2017. 09. 19. kedd
Vilhelmina
: 309 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Negyven Il-78-ast vásárol az orosz védelmi minisztérium

JETfly  |  2013. 08. 30., 15:20

Az orosz védelmi minisztérium az elkövetkező három évben mintegy negyven darab, új hajtóművel szerelt Il-78 (Midas) típusú légi utántöltő repülőgép beszerzését tervezi. A beszerzéssel kapcsolatos hírt az Orosz Légierő parancsnoka, Viktor Bondarev altábornagy jelentette be a MAKS-2013 repülőszalonon. Elmondása szerint a tankerek a fegyveres erők 2020-ig tartó modernizációs, állami programja keretében érkeznek a hadsereg állományába.

A légierő parancsnoka tájékoztatója során kitért arra, hogy az Il-78 típusú tankerek PSz-90A típusú hajtómüveket kapnak. Az új hajtómüvel szerelt légi utántöltő repülőgépek a hadseregben az Il-478 típusjelzést kapják.

Il-78M tankerIl-78M egy Tu-95 légi utántöltését imitálja egy bemutató alkalmával(Fotó: wikipedia.org) „Jelenleg a tárgyalások ott tartanak, hogy az adott repülőgépet necsak utántöltő, hanem kombinált verzióban is gyártsák olyan megoldással, hogy az utántöltő berendezés helyére más berendezések – többek között tüzoltó – beépíthető legyen, alkalmas legyen deszantolás végrehajtására”, - mondta Bondarev.Napjainkban az Orosz Légierő kötelékében 21 Il-78 típusú légi utántöltő repülőgép hajt végre repüléseket.

Il-78 technikai jellemzői

 Személyzet

6 fő

 Hossz

 46,54 m

 Szárnyfesztáv

 50,5 m

 Magasság

 14,76 m

 Szárnyfelület

 300 m2

 Maximális felszálló tömeg

 190 t (210 t az Il-78M esetében)

 Üzemanyag tömege a belső tartályokban

 118 t (126 t az Il-78M esetében)

 Hajtómü

 4 x TRDD D-30KP-2

 Segédhajtómü

 1 x GTD TA-12A

Repülési jellemzők

 Maximális sebesség

 830 km/h

 Utazósebesség

 750 km/h

 Üzemanyag utántöltéskor alkalmazott sebesség

 430-590 km/h

 Hatósugár

 4000 km

 Gyakorlati csúcsmagasság

 11230 m

 Üzemanyag utántöltéskor alkalmazott magasság

 2000-9000 m

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.
2017. 09. 18., 09:42
A kilencvenes évek első felében, a mezőgazdasági repülésből ismert Z-37-eseknek új feladat adódott, légi reklámhordozók vontatógépeként élhették másodvirágzásukat.
2017. 09. 15., 11:37
Pedig ez az „év beruházása” Pécsett, ám amint közelebb mentünk a projekthez, furábbnál furább dolgok derültek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az új TVSz-2DTSz sorozatgyártására már akár 2020-ban sor kerülhet – erről tudósított legalábbis a TASzSz hírügynökség a szibériai Csapligin Kutatóintézet igazgatójával, Vlagyimir Barkusszal készített riportjában.