2017. 12. 17.
Lázár, Olimpia
: 314 Ft   : 266 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2020-ban elkezdődhet a B-52-esek hajtóműveinek cseréje

Art of WAR  |  2017. 12. 07., 12:02

Régóta várják az Amerikai Légierő Stratégiai Parancsnokságán a 76 darabos Boeing B-52H flotta hajtóműveinek újabb típusokra cserélését.

A tervek szerint ez a 2020-as költségvetési évben meg is kezdődhet és a közel 60 éves repülőgépek továbbra is rendszerben maradnak.

A tavalyi évben kezdte a légierő a B-52-esek elavult hajtóműveinek cseréjét, illetve annak finanszírozását vizsgálni a régi építésű bombázók további szolgálatban tartása érdekében. Az alternatívák között nem csak a csere, de az üzemeltetés kiszervezése is szóba jött – alaposan megvizsgáltak minden felmerülő megoldást, hiszen a 650 darab hajtómű lecserélése több milliárdos kiadást jelent a költségvetésnek.

Robin Rand tábornok, a Stratégiai Parancsnokság vezetője bízik benne, hogy a 2020-as költségvetési évben erre sor kerülhet, szerinte eddigi parancsnoksága alatt most a legjobbak a légierő esélyei erre.

A 2018-as költségvetési évben dől el, sikerül-e előre lépni a modernizálási programban. A költségvetést a Képviselőház és a Szenátus már jóváhagyta, a végső döntés az elnök kezében van – aláírásával szentesítheti azt.

 

Rand tábornok megerősítette, hogy szükség van az új hatóművekre, azonban az nem világos, hogy ez még a hivatali ideje alatt bekövetkezik-e. Az egyik B-52-es TF33-as hajtóműve egy januári misszió során felmondta a szolgálatot, ám Deborah Lee James, az USAF korább titkára fenntartotta, hogy a baleset nem gyorsítaná a bombázó öregedő Pratt & Whitney hajtóműveinek cseréjét. A gyártók azonban nem így gondolják: a Rolls Royce már ringbe szállt a BR725 hajtóművével, a GE Aviation pedig a CF34-10-et ajánlotta fel.

 

 

A tervek szerint ez a 2020-as költségvetési évben meg is kezdődhet és a közel 60 éves repülőgépek továbbra is rendszerben maradnak.

 

A tavalyi évben kezdte a légierő a B-52-esek elavult hajtóműveinek cseréjét, illetve annak finanszírozását vizsgálni a régi építésű bombázók további szolgálatban tartása érdekében. Az alternatívák között nem csak a csere, de az üzemeltetés kiszervezése is szóba jött – alaposan megvizsgáltak minden felmerülő megoldást, hiszen a 650 darab hajtómű lecserélése több milliárdos kiadást jelent a költségvetésnek.

Robin Rand tábornok, a Stratégiai Parancsnokság vezetője bízik benne, hogy a 2020-as költségvetési évben erre sor kerülhet, szerinte eddigi parancsnoksága alatt most a legjobbak a légierő esélyei erre.

A 2018-as költségvetési évben dől el, sikerül-e előre lépni a modernizálási programban. A költségvetést a Képviselőház és a Szenátus már jóváhagyta, a végső döntés az elnök kezében van – aláírásával szentesítheti azt.

 

Rand tábornok megerősítette, hogy szükség van az új hatóművekre, azonban az nem világos, hogy ez még a hivatali ideje alatt bekövetkezik-e. Az egyik B-52-es TF33-as hajtóműve egy januári misszió során felmondta a szolgálatot, ám Deborah Lee James, az USAF korább titkára fenntartotta, hogy a baleset nem gyorsítaná a bombázó öregedő Pratt & Whitney hajtóműveinek cseréjét. A gyártók azonban nem így gondolják: a Rolls Royce már ringbe szállt a BR725 hajtóművével, a GE Aviation pedig a CF34-10-et ajánlotta fel.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 12. 07., 10:17
2017. december 5-én, a Zsukovszkijban található M. M Gromov Repülőkísérleti Intézet repülőteréről a levegőbe emelkedett a Szu-57-es 052-es oldalszámú prototípusa, mellyel megkezdődött az újgenerációs, 30-as gyártmány megnevezéssel illetett hajtómű légi tesztelése.
2017. 12. 06., 10:32
Az Egyiptomi Légierő a napokban átvette az utolsó 3 Rafale EM típusú vadászbombázóját. A leszállítással egyidőben, a francia Dassault Aviation vállalat és az egyiptomi fél újabb tárgyalásokat kezdett további Rafale-ok beszerzése ügyében is.
2017. 12. 04., 15:39
Varsóban már a MiG-29-esek és Szu-22-esek közelgő váltására készülnek. Az erről szóló hírt a program felelőse, a lengyel Fegyverzeti Felügyelet november 23-án közölte a sajtóval – a cél egy új, többfeladatú harci repülőgép kiválasztása a kiöregedett szovjet gyártmányok pótlására.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 12. 14., 11:57
Ikonikus környezetben, a szolnoki bázis helikoptereket ábrázoló fotókkal és Mi–24-es fegyverzeti tartozékokkal feldíszített művelődési otthonában mutatták be az egykori helikoptervezető, Brandt Gyula nyugállományú őrnagy a típus magyarországi történetét feldolgozó, hiánypótló könyvét.
2017. 12. 14., 09:15
Fotók a 2017-es MAKSz légiszalonról.
2017. 12. 11., 10:11
1977. október 13-án a Lufthansa 181-es járata felszállt Palma de Mallorcáról és Frankfurt felé vette az irányt.
2017. 12. 08., 14:27
Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruház kínálatából! Repülős témájú könyvek, DVD filmek, relikviák, ruházati termékek! Kiszállítási akciónk 2017. december 31-ig tart!

  Legfrissebbek most

2017. december 1-én elkezdődött Ulan-Udenszki Repülőgépgyár (U-UAZ) által modernizált Mi-171E berepülése. Az „Orosz Helikopterek” holdingba tartozó üzemben a modernizálás során új hajtómű és módosított forgószárny-mechanizmus került a helikopterbe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban tervezett Arrow–3 rakétatesztet a céltárgy meghibásodása miatt szakították meg – az izraeli védelmi minisztérium közleménye szerint a tesztindításra a légierő palmakhimi rakétakísérleti bázisán került volna sor, részeként annak a tesztsorozatnak, amellyel Izrael a többlépcsős rakétavédelmi képességét hivatott kiépíteni.