A Szovjetunió és Oroszország az 1964-es kezdetektől napjainkig több mint 2 500 „Szuhoj” típusú repülőgépet adott el külföldre. A hírt a gyár sajtószolgálata hozta nyilvánosságra.
„A repülőgépgyártó komplexum Európa, Ázsia, Afrika és Dél-Amerika országaiba exportált repülőgépeket és ezen országok több hadseregében napjainkban is rendszerben állnak. A „Szu” típusú repülőgépek megbízható és hatásos harci komplexumnak bizonyultak, amelyek a harci feladatok széles spektrumán kiválóan alkalmazhatóak”, - áll a cég sajtóközleményében.
A szovjet éra alatt Szu-7, Szu-17, Szu-20, Szu-22, Szu-24, Szu-25 és Szu-27 típusú repülőgépeket exportáltak, míg 1996 után a Szu-30 típus különféle modifikációi lettek a legkeresettebb exportcikkek. A típus eladásának növekedése 2000 után következett be, amikor megjelentek a Szu-30MK és a Szu-30MK2 verziók. A típus legfőbb vásárlói India (Szu-30MKI), Kína (Szu-30MKK), valamint Malajzia (Szu-30MKM).
Napjainkban zajlik a Szu-35 típus rendszeresítése az Orosz Légierőben, illetve a típus iránt élénk érdeklődést mutat Kína is. A Szuhoj cég ezzel a típussal indult a Brazília által kiírt vadászrepülőgép tenderen. Az is köztudott, hogy a „Szuhoj” konzorcium foglalkozik az orosz, ötödik generációs repülőgép, a T-50 (PAK FA) fejlesztésével, tesztrepüléseivel.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.