2017. 12. 15. péntek
Valér
: 314 Ft   : 266 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Levegőben az NH90 Sea Lion második prototípusa

Art of WAR  |  2017. 11. 30., 13:00

Az Airbus Helicopters vállalat a napokban jelentette be, hogy a levegőbe emelkedett a második, NH90 Sea Lion típusú tengerészeti helikopter prototípusa, ezzel megkezdték a berepülési programját.

A szűzfelszállásra 2017. november 24-én került sor az Airbus Helicopters Donauwörth-i üzemének területéről. Az NH-90-es megrendelője a német hadsereg beszerzési hivatala, a BAAINBw, mely 18 példányt rendelt a Német Haditengerészet részére. Az engedélyeket a sorozatgyártáshoz vélhetően 2018-ra beszerzik, amennyiben zökkenőmentesen halad a program, 2019 végére megérkezhet az első példány a nordholzi légibázisra.

Az NH90 Sea Lion programját elsőként a 2014 májusában megrendezett ILA-2014 légiszalonon mutatták be Berlinben. A típus nagyban hasonlít az alap NFH (NATO Frigate Helicopter) változatra, azonban számos, a Német Haditengerészet igényeit figyelembe véve, rendszert kap, többek között speciális kommunikációs és navigációs berendezéseket, AIS automatikus azonosító rendszert, továbbá mindkét oldalajtóba egy-egy 12,7 mm-es-es M3M géppuskát építenek be.

A forgószárnyast a jövőben ellenséges hajók és tengeralattjárók elleni hadviselésre, felderítési, kutató-mentő, illetve szállítási feladatokra kívánják bevetni. A típus első prototípusa 2016. december 8-án emelkedett először a levegőbe, a tervek szerint az utolsó példány 2022-ben érkezik majd meg. Ez év júniusában Németország döntést hozott arról, hogy még az első példányok átadása előtt, végrehajtják a típuson a Prospective Sea Lion programot is, melynek köszönhetően fokozatosan leválthatják mind a Sea King, mind a Sea Lynx forgószárnyasokat.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 12. 07., 10:17
2017. december 5-én, a Zsukovszkijban található M. M Gromov Repülőkísérleti Intézet repülőteréről a levegőbe emelkedett a Szu-57-es 052-es oldalszámú prototípusa, mellyel megkezdődött az újgenerációs, 30-as gyártmány megnevezéssel illetett hajtómű légi tesztelése.
2017. 12. 06., 10:32
Az Egyiptomi Légierő a napokban átvette az utolsó 3 Rafale EM típusú vadászbombázóját. A leszállítással egyidőben, a francia Dassault Aviation vállalat és az egyiptomi fél újabb tárgyalásokat kezdett további Rafale-ok beszerzése ügyében is.
2017. 12. 04., 15:39
Varsóban már a MiG-29-esek és Szu-22-esek közelgő váltására készülnek. Az erről szóló hírt a program felelőse, a lengyel Fegyverzeti Felügyelet november 23-án közölte a sajtóval – a cél egy új, többfeladatú harci repülőgép kiválasztása a kiöregedett szovjet gyártmányok pótlására.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 12. 14., 11:57
Ikonikus környezetben, a szolnoki bázis helikoptereket ábrázoló fotókkal és Mi–24-es fegyverzeti tartozékokkal feldíszített művelődési otthonában mutatták be az egykori helikoptervezető, Brandt Gyula nyugállományú őrnagy a típus magyarországi történetét feldolgozó, hiánypótló könyvét.
2017. 12. 14., 09:15
Fotók a 2017-es MAKSz légiszalonról.
2017. 12. 11., 10:11
1977. október 13-án a Lufthansa 181-es járata felszállt Palma de Mallorcáról és Frankfurt felé vette az irányt.
2017. 12. 08., 14:27
Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruház kínálatából! Repülős témájú könyvek, DVD filmek, relikviák, ruházati termékek! Kiszállítási akciónk 2017. december 31-ig tart!

  Legfrissebbek most

2017. december 1-én elkezdődött Ulan-Udenszki Repülőgépgyár (U-UAZ) által modernizált Mi-171E berepülése. Az „Orosz Helikopterek” holdingba tartozó üzemben a modernizálás során új hajtómű és módosított forgószárny-mechanizmus került a helikopterbe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban tervezett Arrow–3 rakétatesztet a céltárgy meghibásodása miatt szakították meg – az izraeli védelmi minisztérium közleménye szerint a tesztindításra a légierő palmakhimi rakétakísérleti bázisán került volna sor, részeként annak a tesztsorozatnak, amellyel Izrael a többlépcsős rakétavédelmi képességét hivatott kiépíteni.