tesztelő utasa az ürbe készülő médiasztár Anettka volt. A Magyar Repülő Szövetség szakemberei kidolgozták azt a világviszonylatban is ritkaságszámba menő, biztonságos, a Polgári Légiközlekedési Hatóság jóváhagyásával bíró programot, mellyel már hazánkban is bárki átélheti a súlytalanság felejthetetlen élményét.
Tudomásunk szerint Európában az MRSZ a második civileknek súlytalanságot kínáló program. A Szövetség az erre a célra a nemzetközi szabványok szerint átalakított AN-2-es repülőgépébe még egy különleges érzékenységü NATO kompatibilis G mérő müszert is installált. A gép 1000-3000 m-es magasságon 20 perces repülése alatt 10-12 alkalommal kerül alkalmanként mintegy 7-10 másodpercre a súlytalanság állapotába. A repülés végrehajtása igen speciális odafigyelést igényel, mivel a pilótának egy ún. Keppler görbét kell leírnia, miközben a gép üzemeltetési határértéken belül repül, az igazi élményt jelentő repülések végrehajtásához azonban nyugodt időjárási körülményekre van szükség. A repülés előtt alapos földi előkészítésben részesített utasok biztonságát a légyügyi előírásoknak megfelelő, egyedileg kialakított párnázott „küzdőtér” garantálja, ahonnan a repülés közben a budai panorámában és Budapest égi látképében gyönyörködhetnek a bátor jelentkezők.
Ha a Kedves Olvasó kedvet kapott a súlytalanságot kipróbálni, hívja a budaörsi repülőtéren Pinke Sándort a 06-20-9834-209-es telefonszámon.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.